| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verplicht ANWB lidmaatschap bij hulp direct opzegbaar?
Verplicht ANWB lidmaatschap bij hulp direct opzegbaar?
Gisteren ben ik zo dom geweest benzine in een diesel auto te gooien waardoor ik genoodzaakt was om hulp in te schakelen.
Ik ben lid bij Route Mobiel, maar daar ben je als persoon niet lid, maar de ingeschreven auto is lid. Daar ik met de auto van de zaak reed en die dus niet bij Route Mobiel bekend was kreeg ik te horen dat ze me niet konden helpen.
Dus de ANWB maar gebeld. Die konden me helpen, maar aangezien ik geen lid was, moest ik dat wel terplekke worden. 150,- inschrijfgeld en 70,- lidmaatschapskosten. Dat was wel even schrikken, maar ik had gewoon die hulp nodig en heb ze dus laten komen. Na geholpen te zijn moest ik ook nog even 35,- betalen voor het afvoeren van de benzine.
De vraag is nu of ik kan beroepen op de colportage wet (of wellicht andere wetten ter bescherming van de consument) om dit abbonement op te zeggen zonder dat het inschrijfgeld en lidmaatschapgeld moet worden betaald.
Iemand ervaring mee?
Ik ben lid bij Route Mobiel, maar daar ben je als persoon niet lid, maar de ingeschreven auto is lid. Daar ik met de auto van de zaak reed en die dus niet bij Route Mobiel bekend was kreeg ik te horen dat ze me niet konden helpen.
Dus de ANWB maar gebeld. Die konden me helpen, maar aangezien ik geen lid was, moest ik dat wel terplekke worden. 150,- inschrijfgeld en 70,- lidmaatschapskosten. Dat was wel even schrikken, maar ik had gewoon die hulp nodig en heb ze dus laten komen. Na geholpen te zijn moest ik ook nog even 35,- betalen voor het afvoeren van de benzine.
De vraag is nu of ik kan beroepen op de colportage wet (of wellicht andere wetten ter bescherming van de consument) om dit abbonement op te zeggen zonder dat het inschrijfgeld en lidmaatschapgeld moet worden betaald.
Iemand ervaring mee?
Re: Verplicht ANWB lidmaatschap bij hulp direct opzegbaar?
Geen ervaring mee
Maar stel dat het mogelijk is om het abonnement op te zeggen houdt er dan wel rekening mee dat je een factuurtje krijgt voor geleverde diensten. Lijkt me ook niet meer dan redelijk dan voor niets gaat de zon op. Immers je had het ook zelf kunnen regelen, Wegsleepbedrijf regelen, naar de garage,,vervangend vervoer etc
Schat zo dat de kosten het drie-dubbele zijn van van wat je nu kwijt bent, en waren ze er ook niet binnen uurtje klaar.
Zeurpiet
Maar stel dat het mogelijk is om het abonnement op te zeggen houdt er dan wel rekening mee dat je een factuurtje krijgt voor geleverde diensten. Lijkt me ook niet meer dan redelijk dan voor niets gaat de zon op. Immers je had het ook zelf kunnen regelen, Wegsleepbedrijf regelen, naar de garage,,vervangend vervoer etc
Schat zo dat de kosten het drie-dubbele zijn van van wat je nu kwijt bent, en waren ze er ook niet binnen uurtje klaar.
Zeurpiet
Je kunt niet opzeggen, dit valt niet onder de colportagewet! Je hebt immers zelf het inititief genomen, de ANWB heeft zelf niet als eerste contact met je opgenomen.
Google verder op "colportagewet"of zie consuwijzer.nl
Google verder op "colportagewet"of zie consuwijzer.nl
Wel gebruik maken van de diensten door ze zelf in te schakelen en dan achteraf proberen onder de rekening/lidschaatschap uit te komen? Hier zijn in Nederland inderdaad wetten voor. Die verplichten u tot betaling.
HET MOET NIET GEKKER WORDEN !!!
