Ik heb een vraag en zal daarom eerst de situatie uitleggen.
Ik heb een inboedel/apv verzekering afgesloten via een tussenpersoon die ik graag wilde opzeggen, omdat ik elders een verzekering heb gevonden met een betere dekking en lagere kosten.
Ik heb daarom bij mijn tussenpersoon geïnformeerd per wanneer ik de verzekering kan stopzetten. Hun antwoord was dat deze verzekering een opzegtermijn heeft van een maand.
Vervolgens heb ik een nieuwe verzekering afgesloten en de oude middels een brief beëindigd met in achtneming de mij vertelde opzegtermijn van 1 maand.
Vervolgens kreeg ik een brief van de verzekeraar dat het contract is van 5 jaar en deze pas per 1-3-2014 opgezegd kan worden.
Natuurlijk heb ik gelijk contact opgenomen met mijn tussenpersoon. Zij vertelden mij dat de wet in 2010 is veranderd en alle verzekeringen een opzegtermijn hebben van 1 maand. Maar omdat deze verzekering in 2009 is afgesloten deze nog onder de oude regels valt.
Dat dat zo is, is misschien zo. Maar het feit blijft dat ik verkeerd ben voorgelicht door mijn tussenpersoon. Hier krijgt zo'n tussenpersoon toch juist commissie voor omdat advies te geven. Hun reactie was dat ik maar rechtstreeks contact op moest nemen met de verzekeraar. Ik heb gezegd dat ik dat niet doe, zij zijn immers mijn tussenpersoon en zij hebben een fout gemaakt. Op aandringen heeft nogmaals de verzekeraar gebeld, maar die blijven bij hun standpunt, wat ik snap. En de tussenpersoon zegt dat ze verder niks voor mij kunnen doen. Maar het feit blijft dat de tussenpersoon fout zat en ik voor deze verzekering ruim een jaar dubbele lasten heb (13* €12,45).
Ik heb een emailswisseling waarin wordt gezegd dat de opzegtermijn een maand is. Kan ik nog verdere stappen ondernemen? Volgens mij sta ik in mijn recht!
Alvast bedankt voor de reactie,
groet, Amanda
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verkeerd voorgelicht door tussenpersoon
Re: Verkeerd voorgelicht door tussenpersoon
uw nieuwe maatschappij zal in uw geval de polis stoppen per ingangsdatum en hem pas per 1-3-2014 weer opvoeren.
Dan blijft u wel zitten met de oude, duurdere, polis maar dat geld zou die tussenpersoon dan eigenlijk aan u moeten vergoeden.
let goed op of er per vervaldatum in 2013 niks wijzigt aan uw oude polis, behalve de assurantiebelasting of indexering. Bij een premie wijziging( ook als de polis goedkoper zou worden) of voorwaarden wijziging mag u wel per 2013 opzeggen.
Dan blijft u wel zitten met de oude, duurdere, polis maar dat geld zou die tussenpersoon dan eigenlijk aan u moeten vergoeden.
let goed op of er per vervaldatum in 2013 niks wijzigt aan uw oude polis, behalve de assurantiebelasting of indexering. Bij een premie wijziging( ook als de polis goedkoper zou worden) of voorwaarden wijziging mag u wel per 2013 opzeggen.
Re: Verkeerd voorgelicht door tussenpersoon
Hartelijk dank voor uw reactie.
De nieuwe verzekering is direct bij een verzekeraar afgesloten, juist omdat ik graag bij mijn tussenpersoon weg wilde.
Mede door dit voorval ben ik ook het vertrouwen in mijn tussenpersoon kwijt. En wil daar dus eigenlijk niet nog een jaar lang een verzekering hebben lopen. Dit is dan nog de enige verzekering die via hun loopt.
Zijn er geen andere oplossingen?
En gaat een verzekeraar zomaar akkoord met het opschorten van een nieuwe verzekering? Zij zijn immers helemaal niet betrokken bij deze fout.
Amanda
De nieuwe verzekering is direct bij een verzekeraar afgesloten, juist omdat ik graag bij mijn tussenpersoon weg wilde.
Mede door dit voorval ben ik ook het vertrouwen in mijn tussenpersoon kwijt. En wil daar dus eigenlijk niet nog een jaar lang een verzekering hebben lopen. Dit is dan nog de enige verzekering die via hun loopt.
Zijn er geen andere oplossingen?
En gaat een verzekeraar zomaar akkoord met het opschorten van een nieuwe verzekering? Zij zijn immers helemaal niet betrokken bij deze fout.
Amanda