LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verzekerde waarde rolstoel na 3 jaar 67%?!
-
Verzekerde waarde rolstoel na 3 jaar 67%?!
Ik heb een vraag en geef een zo kort mogelijke samenvatting:
Drie jaar geleden heb ik mijn (op maat gemaakte) rolstoel verzekerd bij Univé.
Aankoopwaarde € 2748,-.
Ik moest wel een fietsverzekering afsluiten, omdat zij geen andere opties hadden (ik heb drie jaar geleden kenbaar gemaakt dat ik dit heel vreemd vond).
Nu na drie jaar krijg ik het aanbod om voor drie jaar bij te verzekeren, alleen is mijn verzekerde waarde volgens hen nog maar € 1841,-.
Dit is standaard bij fietsen, dat er 33% van de waarde afgaat na drie jaar.
Ik vind dit nergens op slaan, want een rolstoel gebruik je anders dan een fiets.
Je leent dit stuk maatwerk niet uit, laat hem niet onbeheerd achter in regen, wind en sneeuw en hij is niet makkelijk te stelen, tenzij ze mij eruit kieperen.
Hij staat niet in een schuur, maar in een berging in mijn huis als ik hem niet gebruik.
Ik gebruik hem echt niet dagelijks en loop (rol) veel minder risico op schade, omdat ik mij niet op fietspaden en 30km wegen begeef, maar enkel op de stoep rol.
Ik heb gebeld met Univé en na navraag bij het hoofdkantoor, bleef men bij een waardedaling van 33%.
Nu vraag ik mij af, mag dit?
Ze vergelijken appels met peren en dat lijkt mij niet correct.
En weet iemand een verzekering die wél onderscheid maakt tussen een fiets en een rolstoel?
Ik betaal liever iets meer premie, dan dat ik bij eventuele schade een belachelijk laag bedrag krijg uitgekeerd.
Drie jaar geleden heb ik mijn (op maat gemaakte) rolstoel verzekerd bij Univé.
Aankoopwaarde € 2748,-.
Ik moest wel een fietsverzekering afsluiten, omdat zij geen andere opties hadden (ik heb drie jaar geleden kenbaar gemaakt dat ik dit heel vreemd vond).
Nu na drie jaar krijg ik het aanbod om voor drie jaar bij te verzekeren, alleen is mijn verzekerde waarde volgens hen nog maar € 1841,-.
Dit is standaard bij fietsen, dat er 33% van de waarde afgaat na drie jaar.
Ik vind dit nergens op slaan, want een rolstoel gebruik je anders dan een fiets.
Je leent dit stuk maatwerk niet uit, laat hem niet onbeheerd achter in regen, wind en sneeuw en hij is niet makkelijk te stelen, tenzij ze mij eruit kieperen.
Hij staat niet in een schuur, maar in een berging in mijn huis als ik hem niet gebruik.
Ik gebruik hem echt niet dagelijks en loop (rol) veel minder risico op schade, omdat ik mij niet op fietspaden en 30km wegen begeef, maar enkel op de stoep rol.
Ik heb gebeld met Univé en na navraag bij het hoofdkantoor, bleef men bij een waardedaling van 33%.
Nu vraag ik mij af, mag dit?
Ze vergelijken appels met peren en dat lijkt mij niet correct.
En weet iemand een verzekering die wél onderscheid maakt tussen een fiets en een rolstoel?
Ik betaal liever iets meer premie, dan dat ik bij eventuele schade een belachelijk laag bedrag krijg uitgekeerd.
Re: Verzekerde waarde rolstoel na 3 jaar 67%?!
Ik heb geen idee of het mag, heb je wel eens bij anderszorg informatie gevraagd, die is toch volgens sommigen goedkoper? of andere maatschappijen.?
VioletPrue
In elk geval ben ik het niet met je eens. Een afschrijving van 33% in 3 jaar is erg weinig. De meeste gebruiksvoorwerpen zijn na pakweg 4 jaar helemaal afgeschreven.
Advies: probeer een verzekeraar te vinden die de nieuwwaardeclausule toepast.
Maxiem.
