LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vergoeding verzekering AXA beschadigde vloer

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
jenkins

Vergoeding verzekering AXA beschadigde vloer

Ongelezen bericht door jenkins »

Onlangs heeft iemand onbewust mijn hardhouten jatoba vloer beschadigd met haar kapotte hak. Hierdoor zitten er putjes in de gehele vloer en moet de vloer opnieuw worden geschuurd en geolied. Ik heb hiervoor een offerte laten opmaken door een erkend vloerenbedrijf (totaal kosten: 1375 euro) De expert van de tegenpartij is langs geweest en heeft het schadebedrag op 1000 euro laten taxeren. Zijn verklaring is dat dit de dagwaarde van de vloer is ( 3.5 jaar oud en in prima staat) ?
Nu moet ikzelf 375 euro bijdragen wanneer ik de vloer wil laten repareren, want het vloerenbedrijf doet het niet voor 1000 euro.
Kan dit zomaar ?? Volgens mij moet de aangebrachte schade gewoon gerepareerd worden en dit voorval niet als een koehandel afhandelen.

Wie heeft een advies of heeft dergelijke voorvallen gehad met de verzekering

The Who

Re: Vergoeding verzekering AXA beschadigde vloer

Ongelezen bericht door The Who »

Het standpunt is juist (onder voorbehoud van de juiste vaststelling v/d dagwaarde). Er kan nooit en te nimmer meer worden uitgekeerd dan de dagwaarde. Anders zou dit indruisen tegen het indemniteitsbeginsel. Los daarvan....in de aansprakelijkheidssfeer kun je ook geen hogere schadevergoedingsplicht hebben dan de dagwaarde. Dat is immers de op dat moment vertegenwoordigende waarde van je vloer.

Sorry maar helaas...

JOPIE1

Ongelezen bericht door JOPIE1 »

Beste Jenkins,

Wanneer en voor welk bedrag heb jij de vloer gekocht?

Voor de dagwaarde is met name de aankoopdatum en het aankoopbedrag van de vloer bepalend. In dit geval zou het er dus op neerkomen dat de aankoopprijs lager is dan de reparatiekosten. (als de vloer 3,5 jr oud is) Een hardhoutenvloer is in 20a 30 jr totaal afgeschreven.

Groet,
:roll:

Adam

Ongelezen bericht door Adam »

Geplaatst op 04 Oct 2004 15:22 door jenkins

--------------------------------------------------------------------------------

Onlangs heeft iemand onbewust mijn hardhouten jatoba vloer beschadigd met haar kapotte hak. Hierdoor zitten er putjes in de gehele vloer en moet de vloer opnieuw worden geschuurd en geolied. Ik heb hiervoor een offerte laten opmaken door een erkend vloerenbedrijf (totaal kosten: 1375 euro) De expert van de tegenpartij is langs geweest en heeft het schadebedrag op 1000 euro laten taxeren. Zijn verklaring is dat dit de dagwaarde van de vloer is ( 3.5 jaar oud en in prima staat) ?
Nu moet ikzelf 375 euro bijdragen wanneer ik de vloer wil laten repareren
Beste jenkins,

Dan moet u die 375 euries op de persoon verhalen die het beschadigd heeft.
Een ongelukje kan altijd gebeuren, maar daar behoeft u uiteraard niet voor op te draaien.
Die persoon moet dan zelf maar 375 euries uit haar eigen portemonnaie betalen.
Zo is het en niet anders.
schadevergoeding gaat ten alle tijden naar dagwaarde, jammer zelfs triestig, maar het is niet anders.
Overigens doet u er ook verstandig aan contra expertise aan te vragen, het is heel goed mogelijk dat het bedrag hoger getaxeerd wordt.
Succes.

Corné

Ongelezen bericht door Corné »

Wat ik begrijp uit je verhaal is dat er een expert van de tegenpartij is gekomen. Dus heb je de tegenpartij (vrouw (neem ik aan) met kapotte hak) al aansprakelijk gesteld via haar aansprakelijkheidsverzekering (ook wel WA-verzekering genoemd, echter niet verplicht).

De maatschappij van de tegenpartij (AXA in dit geval). Dient u de gehele schade te vergoeden (schadeloos te stellen). Echter mag u vanzelf sprekend geen slaatje uitslaan. U kunt een contra-expertise eisen echter indien de eerste expert gelijk krijgt kan de maatschappij de kosten van de contra-expertise op u verhalen.

Misschien is het mogelijk om een andere reperateur langs te laten komen om een offerte te maken. Kan namelijk ook aan hem liggen (te duur).

Bij ons op kantoor (aasurantie-tussenpersoon) zeggen we na.v. de reclame han hun genaamd You,You, You end we het volgende: We, We, We and maybe you.

Gesloten