Hallo allemaal.
Graag wat advies betreft het volgende.
In 2004 zijn mijn man en ik gaan scheiden. Hij is in onze koopwoning blijven wonen met alle lasten. Nu hebben we een hypotheek met diverse verzekeringen erbij. Graag willen wij van de verzekeringen af en het huis verkopen. Omdat de verzekeringen betaald zijn met een 2e hypotheek en wij deze 2e hypotheek niet in 1 keer kunnen aflossen kunnen we dus ook niet van de verzekeringen af. Wat klopt hier nou wel of niet. Wie kan ons een beetje op weg helpen
Groetjes Anja
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verzekering gekoppeld aan hypotheek
Re: Verzekering gekoppeld aan hypotheek
Zoals ik het begrijp zijn de verzekeringen in een keer tegen een koopsom betaald.
Afhankelijk van maatschapij, soort verzekering enz.... Zou het mogelijk zijn om een verzoek in te dienen de polissen te beeindigen, en een deel van die koopsom weer terug te krijgen? Maar volgens mij is dat in lang alle gevallen niet mogelijk!!
Ook zal de volgorde worden eerst verkopen, dan pas de polissen beeindigen, in het meest gunstige geval op het moment van de overdracht zodat eventuele restitutie van de koopsom bij de notaris verrekend kunnen worden.
Lukt het allemaal niet, dan blijft er een schuld over, welke je bij het overdragen van de woning bij de notaris dient te voldoen. En welke je misschien door een lening zou kunnen opvullen?
PS; is er toevallig ook sprake van een lening met NHG?
Afhankelijk van maatschapij, soort verzekering enz.... Zou het mogelijk zijn om een verzoek in te dienen de polissen te beeindigen, en een deel van die koopsom weer terug te krijgen? Maar volgens mij is dat in lang alle gevallen niet mogelijk!!
Ook zal de volgorde worden eerst verkopen, dan pas de polissen beeindigen, in het meest gunstige geval op het moment van de overdracht zodat eventuele restitutie van de koopsom bij de notaris verrekend kunnen worden.
Lukt het allemaal niet, dan blijft er een schuld over, welke je bij het overdragen van de woning bij de notaris dient te voldoen. En welke je misschien door een lening zou kunnen opvullen?
PS; is er toevallig ook sprake van een lening met NHG?
Re: Verzekering gekoppeld aan hypotheek
Dank je wel vast voor je antwoord. Het gaat om een hypotheek van 180.000 en 2e hypotheek van 38.ooo. De verkoop van de woning zal niet meer opbrengen dan 180.000. Volgens Frisia moet ook bij de notaris die 38.000 worden voldaan en dat hebben we niet. We willen het terug draaien naar een lening maar dat kan niet zeggen ze. We weten nu niet goed of het inderdaad niet kan.
Gr. Anja
Gr. Anja