LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vakantiedagen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
teunis

vakantiedagen

Ongelezen bericht door teunis »

Enkele weken gelden zijn wij met onze 2 kinderen op vakantie geweest, die daar na 1 dag waterpokken kregen. Veel ellende omdat ons verboden werd het hotel in te gaan en de kinderen erg ziek waren. Kortom het was geen vakantie.
Wij mochten van de artsen op de oorspronkelijke terugreis niet naar huis vliegen en konden pas enkele dagen later via de alarmcentrale naar huis terug.

Van mijn werkgever moet ik de extra dagen dat ik langer heb moeten blijven opnemen als vakantiedagen. Omdat dit m.i. schade is ten gevolge van de ziekte heb ik bij de verzekeraar gevraagd of dit gedekt werd via de reisverzekering of de annuleringsverzekering. Volgens hen is dit niet het geval en komen de kosten hiervan volledig voor eigen rekening. Ze klonken toen ik belde niet erg zeker en moesten het vraagstuk aan collega’s voorleggen.
Zijn er mensen die gelijke ervaringen hebben gehad en weten of deze kosten gedekt zijn?

EchteMeisje

Re: vakantiedagen

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Beste Teunis,

Helaas is deze schade niet op je verzekering gedekt.
Er is wel een dekking die een beetje in de buurt komt, maar dat is meer voor zelfstandige ondernemers bedoelt. Zij kunnen dan de kosten voor een zaakwaarnemer verhalen.

Of je werkgever in zijn recht staat weet ik je niet te zeggen. Ben je lid van een vakbond waar je deze vraag kan voorleggen? Misschien staat er iets in je contract vermeld?

Je kan het ook op een akkoordje met je baas gooien. Ieder de helft van de dagen voor zijn rekening nemen...

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Wij hebben ook eens zo iets meegemaakt en de werkgever was bereid tot deze regeling. fifty/fifty

Manuel

teunis

Ongelezen bericht door teunis »

bedankt voor de reacties.

Ga het meteen proberen!

Groeten

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

In principe krijg je alleen vakantiedagen terug wanneer je zelf ziek wordt op vakantie, mits je wel kan aantonen dat je ziek was.
Wanneer het om de ziekte van een ander gezinslid gaat zijn de extra opgenomen dagen voor jezelf.

Dutchie1

Ongelezen bericht door Dutchie1 »

In het kader van de Wet Arbeid en Zorg kan je wellicht bij je werkgever aangeven dat je die extra dagen in het kader van zorgverlof hebt genomen. Dit mag maximaal 10 dagen per jaar en je behoud dan 70% van je loon.
Suc6

anna100

Ongelezen bericht door anna100 »

Alleen geldelijk verlies wordt in dit geval als schade gezien. Aangezien die opgenomen dagen geen geld kosten wordt dit niet als schade gezien.

Wel vraag ik me af of dit niet onder calamiteitenverlof valt.
Zou wellicht bij het ministerie van sociale zaken te vinden moeten zijn.

http://verlofwijzer.szw.nl/index.cfm

Gesloten