LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verzekering keert niet uit na goedkeuring repareren schade

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
ELOB
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2016 20:37

verzekering keert niet uit na goedkeuring repareren schade

Ongelezen bericht door ELOB »

Hallo,

Afgelopen zomer schade gereden met mijn caravan. gelukkig All Risk verzekerd maar door het soort verzekering die ik heb afgesloten moet ik bij een aangesloten schadeherstelbedrijf de schade laten herstellen.
Gelukkig een schadeherstelbedrijf in de buurt gevonden en aangesloten bij de verzekering. Schade gemeld door schadeherstelbedrijf en ontvangt zonder problemen een "dispatch" van de schade expert om de schade te gaan herstellen. schade was boven de 500 euro maar op afstand goedgekeurd.
Nadat de schade is hersteld en is afgemeld bij de verzekering ontvang ik een telefoontje van de verzekeringsmaatschappij dat ik de schade niet heb laten herstellen bij een aangesloten schadeherstelbedrijf :shock: :shock: Blijkt dat mijn verzekering naast de aangesloten herstelbedrijven nog een selectie heeft onder mijn dekking en het door mij gekozen bedrijf dus NIET op de betreffende lijst staat en dat ik dat dan een eigen risico geldt van 900 euro. Aangezien de schade minder was kreeg ik dus niets uitgekeerd.
Mijn vraag is of ik in de gelegenheid gesteld had moeten worden dat de schade nota bene goedgekeurd door de schade expert dus niet vergoed ging worden. zijn er gronden waarop ik de verzekeringsmaatschappij in gebreke kan stellen??

Graag jullie opmerkingen/adviezen

Alvast bedankt

ELOB

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: verzekering keert niet uit na goedkeuring repareren schade

Ongelezen bericht door berndv »

ELOB schreef:Gelukkig een schadeherstelbedrijf in de buurt gevonden en aangesloten bij de verzekering.
Hoe bent u bij dit bedrijf terecht gekomen? Heeft de verzekeraar u hierheen gestuurd of heeft u het bedrijf gebeld en gevraagd of zij bij de verzekeraar aangesloten zijn? Om welke verzekeraar en verzekering gaat het hier eigenlijk? Veel verzekeraars werken net als zorgverzekeringen. Bij gecontracteerde aanbieders geldt een volledige vergoeding, bij overige aanbieders die wel kunnen claimen maar niet gecontracteerd zijn, gelden andere voorwaarden en vergoedingen.

Moneyman
Berichten: 31143
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: verzekering keert niet uit na goedkeuring repareren schade

Ongelezen bericht door Moneyman »

ELOB schreef:Gelukkig een schadeherstelbedrijf in de buurt gevonden en aangesloten bij de verzekering. Schade gemeld door schadeherstelbedrijf en ontvangt zonder problemen een "dispatch" van de schade expert om de schade te gaan herstellen. schade was boven de 500 euro maar op afstand goedgekeurd.
Dit lijkt mij cruciaal: als de verzekeringsmaatschappij toestemming gaf om daar te laten herstellen, kunnen ze daar niet ineens later op terug komen.

Gesloten