LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vergoeding eigen bijdrage kraamzorg
vergoeding eigen bijdrage kraamzorg
In de algemene voorwaarden staat dat de aanvullende verzekering bij C.Z. de eigen bijdrage kraamzorg vergoed.Maar wat denk je ik krijg het niet vergoed.Volgens C.Z. lees ik het niet goed.Nou meerdere personen heb ik het laten lezen en zelfs het kraamcentrum zegt dat het wel vergoed word.Wie heeft hier ook mee te maken gehad?
Re: vergoeding eigen bijdrage kraamzorg
Hoe staat het er exact? Want het heet geen eigen bijdrage als je het vergoed zou krijgen lijkt mij.
Tuurlijk wel. In het basispakket betaal je voor kraamzorg een eigen bijdrage. Die moet je sowieso zelf betalen aan de kraamzorgverlener. En via een aanvullende verzekering kun je je verzekeren tegen het betalen van die eigen bijdrage. En dat bedrag krijg dan vergoed van je verzekeraar.Want het heet geen eigen bijdrage als je het vergoed zou krijgen lijkt mij.
-
Ik hoop dat je het meest uitgebreide pakket hebt, wij hebben nooit ergens last mee gehad met CZ
Err staat in de voorwaarden van de aanvullende verzekeringen inderdaad dat de eigen bijdrage vergoedt wordt. Namelijk artikel 2.17.1a Dit artikel is niet opgenomen in de aanvullende verzekeringen basis, plus, top, jongeren en 50 plus. Waarschijnlijk heb je dus 1 van deze pakketten.