Dat geldt ook voor jouw pantalon.Je leent dit stuk maatwerk niet uit, laat hem niet onbeheerd achter in regen, wind en sneeuw en hij is niet makkelijk te stelen, tenzij ze mij eruit kieperen.
In elk geval ben ik het niet met je eens. Een afschrijving van 33% in 3 jaar is erg weinig. De meeste gebruiksvoorwerpen zijn na pakweg 4 jaar helemaal afgeschreven.
Maxiem.
-
- Contacteer:
Moet je eens naar de afschrijving van een nieuwe auto kijken in het eerste jaar, je schrijkt je de klere.
Anyway, je bent akkoord gegaan met een fietsverzekering met bijbehorende voorwaarden. Lijkt mij dat zoals reeds geschreven je beter bij een andere maatschappij had kunnen checken voor rolstoel verzekeringen danwel tegen nieuwwaarde.
Mijn auto is ook tegen nieuwwaarde verzekerd en niet dagwaarde.
S6 !
Anyway, je bent akkoord gegaan met een fietsverzekering met bijbehorende voorwaarden. Lijkt mij dat zoals reeds geschreven je beter bij een andere maatschappij had kunnen checken voor rolstoel verzekeringen danwel tegen nieuwwaarde.
Mijn auto is ook tegen nieuwwaarde verzekerd en niet dagwaarde.
S6 !
-
Een rolstoel is geen gebruiksvoorwerp, dat is een hulpmiddel.MAXIEM schreef:VioletPrue
Dat geldt ook voor jouw pantalon.Je leent dit stuk maatwerk niet uit, laat hem niet onbeheerd achter in regen, wind en sneeuw en hij is niet makkelijk te stelen, tenzij ze mij eruit kieperen.
Maxiem.
En een rolstoel in 4 jaar afschrijven is helemaal belachelijk.
@ Teun
Als ik had geweten dat er na 3 jaar 33% vanaf ging, was ik nooit akkord gegaan.
@ Ciske
Ga ik ook zeker doen, maar ik wilde weten of dit überhaupt mocht.
In ieder geval bedankt voor de reacties.
-
Sorry, ik drukte me even beroerd uit.
Een hulpmiddel kan wel een gebruiksvoorwerp zijn, maar daarmee is een rolstoel nog geen fiets!
Zelfs de vergelijking met een aangepaste fiets gaat niet op.
Mijn vraag is dus simpelweg, mag een verzekeringsmaatschappij dezelfde afschrijving op een rolstoel toepassen als op een fiets?
Een boot wordt ook niet vergeleken met een auto en een laptop niet met een afwasmachine.
Een hulpmiddel kan wel een gebruiksvoorwerp zijn, maar daarmee is een rolstoel nog geen fiets!
Zelfs de vergelijking met een aangepaste fiets gaat niet op.
Mijn vraag is dus simpelweg, mag een verzekeringsmaatschappij dezelfde afschrijving op een rolstoel toepassen als op een fiets?
Een boot wordt ook niet vergeleken met een auto en een laptop niet met een afwasmachine.
VioletPrue
Elk hulpmiddel/gebruiksvoorwerp wordt afgeschreven. Zo werkt het nu eenmaal.
Maxiem.
Elk hulpmiddel/gebruiksvoorwerp wordt afgeschreven. Zo werkt het nu eenmaal.
Maxiem.
-
Misschien is dit een optie :
Met de kostbaarhedenverzekering kunt u uw kostbaarheden zoal sieraden, kunst, apparatuur en andere dure zaken verzekeren tegen schade verlies of diefstal voor zowel binnenshuis als buitenshuis. De kostbaarheden verzekering is een goedkope verzekering om dure goederen zoals uw mobiele telefoon, navigatie apparatuur, instrumenten, horloge en sieraden te verzekeren.
Wat zijn kostbaarheden?
Kostbaarheden zijn allerlei dure goederen en producten. Niet alleen sieraden zijn kostbaarheden maar ook bijvoorbeeld medische hulpmiddelen, foto en film apparatuur, MP3 spelers, navigatie apparatuur, laptops, tassen, kunst, horloges, antiek en collecties kunnen kostbaarheden zijn.
