LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verzekering keert niets uit na diefstal huurauto in Aruba

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
melindaschenk

Verzekering keert niets uit na diefstal huurauto in Aruba

Ongelezen bericht door melindaschenk »

Mijn vriend en ik zijn van 20 sept tot 4 okt 2010 naar Aruba op vakantie gegaan. Wij besloten op een dag een huurauto te lenen en hiermee het eiland rond te touren. Deze auto moesten we huren via onze visa creditcard. Wanneer er iets mis zou gaan, dan zouden ze de borg van 350 euro inhouden. Aan het reisbureau gevraagd welke verzekering we moesten afsluiten, dit was allemaal prima geregeld. We kwamen met de auto op het strand aan en wilde hier gaan snorkelen. De waardevolle spullen zoals de digitale camera, het fototoestel, onze creditcard, bankpassen en wat contant geld, de rijbewijzen van me vriend en mij, lieten we in de auto liggen. Dat zou veilig liggen voor ons idee, achter slot en grendel en met een alarmsysteem. De sleutel kon niet mee het water in i.v.m. elektrisch kastje, dus deze bleef achter in onze tas. Wij zijn een aantal minuten het water ingeweest, maar vertrouwde het toch niet helemaal. Toen we terugkwamen was de autosleutel uit de tas gejat en is de hele huurauto spoorloos verdwenen. Machteloos sta je dan! Politie ingeschakeld en aangifte gedaan van onze spullen. Het verhuurbedrijf claimt te hele auto van 10.000 dollar, omdat wij de sleutel niet kunnen tonen en geen sporen van braak hebben. Het is dus hun woord tegen die van ons. Gelukkig hadden we een verzekering afgesloten dachten we nog, nou helaas, die dekt dit niet omdat we de sleutel kwijt zijn. Langs de politie geweest, de nederlandse ambassade, alles op papier laten zetten en met enigzins een gerust gevoel weer vertrokken naar Nederland. Visa card of de reisverzekering zal hier wel iets aan kunnen doen. Helaas ben je bij beide niet voor zulke gevallen verzekerd. Dan via onze eigen verzekering, WA, schade aan derde? ( We hebben geen rechtbijstand verzekering.. me vriend wel op het werk, maar die hebben niets met de zaak te maken en doen er ook niets aan). We hadden enige goede hoop, maar vandaag kregen we het telefoontje dat we 0,0 krijgen verzekerd. Zelf niet de camera of fototoestel. We kunnen geen sleutel tonen en de waardevolle spullen lagen achter slot, dus niet verzekerd. (Wanneer ze op het strand lagen en ze zouden dan zijn meegenomen, dan wel! Hoe krom is dat?)

Totaal kostenplaatje van dit voorval wat in 5 minuten plaats vond, gaat ons in totaal een kleine 10.000 euro kosten zoals het er nu naar uit ziet!!!

Kan dit zomaar gebeuren?
Wie kan ons hierbij helpen? Waar kunnen we terecht? Hoe pakken we dit aan?

Groeten, Melinda

tennis

Re: Verzekering keert niets uit na diefstal huurauto in Aruba

Ongelezen bericht door tennis »

Ik heb wat informatie gevonden, misschien kunnen jullie er gebruik van maken.
Maar ik wil jullie niet teleurstellen, maar een kennis van mij heeft de sleutel ook op het strand achterlaten, en zijn auto is gestolen.
Rechtspraak: Geen vergoeding!
Maar toch suc6

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=84018

http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/1 ... at-nu.html

http://www.kifid.nl/uploads//jurisprude ... 7%20Mo.pdf

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Goh, dit topic komt mij heel bekend voor....:

http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/v ... h=c749c73j

melindaschenk

Ongelezen bericht door melindaschenk »

@ DHC...

Ja, dat klopt!
Ook bij Kassa hebben we de vraag gesteld op een forum..
We hopen dat we er iets wijzer van worden!

Ik heb daar ook gereageerd onder mijn vriend zijn naam (orsin), in het forum kunt u ook lezen waarom en onderaan dat bericht staat ook mijn naam (melinda)..

Goed uitgezocht hoor ;)

FiscaalJurist

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

Ik geef u ook weinig kans. U kunt de sleutel niet tonen. Zo goed als alle verzekeraars nemen op dat u verantwoordelijk met de spullen moet omgaan. De sleutel onbeheerd laten liggen is daarmee instrijd. C'est ca.

Gesloten