Beste lezers,
geruim een maand geleden is mijn bedrijfsbus gestolen.
Nu is het zo dat de verzekeraar in 1e instantie zei dat er een wachttijd is van 30 dagen. vervolgens word er met mij contact opgenomen door een onderzoeksbureau die hier onderzoek doet naar de misdrijf. Goed denk ik , er word actie ondernomen. een tijd geleden (april besteld)heb ik een nieuwe bus aangeschaft. Deze is 3 weken na de diefstal gearriveerd, de nieuwe bestelbus was een uitbreiding. Het was niet de bedoeling dat de "gestolen" bus verkocht zou worden!!
Nu ben ik 35dagen verder, de verzekeringsmaatschappij zegt dat het in behandeling is.
Nu heb ik het gevoel dat de verzekeraar opzoek is naar excusen om niet te keren. Staat er nergens in de wet dat ze een maximale tijd hebben om iets te behandelen? Op het begin vond ik het goed dat ze ermee bezig waren maar nu vind ik het belachelijk en heb ik het gevoel dat ze mij als de schuldige willen aanwijzen.
Wat zouden jullie doen?? advocaat?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] verzekeraar nog niet uitgekeerd na 30 dagen wachttijd
Re: verzekeraar nog niet uitgekeerd na 30 dagen wachttijd
Mischien zijn ze je 'oude' bus op het spoor en is daar
een onderzoeksbureau + politie mee bezig, wie zal het weten.
een onderzoeksbureau + politie mee bezig, wie zal het weten.
Als de bus 35 dagen geleden gestolen is, is er nog lang geen reden om een advocaat in te schakelen.
Bij diefstal is er altijd een termijn van 30 dagen (geldt bij elke verzekeraar) waarin gewacht wordt of de auto teruggevonden wordt. In die tijd wordt al wel het onderzoek naar de diefstal en de waarde van de auto opgestart. Het liefst wil je die onderzoeken ook in die tijd afgerond zien natuurlijk. Dat lukt echter niet altijd. En denk daarbij ook even aan het feit dat het vakantieperiode is. Nee, natuurlijk hoeft dat geen reden te zijn om jou extra lang op de uitkering te laten wachten. Maar begin eens met je tussenpersoon of je verzekeraar te bellen en om uitleg te vragen. Als je netjes aangeeft dat je om het geld verlegen zit omdat er een nieuwe bus besteld moet worden dan is men vast bereid mee te denken.
Hopelijk laat je nog even weten of het opgelost is/wordt.
Bij diefstal is er altijd een termijn van 30 dagen (geldt bij elke verzekeraar) waarin gewacht wordt of de auto teruggevonden wordt. In die tijd wordt al wel het onderzoek naar de diefstal en de waarde van de auto opgestart. Het liefst wil je die onderzoeken ook in die tijd afgerond zien natuurlijk. Dat lukt echter niet altijd. En denk daarbij ook even aan het feit dat het vakantieperiode is. Nee, natuurlijk hoeft dat geen reden te zijn om jou extra lang op de uitkering te laten wachten. Maar begin eens met je tussenpersoon of je verzekeraar te bellen en om uitleg te vragen. Als je netjes aangeeft dat je om het geld verlegen zit omdat er een nieuwe bus besteld moet worden dan is men vast bereid mee te denken.
Hopelijk laat je nog even weten of het opgelost is/wordt.
Heb verder nog niets gehoord, ik laat het jullie weten. Ik ga eerst even bij mijn tussenpersoon vragen. Hou jullie op de hoogte.