Kostbaarheden die u kunt verzekeren op een kostbaarhedenverzekering zijn bijvoorbeeld:
Sieraden
GSM-toestel
Laptops
Sportuitrusting
Foto/film apparatuur
Medische hulpmiddelen zoals bril of hoortoestel
Muziekinstrumenten
Kunst, verzamelingen en antiek
Bijzonderheden kostbaarhedenverzekering
Meestal geldt er voor zaken zoals mobiele telefoons, laptops, foto en filmapparatuur een maximaal verzekerd bedrag. Ook hanteren een aantal verzekeraars een eigen risico. De premie is afhankelijk van de waarde van het verzekerde item en het risico op schade, diefstal, beschadiging. Dekking kan zowel op basis van nieuwwaarde of taxatie waarde.
Voordeel kostbaarhedenverzekering
Vaak is de kostbaarhedenverzekering een goedkope verzekering om uw mobiele telefoon te verzekeren. Uw spullen zijn zowel binnenshuis, buitenshuis als onderweg verzekerd. Ook kunst, verzamelingen en antiek die niet op de inboedelverzekering te verzekeren zijn, kunt u wel verzekeren op de kostbaarheden verzekering. Vaak zijn zaken als kunstwerken, porselein en andere kwetsbare verzekeringen niet buitenshuis gedekt. Voor het vervoer van dergelijke zaken dient namelijk een transportverzekering.
Wat is meestal niet gedekt?
Contactlenzen, suède jassen, moeilijk vervangbare items of zeer tere goederen. Breekbare items zoals glaswerk en porselein zijn meestal alleen in de woning verzekerd. Schade die ontstaat door roekeloos gedrag, onder invloed van drugs of drank, rellen en oorlog zijn ook niet gedekt. De kostbaarhedenverzekering heeft doorgaans alleen dekking in Nederland.
-
Omdat het een heel duur ding is, en ik bij beschadiging of (god verhoede) vermissing graag een nadere wil kunnen kopen.vogels schreef:........mag een verzekeringsmaatschappij dezelfde afschrijving op een rolstoel toepassen als op een fiets?........
Je hebt een fietsverzekering afgesloten. Wat ik eigenlijk wel vreemd vind, want een rolstoel is geen fiets. Waarom/waarvoor sluit je eigenlijk een verzekering af voor je rolstoel?
PS
Ik heb een fietsverzekering afgesloten, omdat ze mij dit hebben aangeraden en ze geen andere optie hadden.
Ze hebben mij nooit verteld over die 33% afschrijving.
Ik weet, ik had misschien beter moeten opletten en door moeten vragen, maar ik vind het echt niet netjes.
@ MAXIEM
Ja, ik wéét dat op alles een afschrijving zit, maar ik vind niet dat als het gebruik van 2 dingen héél verschillend is, je dezelfde afschrijving kunt toepassen.
Een scooter en een boot worden toch ook niet hetzelfde behandeld?
@ Leo:
Klinkt erg goed!
Welke verzekeringsmaatschappij is dat?
Daar wil ik even achteraan!
Dank!
http://www.sovib.nl/content.php?c=2&s=2&p=5
Zo te zien moet een rolstoel hetzelfde als een brommer verzekerd worden.
-
Komt niet van een specifieke verzekeringsbedrijf, maar van een algemene site.
http://www.informatie-hypotheek.nl/verz ... rzekering/
Ik denk dat de bijdrage van snepke met name voor electrische rolstoelen bedoeld is. Het is niet duidelijk of dat hier het geval is
http://www.informatie-hypotheek.nl/verz ... rzekering/
Ik denk dat de bijdrage van snepke met name voor electrische rolstoelen bedoeld is. Het is niet duidelijk of dat hier het geval is
-
Nee, dat geldt voor scootmobiels en elektrische rolstoelen (zie kop).snepke schreef:http://www.sovib.nl/content.php?c=2&s=2&p=5
Een handbewogen rolstoel heeft geen kentekenplicht.
Ging er vanuit dat het een elektrische rolstoel was,sorry