Sinds 2008 verzekerd. 3 waterschades gehad. Unive 1 x komen kijken, 3 keer schade uitbetaald.
Nu brief van Unive Verzekeringen gekregen dat het eigen risico op de inboedelverzekering van 100 euro naar 500 euro gaat. Twee opties:
1) akkoord gaan, en vanaf 2 februari 500 euro eigen risico
2) niet akkoord gaan, verzekering wordt beëindigt (op grond van art 6.2 sub b Algemene Reglement) en ik word aangemeld bij Stichting CIS, zodat ik in de toekomst moeilijker een nieuwe verzekering af kan sluiten.
Vragen:
1) Mag Unive deze bepaling zomaar gebruiken of is deze bepaling onredelijk bewzwarend?
2) Mag Unive deze bepaling in haar voorwaarden gebruiken om mij een hoger eigen risico op te dringen (als ik niet akkoord ga krijg ik een registratie)?
Artikel 6 Einde van de verzekering door opzegging door verzekeraar of van rechtswege
6.1. De verzekering eindigt te 0.00 uur in de volgende situaties:
b) door een schriftelijke opzegging door verzekeraar: binnen één maand nadat een gebeurtenis die voor verzekeraar tot een uitkeringsverplichting kan leiden, door verzekeringsnemer en/of verzekerde aan verzekeraar is gemeld of nadat verzekeraar een uitkering krachtens de verzekering heeft gedaan dan wel heeft afgewezen. De verzekering eindigt op de in de opzeggingsbrief genoemde datum, zij het niet eerder dan twee maanden na de datum van dagtekening van de opzeggingsbrief. Hiervan kan worden afgeweken in het geval dat de opzegging verband houdt met fraude van een verzekerde en/of verzekeringsnemer.
Graag jullie reactie. Ik heb eerder een brief naar de algemeen directeur gestuurd, en die laat een collega nu reageren.
Ik heb de brief van Unive ingescand. Kan dat helaas niet uploaden hier (.doc niet toegestaan?). Je kunt de brief hier downloaden: http://twurl.nl/bvhznl
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Unive Verzekeringen dringt duurdere producten op, mag dat?
Re: Unive Verzekeringen dringt duurdere producten op, mag dat?
Het lijkt erop (doordat ze het ook aanmelden bij die stichting), dat de verzekeraar denkt dat je om wat voor reden dan ook een verhoogd risico bent.
Wat was de reden van de vorige schadegevallen, en had je die zelf redelijkerwijs kunnen voorkomen (bijvoorbeeld: lekke dakgoot die je na een schadegeval niet hebt gerepareerd), of was het pure overmacht (externe factoren)?
Wat was de reden van de vorige schadegevallen, en had je die zelf redelijkerwijs kunnen voorkomen (bijvoorbeeld: lekke dakgoot die je na een schadegeval niet hebt gerepareerd), of was het pure overmacht (externe factoren)?
-
stofzuigertje
Re: Unive Verzekeringen dringt duurdere producten op, mag dat?
Bij Kassa ook al antwoord.
Univé heeft ook de plicht de premie laag te houden voor mijn persoonlijk.
En na 3x vraag ik me al of er wel voldoende voorzorg is gedaan?
Leiding bij vorst aftappen of isoleren?
Verder zou ik juist blij zijn als ze bij verhoogd eigen risico korting zouden geven.
Juist kleine bedragen aan schade kost erg veel administratie kosten die soms hoger zijn dan schade.
Ook de controle kost geld en dat vergeten vele.
Dus ik wil ook graag €500,- eigen risico mits ik dan wel minder mag betalen per jaar!
En als het 3x andere oorzaak en plek was zou die CIS melding er ook niet komen dus ik vermoed dat alleen herstel lekkage niet voldoende was.
Zelf kreeg ik ook het advies na poging inbraak beter hang en sluitwerk te monteren omdat anders..... dus prima advies want andere Univé klanten hoeven niet voor mijn matige sloten te betalen.
Dieven kiezen meestal de slechtste huizen dus buren, U heeft dankzij advies Univé nu een hoger risico!
Univé heeft ook de plicht de premie laag te houden voor mijn persoonlijk.
En na 3x vraag ik me al of er wel voldoende voorzorg is gedaan?
Leiding bij vorst aftappen of isoleren?
Verder zou ik juist blij zijn als ze bij verhoogd eigen risico korting zouden geven.
Juist kleine bedragen aan schade kost erg veel administratie kosten die soms hoger zijn dan schade.
Ook de controle kost geld en dat vergeten vele.
Dus ik wil ook graag €500,- eigen risico mits ik dan wel minder mag betalen per jaar!
En als het 3x andere oorzaak en plek was zou die CIS melding er ook niet komen dus ik vermoed dat alleen herstel lekkage niet voldoende was.
Zelf kreeg ik ook het advies na poging inbraak beter hang en sluitwerk te monteren omdat anders..... dus prima advies want andere Univé klanten hoeven niet voor mijn matige sloten te betalen.
Dieven kiezen meestal de slechtste huizen dus buren, U heeft dankzij advies Univé nu een hoger risico!