LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Univé Zekur woonverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
IBodha

Univé Zekur woonverzekering

Ongelezen bericht door IBodha »

Geachte lezers,

Ik ben een student die sinds mei verzekerd is bij Zekur van Univé. Ik heb een pakket genomen waarbij ik voor Inboedel, Aansprakelijkheid, Multimedia, Reis, Ongevallen en Rechtsbijstand verzekerd ben. De aanvraag heb ik via de website gedaan van Zekur. Ik heb bij deze verzekering ook een Extra Multimedia Buitenshuis genomen. Hiervan heb ik een bevestiging gehad per e-mail en verder heb ik niks gehoord van Zekur. Er wordt wél elke maand keurig een bedrag van mijn rekening gehaald.

Bij het aanvragen van de premie wordt je NERGENS doorverwezen naar de voorwaarden, deze zijn allemaal te lezen bij de aanvraag als je met de muis over een oranje "i" gaat. Althans, die impressie geven ze je. Hierin staat NERGENS aangegeven dat eigen schade niet gedekt wordt. Een beetje misleiding, omdat ik dus zelfs een Extra Multimedia Buitenshuis heb aangevraagd zodat mijn mobiel ook buiten de deur verzekerd is.

Nu is, door mijn eigen schuld, afgelopen week mijn mobiel kapot gegaan. Hiervoor wou ik een schadeformulier gaan invullen, echter kon ik nergens mijn polisnummer vinden, bij mijn aanvraag ook niet. Nu heb ik nooit per post mijn gegevens ontvangen dus heb ik contact per Facebook met Zekur gezocht.

Hierin heb ik aangegeven dat ik telefonisch niet bereikbaar ben. Uiteindelijk kreeg ik een e-mail van de klantenservice die vrijwel blanco was. Nogmaals per Facebook contact met ze opgezocht en ik werd doorverwezen om ze op te bellen. Na weer aangegeven te hebben dat ik niet telefonisch bereikbaar ben zou men me gaan e-mailen. Nou je raad het al, er is telefonisch contact met me opgezocht. Enfin, ik heb dus uiteindelijk (na 5 dagen) mijn polisnummer ontvangen.

Hier loop ik dus tegen iets aan, je moet je schadeformulier binnen 3 dagen invullen. Verder dekt mijn verzekering mijn schade niet eens. Ik voel me hier enigzins misleidt, want pas bij het invullen van een schadeformulier (https://www.zekur.nl/klantenservice/schade-melden) zie je kopjes waarin de voorwaarden voor elke verzekering staan beschreven. Hierin staat dat schade door jezelf veroorzaakt niet gedekt wordt. Echter bij de aanvraag wordt dit nergens aangegeven. Er is ook geen "bij akkoord klikken geeft u aan de voorwaarden te hebben doorgelezen".

Mijn vraag aan jullie is, wat kan ik nu het beste doen? Cut my losses of ben ik dus echt misleidt? Ik hoor graag ook jullie ervaringen.

Frantic2

Re: Univé Zekur woonverzekering

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Je bent inderdaad zelf verantwoordelijk voor wat je precies afsluit. De maatschappij moet je echter wel een polis sturen! Met voorwaarden! Dat mag ook via e-mail of via een verzekeringmap waarin je jouw verzekering kan bekijken na inloggen.

Eigen schuldschade is meestal alleen gedekt als je een hele uitgebreide( z.g. All Risk) verzekering afsluit tegen een hogere premie. Of Unive die standaard verkoopt lijkt mij in ieder geval niet waarschijnlijk, het enige waar ze op concurreren is de prijs maar de voorwaarden vind ik altijd maar erg mager.

Ik ben bang dat je pech heb, maar meldt de schade gewoon en kijk wat ervan komt!

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Misschien kan je dit zien als leermoment.

Voor je een verzekering afsluit altijd lezen wat er wel en niet gedekt wordt en tot welk bedrag. Het is bijvoorbeeld vaak duurder om je aanvullend te verzekeren voor de tandarts als je een gaaf gebit hebt. De rekening van de tandarts is namelijk vaak lager dan de (jaarlijkse )premie.

Zorg ook altijd dat je een polis op papier hebt met je polisnummer/klantnummer en/of kan inloggen bij de verzekeraar (indien relevant).

Omdat je zelf zonder goed te lezen deze verzekeringen hebt afgesloten lijkt me dit helaas je eigen verantwoordelijkheid.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als trouwe klant weet ik dat de studenten vakbonden vaak erg voordelige en betere hebben....
dus daar lid van worden is rendabel en die helpen tenminste met problemen dus als tussenpersoon.

Ja, alles bij Unive geregeld maar mijn zoon gaat toch echt voor die plaatselijke club in zijn studenten stad.

Gesloten