HET MOET NIET GEKKER WORDEN !!!
Volgens mij heb ik nergens aangegeven dat ik te beroerd ben om voor een geleverde dienst te betalen. Echter heb ik nu niet alleen voor een geleverde dienst betaald, maar ben ik ook nog eens een jaar lid en heb ik inschrijfgeld moeten betalen voor dit lidmaatschap. En aangezien ik al 3 jaar lid ben van Route Mobiel lijkt me een jaar lang met dubbele dekking rondrijden wat overdreven.
-
The Sandman
Neen, U kan niets meer opzeggen!
U heeft zelfs al gebruik gemaakt van een dienst van deze firma. Helaas voor U zit U vast aan een jaarabo.
Maar zie het positief. Een garage (dealer) laten komen en hun laten helpen zou U waarschijnlijk met gemak meer dan 400 euro hebben gekost (voorrijkosten, gebruik serviceauto).
Dus feitelijk is het nu een koopje.
U heeft zelfs al gebruik gemaakt van een dienst van deze firma. Helaas voor U zit U vast aan een jaarabo.
Maar zie het positief. Een garage (dealer) laten komen en hun laten helpen zou U waarschijnlijk met gemak meer dan 400 euro hebben gekost (voorrijkosten, gebruik serviceauto).
Dus feitelijk is het nu een koopje.
............ zoals ik reeds al had aangegeven.
Daarnaast:
Daarnaast:
Hoe lost u het dan op de volgende keer dat u met deze auto langs de weg komt staan? Immers het routemobiel abonnement was niet van toepassing op deze auto. Indien u er al 1 moet op zeggen is het routemobiel, aangezien zij slechts de helft van uw wagenpark servicen indien nodig...En aangezien ik al 3 jaar lid ben van Route Mobiel lijkt me een jaar lang met dubbele dekking rondrijden wat overdreven
Robin T, hufterig gedrag-mentaliteit. De ANWB helpt U uit de brand. Daar hebben ze zo hun voorwaarden bij. U had ook een garage kunnen bellen.
Volgens mij had ik in dit geval, auto van de zaak, ook gekozen voor het bellen van een lokaal garagebedrijf o.i.d.
Het is ja de auto van de zaak, kan daar de nota ook heen...
Het is ja de auto van de zaak, kan daar de nota ook heen...
het voordeel bij de ANWB is dat je 3 verschillende auto's per jaar mag gebruiken bij pech en dus niet per persoon dus lijkt het mij goedkoper om over te stappen/blijven bij de ANWB
en word je ook geholpen met je bedrijfsauto
Gewoon pech gehad. Goedkoop is vaak duurkoop.
-
The Sandman
@oi,
ik herhaald met opzet nog een keer uw goede en duidelijke bijdrage over de prijs van een garagebedrijf, alleen in eigen woorden.
Soms helpt dat een TS die vaak alleen willen lezen wat ze zelf willen lezen
ik herhaald met opzet nog een keer uw goede en duidelijke bijdrage over de prijs van een garagebedrijf, alleen in eigen woorden.
Soms helpt dat een TS die vaak alleen willen lezen wat ze zelf willen lezen
Ik vind het knap grof, je maakt zelf een (domme ) fout krijgt geen hulp van RouteMobiel en word wel geholpen door de ANWB, die hulp aanvaard je en vervolgens probeer je achteraf er onderuit te komen door een beroep op de colportage wet te doen.Deze reactie zal ook wel niet in dank worden afgenomen door TS maar dat moet dan maar.eplaatst op 17 Jun 2009 12:02 door RobinT
Gisteren ben ik zo dom geweest benzine in een diesel auto te gooien waardoor ik genoodzaakt was om hulp in te schakelen.
Had je maar geen lidmaatschap op route mobiel moeten nemen. Goedkoop is in dit geval overduidelijk duurkoop. En om er dan nog onderuit proberen te komen is helemaal de limit. En ik zeker volgend jaar extra lidmaatschapskosten betalen omdat jij de boel flest.