LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verlaging schadeuitkering na ouder worden tv
-
Verlaging schadeuitkering na ouder worden tv
Goedendag allemaal.
ik heb momenteel een lopende schaden vergoeding voor mijn tv die was kapot gegaan nu heb ik deze al meer dan een maand geleden opgegeven als kapot en hij is total los verklaart nu zou de verzekeraar me uit betalen en dit zou nu dus 400 euro moeten zijn omdat mijn tv 3 jaar oud is, nu komt het leuke moment dat alles momenteel al 1 maand loopt en over 5 dagen word mijn tv 4 jaar oud waar door de waarde omlaag gaat. kan de verzekeraar nu plots gaan zeggen dat ze me minder uit betalen omdat mijn tv ouder geworden is ? of niet want ik heb al meerdere malen gebeld in de loop der tijd en word steeds weg gestuurd met het antwoord we zijn er me bezig het komt volgende week binnen maar dit hoor ik nu al de hele maand lang en ik heb zoon gevoel dat ze het proberen te rekken om er maar voor te zorgen dat ze minder hoeven uit te betalen dan dat ze zouden moeten. is dit juridisch toegestaan ? of mag dit niet zomaar want het geeft een hele vervelende na smaak namelijk als dit wel zo is en ik zou graag willen weten wat hier me te doen. ik ga ze zo snel mogelijk weer contacteren maar ik word hier best wel boos om.
ik heb momenteel een lopende schaden vergoeding voor mijn tv die was kapot gegaan nu heb ik deze al meer dan een maand geleden opgegeven als kapot en hij is total los verklaart nu zou de verzekeraar me uit betalen en dit zou nu dus 400 euro moeten zijn omdat mijn tv 3 jaar oud is, nu komt het leuke moment dat alles momenteel al 1 maand loopt en over 5 dagen word mijn tv 4 jaar oud waar door de waarde omlaag gaat. kan de verzekeraar nu plots gaan zeggen dat ze me minder uit betalen omdat mijn tv ouder geworden is ? of niet want ik heb al meerdere malen gebeld in de loop der tijd en word steeds weg gestuurd met het antwoord we zijn er me bezig het komt volgende week binnen maar dit hoor ik nu al de hele maand lang en ik heb zoon gevoel dat ze het proberen te rekken om er maar voor te zorgen dat ze minder hoeven uit te betalen dan dat ze zouden moeten. is dit juridisch toegestaan ? of mag dit niet zomaar want het geeft een hele vervelende na smaak namelijk als dit wel zo is en ik zou graag willen weten wat hier me te doen. ik ga ze zo snel mogelijk weer contacteren maar ik word hier best wel boos om.
Re: Verlaging schadeuitkering na ouder worden tv
Er wordt gewoon naar de schadedatum gekeken voor de afschrijving.
16again
vindt dit leuk
de verzekering kijkt zoals Lady1234 al zegt naar de waarde van de TV direct voor het ontstaan van de schade. de meeste verzekeraars hebben een afschrijvingstabel hebben die je gewoon op internet kan vinden.
er zijn ook verzekeraars bij die een nieuwwaarde uitkeren tot een bepaalde leeftijd.
maar is je TV gewoonkapot gegaan of is hij gevallen of iets dergelijks?
er zijn ook verzekeraars bij die een nieuwwaarde uitkeren tot een bepaalde leeftijd.
maar is je TV gewoonkapot gegaan of is hij gevallen of iets dergelijks?
Waarom wordt je boos, terwijl je nog niet eens weet hoe het zit?
-
Nooit boos worden om dingen die je zelf verzint, pas als het echt zou gebeuren moet je je gaan opwinden. Schadedatum is hier leidend, niet de datum waarop je verzekering een beslissing neemt.
Tip, leestekens.
Tip, leestekens.
sjohie
vindt dit leuk
-
Als je dit gevoel hebt, kan het zomaar zijn dat er niet goed gecommuniceerd is. Als je inderdaad, zoals je zegt, nog een keer contact opneemt, kun je specifiek vragen van welke datum ze uitgaan. De datum dat de tv kapot is gegaan. c.q. je melding, of de datum dat de beslissing wordt genomen. Waarschijnlijk het eerste, zoals al een aantal keren is gezegd, maar het is de verzekeraar die hierover duidelijkheid kan geven.
Wacht ff. Het gaat hier maar om een teeveetje en een paar honderd euro, he...Marc01 schreef: ↑03 jun 2019 13:22De budget graaiers zullen als de graaipot leeg is, aansturen op een schikking. Nooit doen! Ook afkopen nooit doen. Gewoon elk jaar een schade rapport laten maken en naar de rechter. Blijf dan onder de € 24.999,99 euro dan kan je gewoon naar de kantonrechter. Als de schade groter is dan in periodes de schade claimen.
(...) Onafhankelijke deskundige, rapporten.
Grappig, deze eerste zin laten volgen door de tweede en derde Practise what you preach.
Bijzondere conclusie. Alle "trolls" hebben tot nu toe precies dát geadviseerd wat jij zelf ook adviseert. De conclusie mag je zelf trekken...
Theotrucker
, grun
, berndv
en alfatrion
vinden dit leuk