LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] verlagen B/M % autoverzekering zonder aankondiging
-
verlagen B/M % autoverzekering zonder aankondiging
ik heb een autoverzekering bij Achmea Schadeverzekring NV die loopt via een assuradeur en dan nog eens als tussenpersoon voor mij de hypotheekshop. Een onduidelijke constructie waar ik heel graag af zou willen .
Het volgende is het geval : op 1 november krijg ik een brief over de verlenging van de verzekeringvoor het komende jaar waarin staat dat ik een B/M korting heb van 80%.
Begin december koop ik een nieuwe auto en vervolgens krijg ik een nieuw polisaanhangsel miv 8 december waarop de B/M korting verlaagd is naar 75%.
Mijn tussenpersoon mompelde iets van dat de voorwaarden waren veranderd en hij zou het gaan navragen.....
Kan het zomaar dat iets wat je hebt verworven je afgepakt kan worden????
En kan het ook zomaar dat een verzekeraar op zo'n korte termijn zoiets kan wijzigen zonder de klanten daarover in te lichten???
Straks schaffen ze de hele B/M kortingen nog af en heb je dat maar te accepteren.
Het meest vervelend is dat ik gevangen zit bij deze maatschappij omdat er op een bepaald moment tegen mij werd gezegd dat ik een no claimbescherming heb waarbij ik elk jaar een kleine schade mocht declareren. In mijn onnozelheid heb ik daar in het verleden een aantal keren gebruik van gemaakt met als gevolg dat ik nu in de - schadejaren zit.
graag zou ik ook van de tussenpersonen af, maar voor zover ik kan zien is Achmea schadeverzekering nv een overkoepelend bedrijf dat meerdere vezekeringen onder zich heeft.
Mijn tussenpersoon gaat me natuurlijk niet vertellen hoe ik van hem afkan dus ik hoop dat iemand hier mij an advies kan dienen.
Bij voorbaat dank alvast!
Het volgende is het geval : op 1 november krijg ik een brief over de verlenging van de verzekeringvoor het komende jaar waarin staat dat ik een B/M korting heb van 80%.
Begin december koop ik een nieuwe auto en vervolgens krijg ik een nieuw polisaanhangsel miv 8 december waarop de B/M korting verlaagd is naar 75%.
Mijn tussenpersoon mompelde iets van dat de voorwaarden waren veranderd en hij zou het gaan navragen.....
En kan het ook zomaar dat een verzekeraar op zo'n korte termijn zoiets kan wijzigen zonder de klanten daarover in te lichten???
Straks schaffen ze de hele B/M kortingen nog af en heb je dat maar te accepteren.
Het meest vervelend is dat ik gevangen zit bij deze maatschappij omdat er op een bepaald moment tegen mij werd gezegd dat ik een no claimbescherming heb waarbij ik elk jaar een kleine schade mocht declareren. In mijn onnozelheid heb ik daar in het verleden een aantal keren gebruik van gemaakt met als gevolg dat ik nu in de - schadejaren zit.
graag zou ik ook van de tussenpersonen af, maar voor zover ik kan zien is Achmea schadeverzekering nv een overkoepelend bedrijf dat meerdere vezekeringen onder zich heeft.
Mijn tussenpersoon gaat me natuurlijk niet vertellen hoe ik van hem afkan dus ik hoop dat iemand hier mij an advies kan dienen.
Bij voorbaat dank alvast!
Re: verlagen B/M % autoverzekering zonder aankondiging
Als u nu in de min zit wat schadejaren betreft zal er nauwelijks een verzekeringsmaatschappij zijn die u wil verzekeren. En mocht dat al het geval zijn, dan wordt de premie torenhoog.
Dus ik zou maar blijven zitten waar u zit en niet zoveel schade meer maken.
Dus ik zou maar blijven zitten waar u zit en niet zoveel schade meer maken.
-
Op de auto verzekeringen wordt al een tijdje verlies geleden door de verzekeraars.
Eerst elkaar de tent uit uit concurreren en dan constateren dat de ze zichzelf in hun vingers hebben gesneden.
https://fd.nl/ondernemen/1156205/verlie ... -neemt-toe
http://www.a-wb.nl/nieuws/nog-altijd-ve ... erzekering
Dus ook al bent u niet blij de concurverzekeraars nemen u niet aan en in het slechtste geval mag u naar Rialto over.
