Beste Forumleden,
Ik zoek een goede verzekeringsadvocaat i.v.m. een verzekeraar die niet wil uitbetalen bij arbeidsongeschiktheid.
Verzekeraar geeft aan dat ik heb verzwegen dat ik bij de dokter ben geweest i.v.m. vermoeidheid. Nu paar jaar laten ben ik arbeidsongeschikt geraakt door een zenuwziekte. Ik ben destijds door de dokter gezien en die konden destijds niets vinden. Daarnaast ben ik op mijn 30ste geopereerd aan mijn amandelen en heeft de vermoeidheid voor een grote gedeelte doen wegnemen. Daarnaast is vermoeidheid geen aandoening naar mijn weten.
Doordat de verzekeraar niet heeft willen uitbetalen heeft dit verstrekkende gevolgen voor mij gehad. Ik ben al mijn spaargeld kwijtgeraakt en ik heb het huis verplicht moeten verkopen van de bank met restschuld.
Al met al ontzettend vervelende situatie en ben daarom opzoek naar een goede advocaat die mij kan bijstaan in deze drama.
Alvast bedankt,
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verzekeraar arbeidsongeschiktheid betaalt niet uit
Re: Verzekeraar arbeidsongeschiktheid betaalt niet uit
Heb je je hiervoor in dat hele traject nog niet laten bijstaan?
Jawel, eerst middels rechtsbijstand, alleen ik kan nu een advocaat naar keus uitzoeken.
Ik zal wel veel kritiek krijgen, maar het ziet er ook niet heel hoopgevend uit. Er wordt bij zulke verzekeringen namelijk altijd gevraagd naar zulke relevante zaken. Als je die niet opgeeft een vervolgens een paar jaar later arbeidsongeschikt wordt vanwege een aandoening die raakvlakken lijkt te hebben aan de eerdere klachten, dan is het eigenlijk ook niet zo vreemd dat de verzekeraar niet uitkeert.
Ik neem aan dat de rechtsbijstand al de geijkte wegen heeft geprobeerd: is er wel een verband met eerdere klachten? Zou de verzekering geweigerd zijn (of deze aandoening uitgesloten) als deze kennis wel bij verzekeraar bekend was? Als zulke zaken al aan bod zijn gekomen, dan vrees ik dat er weinig mogelijkheden zijn.
Ik kan mij voorstellen dat je door wilt gaan tot het bittere eind, maar ik vraag mij af of je je energie niet beter ergens anders in kunt steken.
Ik neem aan dat de rechtsbijstand al de geijkte wegen heeft geprobeerd: is er wel een verband met eerdere klachten? Zou de verzekering geweigerd zijn (of deze aandoening uitgesloten) als deze kennis wel bij verzekeraar bekend was? Als zulke zaken al aan bod zijn gekomen, dan vrees ik dat er weinig mogelijkheden zijn.
Ik kan mij voorstellen dat je door wilt gaan tot het bittere eind, maar ik vraag mij af of je je energie niet beter ergens anders in kunt steken.
In deze uitzending van Radar kwamen vanaf 10:15/17:16 min, iig op het oog, 2 nette advo's voorbij.BertW schreef:Al met al ontzettend vervelende situatie en ben daarom opzoek naar een goede advocaat die mij kan bijstaan in deze drama.
Hallo Bert, in tegenstelling tot een advies hierboven zou ik zeggen vooral niet opgeven. Daar is vooralsnog geen reden toe. Dat kan altijd nog als een advocaat verder niets weet te bereiken. Tot dat moment vooral doorzetten. En hopelijk vind je een goede advocaat die je zaak prima gaat behartigen en de emotionele kanten wat van u weg kan houden. Succes en sterkte verder!