LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verzekeren zwangere buitenlandse vrouw

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
nlrunner

Verzekeren zwangere buitenlandse vrouw

Ongelezen bericht door nlrunner »

Mijn vriendin komt als alles goed gaat binnenkort op een MVV (Machtiging Voorlopig Verblijf) naar Nederland. Wij zijn ook van plan te gaan trouwen. Ervan uitgaande dat de procedure bij de IND gunstig verloopt en dat zij hier op tijd kan zijn, zit ik met een probleem. Volgens mij kan ik mijn vriendin nl. niet meeverzekeren zolang zij nog geen verblijfsvergunning heeft. Deze wordt aangevraagd, zodra zij in Nederland aankomt. De behandling van deze aanvraag zal waarschijnlijk ook tussen de 3 en 6 maanden duren. In de tussentijd moet ik haar dus op de een of andere manier verzekeren. Probleem is dat de zwangerschap meestal in de dekking is uitgesloten. Ik heb 2 vragen:

(1) Weet iemand of ik mijn vriendin toch mee kan verzekeren als ze al in NL is, maar nog in afwachting van het besluit voor de verblijfsvergunning
(2) Wat zijn de alternatieven? Het gaat er mij vooral om dat ik evt. complicaties wil afdekken. Een normale bevalling kan ik nog wel zelf betalen, maar als er zich dure complicaties voordoen, ben ik bang dat de kosten de pan uit gaan rijzen.

Bedankt
NLrunner

FlipKaneel

Re: Verzekeren zwangere buitenlandse vrouw

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

Ik denk dat je deze vraag beter aan een verzekeraar of tussenpersoon kunt vragen daar die nogal specifiek is.

Byob

Re: Verzekeren zwangere buitenlandse vrouw

Ongelezen bericht door Byob »

kijk eens op www.oomverzekeringen.nl daar kunt u misschien uw vraag ook kwijt...

Gesloten