Eerst elkaar de tent uit uit concurreren en dan constateren dat de ze zichzelf in hun vingers hebben gesneden.
https://fd.nl/ondernemen/1156205/verlie ... -neemt-toe
http://www.a-wb.nl/nieuws/nog-altijd-ve ... erzekering
Dus ook al bent u niet blij de concurverzekeraars nemen u niet aan en in het slechtste geval mag u naar Rialto over.
-
Ik weet dat ik tot levenslang bij deze verzekeraar zal moeten blijven. Ik wil graag direct contact met ze en van alle tussen personen af. En ook al ben ik tot levenslang veroordeeld kan het toch niet zo zijn dat ze mijn bankrekening maar plunderen zoals het hun uitkomt.
Graag alleen reactie als je echt advies kunt geven. Al het overige weet ik al.
Graag alleen reactie als je echt advies kunt geven. Al het overige weet ik al.
Ik begrijp niet helemaal waarom u zich een gevangene van uw verzekeraar voelt, in de voorwaarden staat toch duidelijk hoe en per wanneer u deze verzekering kunt beëindigen. U bent er helemaal vrij in om een andere autoverzekering te nemen.
Er zijn wel meer verzekeraars die no-claimbescherming bieden, even uitzoeken op internet. Ik zou me hier trouwens niet teveel op verkijken, u heeft de gevolgen van teveel claimen nu zelf ondervonden.
Er zijn wel meer verzekeraars die no-claimbescherming bieden, even uitzoeken op internet. Ik zou me hier trouwens niet teveel op verkijken, u heeft de gevolgen van teveel claimen nu zelf ondervonden.
Omdat TS met zijn schadevrije jaren in de min staat. Andere verzekeraars, behalve Rialto, zullen dan geen verzekering met TS willen afsluiten, dus kan TS beter bij zijn huidige verzekeraar blijven.Lowieze schreef:Ik begrijp niet helemaal waarom u zich een gevangene van uw verzekeraar voelt, in de voorwaarden staat toch duidelijk hoe en per wanneer u deze verzekering kunt beëindigen. U bent er helemaal vrij in om een andere autoverzekering te nemen.
Overigens heeft zo'n no claim beschermer wel gevolgen voor je schadevrije jaren. Je behoudt vaak wel dezelfde korting, maar je schadevrije jaren worden wel verminderd.
Hoe kun je nou 75% korting krijgen op je premie en toch op 0 schadevrije jaren zitten?Appie83 schreef:Omdat TS met zijn schadevrije jaren in de min staat. Andere verzekeraars, behalve Rialto, zullen dan geen verzekering met TS willen afsluiten, dus kan TS beter bij zijn huidige verzekeraar blijven.Lowieze schreef:Ik begrijp niet helemaal waarom u zich een gevangene van uw verzekeraar voelt, in de voorwaarden staat toch duidelijk hoe en per wanneer u deze verzekering kunt beëindigen. U bent er helemaal vrij in om een andere autoverzekering te nemen.
Overigens heeft zo'n no claim beschermer wel gevolgen voor je schadevrije jaren. Je behoudt vaak wel dezelfde korting, maar je schadevrije jaren worden wel verminderd.
Nou Lowieze, dat zit eigenlijk best simpel. Als je op 75% korting zit en 1 schade per jaar mag melden bij jouw verzekeraar zonder in korting terug te gaan. Die schades worden echter wel geteld en doorgegeven aan het Roy-systeem, mocht je overstappen.
Dat komt door de no-claim beschermer, die op de onderstaande link uitgelegd wordt.Lowieze schreef:Hoe kun je nou 75% korting krijgen op je premie en toch op 0 schadevrije jaren zitten?
https://www.independer.nl/autoverzekeri ... ermer.aspx
Zelf heb ik mijn autoverzekering afgesloten bij een maatschappij waarbij de schadevrije jaren van een oude snorbrommer ook meetellen voor de aanvraag van een autoverzekering. Ik had 5 schadevrije jaren van de brommer en daarom nu ook 75% korting op de autoverzekering. Hierbij ben je dan wel de schadevrije jaren van de brommer kwijt. Over een paar weken heb ik het eerste schadevrije jaar van de auto opgebouwd (afkloppen!) en die komt dan bij de brommer te staan. Dat kan makkelijk uit, omdat de premie van de brommer veel lager is dan die van de auto.
