LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vergoeding hoorapparatuur beter horen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
hendrik2

vergoeding hoorapparatuur beter horen

Ongelezen bericht door hendrik2 »

Laatst ben ik mijn gehoorapparaat verloren.
Ik ben naar beter horen gegaan voor twee nieuwe toestellen.
Hieronder de factuur die ik vervolgens heb gekregen.

http://img218.imageshack.us/my.php?imag ... ur1xx4.jpg

Er is door beter horen een vergoeding aangevraagd bij de zorgverzekeraar menzis. daarop is positief gereageerd met een vergoeding vanm 952 euro.
hierna een rekening gekregen van beter horen, zie hieronder.

http://img147.imageshack.us/my.php?image=factuurbg6.jpg

beter horen heeft een aanvraag bij de zorgverzekeraar menzis ingediend voor een vergoeding naast de verzekering die was afgesloten bij beter horen. menzis heeft hierop positief gereageerd en medegedeeld een vergoeding van 952 euro te willen uitkeren. Hierop een definitieve factuur van beter horen ontvangen van 624,50.

hierbij valt op te merken dat de vergoeding van menzis in mindering wordt gebracht op de aanschafprijs, waardoor de uiteinelijke bijdrage van de verzekerde (zie de laatste ontvangen factuur) is verlaagd tot een bijdrage van 624,50 !

Onze vraag is: is het juist dat menzis aan beter horen uitkeert (in plaats van aan ondergetekende), waardoor de aankoopwaarde wordt verminderd met de vergoeding welke is toegekend door de zorgverzekeraar. het lijkt mij onjuist dat beter horen een vergoeding van de zorgverzekeraar in mindering kan brengen op de aankoopprijs. verzekeren wil namelijk zeggen: schadeloos stellen van de verzekerde.

C200K

Re: vergoeding hoorapparatuur beter horen

Ongelezen bericht door C200K »

Azijn?!?!?!p.......?!?!

Bij een schade aan uw auto (als die er is) kan er ook rechtstreeks aan de autohersteller worden betaald!!

Volledig normaal en correct dat dit zo is gedaan lijkt mij?

Wat is uw probleem eigenlijk?!?!

Vindt U het lekker om een behoorlijk bedrag op de rekening te krijgen?!?! Dan moet U het dus weer doorstorten, dat is dus weer een extra handeling.

hendrik2

Re: vergoeding hoorapparatuur beter horen

Ongelezen bericht door hendrik2 »

duidelijk, maar bij schade aan de auto is de schade herstelt en hoeft er niks te worden bijbetaald.

terwijl nu een nieuwe rekening wordt gemaakt waarop de verzekering die bij beter horen was afgesloten zou moeten zorgen voor een schadelooststelling, maar in tegenstelling daarmee wordt een bedrag vergoed door de zorgverzekeraar in mindering gebracht op de aankoopprijs en wordt de verzekerinjg die bij beter horen was afgesloten met een zeker percentage verminderd zodat je toch moet bijbetalen !

realiseert men zich dat de zorgverzekeraar een bijdrage levert, dan vind men aan het eind van het jaar het bedrag van de zorgverzekeraar weer terug op de premie die men moet betalen.

Gesloten