Maar natuurlijk is het veel gemakkelijker hier hoog van de toren te blazen dat "de verzekeraar je bankrekening plundert" terwijl je dit gewoon in de polis na had kunnen lezen. Maar goed, het moet natuurlijk niet op Eigen verantwoordelijkheid gaan lijken.Overigens heeft zo'n no claim beschermer wel gevolgen voor je schadevrije jaren. Je behoudt vaak wel dezelfde korting, maar je schadevrije jaren worden wel verminderd.
De Ts is bij deze verzekeraar het allerbeste af. Juist nu door die no-claimbeschermer die hij heeft. Hij heeft de hoogste korting op de premie terwijl hij jaar na jaar geclaimd heeft.
Het valt me al zijn leven mee dat ze hem nog willen verzekeren.
TS heeft zich gewoon aan de verzekeringsvoorwaarden gehouden, dus er is geen reden om hem te royeren bij Centraal Beheer. Het elk jaar opgeven van een schade is verder alleen in zijn eigen nadeel.Lady1234 schreef:De Ts is bij deze verzekeraar het allerbeste af. Juist nu door die no-claimbeschermer die hij heeft. Hij heeft de hoogste korting op de premie terwijl hij jaar na jaar geclaimd heeft.
Daar bent u toch abuis mee. Een verzekeraar mag zeker weigeren je nog verder te verzekeren als je zo vaak claims indient.Lowieze schreef:TS heeft zich gewoon aan de verzekeringsvoorwaarden gehouden, dus er is geen reden om hem te royeren bij Centraal Beheer. Het elk jaar opgeven van een schade is verder alleen in zijn eigen nadeel.Lady1234 schreef:De Ts is bij deze verzekeraar het allerbeste af. Juist nu door die no-claimbeschermer die hij heeft. Hij heeft de hoogste korting op de premie terwijl hij jaar na jaar geclaimd heeft.
Achmea ook niet. In het het gedane aanbod voor de nieuwe verzekering was immers nog wel sprake van 80%. TS betaalt extra premie voor no-claim beschermer, en nu is die bescherming ineens 5% minder waard.snuffel1 schreef:Ts ... baalt ervan dat de korting van 80% naar 75% is gegaan want Achmea heeft de voorwaarden gewijzigd. De no claim beschermer is een keuze geweest die Ts zelf heeft gemaakt maar nu blijkt dat het laten vergoeden van een aantal schades nadelig uitvalt heeft de verzekeraar het gedaan en daarmee verdient Ts zeker geen hoofdprijs in deze kwestie.
Als je een andere auto koopt, dan sluit je een nieuwe verzekering af. Het is dus niet een wijziging in je bestaande verzekering, maar het afsluiten van een nieuwe verzekering, onder de nieuwe voorwaarden.Het volgende is het geval : op 1 november krijg ik een brief over de verlenging van de verzekeringvoor het komende jaar waarin staat dat ik een B/M korting heb van 80%.
Bij het afsluiten van de nieuwe polis voor de nieuwe verzekering zal dit gewoon in de voorwaarden hebben gestaan. En zul je er daarmee dus gewoon over ingelicht zijn.
Dit klopt niet. Als je al een autoverzekering hebt lopen, hoef je alleen de gegevens van de nieuwe auto door te geven en welke dekking je daarvoor wilt, maar behoud je gewoon dezelfde verzekering. TS zegt ook dat hij alleen een polisaanhangsel heeft gekregen voor de nieuwe auto, geen geheel nieuwe polis dus.kweenie schreef:Als je een andere auto koopt, dan sluit je een nieuwe verzekering af. Het is dus niet een wijziging in je bestaande verzekering, maar het afsluiten van een nieuwe verzekering, onder de nieuwe voorwaarden.Het volgende is het geval : op 1 november krijg ik een brief over de verlenging van de verzekeringvoor het komende jaar waarin staat dat ik een B/M korting heb van 80%.
Bij het afsluiten van de nieuwe polis voor de nieuwe verzekering zal dit gewoon in de voorwaarden hebben gestaan. En zul je er daarmee dus gewoon over ingelicht zijn.
Het kan wel zo zijn dat de verzekeringsmaatschappij de voorwaarden of premie tussentijds verandert, maar hierover worden de verzekerden dan ingelicht.