LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verzekering stormschade

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Mieke_akker2018
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2018 13:56

Verzekering stormschade

Ongelezen bericht door Mieke_akker2018 »

Met de laatste storm is bij de schutting om gewaaid , maar de verzekering wil niet betalen omdat ik de rekening van de oude schutting niet heb.
Ik heb die schutting ongeveer 8 jaar geleden gezet samen met mijn buurvrouw , omdat de woning bouw geen nieuwe schutting wilde zetten .
Nu heeft de woning bouw jaren bij mensen nieuwe schuttingen gezet , zelf een paar maande geleden nog bij de over buren.
Nu is mijn schutting omgewaaid ,en nu krijg ik geen nieuwe schutting omdat ik hem toen zelf met de buurvrouw heb laten plaatsen. Dus moet ik het nu maar weer zelf betalen want die schutting was van mij en de buurvrouw. Helaas is mijn buurvrouw ongeveer anderhalf jaar geleden plotseling overleden ,daar zou de rekening geweest kunnen zijn ,maar zij is er niet meer.
Dus moet ik het aan mijn verzekering op geven , dat heb ik inmiddels 3 weken geleden gedaan met foto,s en alles van de schutting. Eerst zou ik 150 euro eigen risico moeten betalen , toen ik een week later belde was het 250 euro geworden. En weer een week later belde ik omdat ik maar geen gehoor kreeg en nu word er ineens niks meer betaald . Zij willen een rekening van die oude schutting, die heb ik niet mijn buurvrouw leeft niet meer , dat bedrijf is er niet meer , dus ik heb een groot probleem . De opgaven van de nieuwe schutting is 1713,97 euro.
In eerste instantie hoefde ze alleen een rekening en foto,s , ik heb gevraagd of er een expert moest komen en dat was niet nodig .
Dus ik heb echt hulp nodig want zo kan het niet verder ,alles licht bij de buren op de plaats die er nog niet zo lang wonen . Dus dit is erg vervelend , daarbij heb ik ook nog een hondje , DUS MIJN VRAAG WAT KAN IK NOG DOEN ,BEN AL MIJN HELE LEVEN VERZEKERT BIJ DIE TUSSENPERSOON , MET ALLES WAT IK HEB .Wat kan ik nog ondernemen ,of hulp van jullie krijgen , Ben gepensioneerd dus de inkomsten zijn niet zo hoog dat ik dat zelf kan opknappen .
Graag advies van jullie , en bij voorbaat dank [Persoonsgegevens verwijder door Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 03 feb 2018 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijder door Moderator

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Verzekering stormschade

Ongelezen bericht door Brahms »

Mieke_akker2018 schreef:Met de laatste storm is bij de schutting om gewaaid , maar de verzekering wil niet betalen omdat ik de rekening van de oude schutting niet heb.
Ik heb die schutting ongeveer 8 jaar geleden gezet samen met mijn buurvrouw , omdat de woning bouw geen nieuwe schutting wilde zetten .
Nu heeft de woning bouw jaren bij mensen nieuwe schuttingen gezet , zelf een paar maande geleden nog bij de over buren.
Nu is mijn schutting omgewaaid ,en nu krijg ik geen nieuwe schutting omdat ik hem toen zelf met de buurvrouw heb laten plaatsen. Dus moet ik het nu maar weer zelf betalen want die schutting was van mij en de buurvrouw. Helaas is mijn buurvrouw ongeveer anderhalf jaar geleden plotseling overleden ,daar zou de rekening geweest kunnen zijn ,maar zij is er niet meer.
Dus moet ik het aan mijn verzekering op geven , dat heb ik inmiddels 3 weken geleden gedaan met foto,s en alles van de schutting. Eerst zou ik 150 euro eigen risico moeten betalen , toen ik een week later belde was het 250 euro geworden. En weer een week later belde ik omdat ik maar geen gehoor kreeg en nu word er ineens niks meer betaald . Zij willen een rekening van die oude schutting, die heb ik niet mijn buurvrouw leeft niet meer , dat bedrijf is er niet meer , dus ik heb een groot probleem . De opgaven van de nieuwe schutting is 1713,97 euro.
In eerste instantie hoefde ze alleen een rekening en foto,s , ik heb gevraagd of er een expert moest komen en dat was niet nodig .
Dus ik heb echt hulp nodig want zo kan het niet verder ,alles licht bij de buren op de plaats die er nog niet zo lang wonen . Dus dit is erg vervelend , daarbij heb ik ook nog een hondje , DUS MIJN VRAAG WAT KAN IK NOG DOEN ,BEN AL MIJN HELE LEVEN VERZEKERT BIJ DIE TUSSENPERSOON , MET ALLES WAT IK HEB .Wat kan ik nog ondernemen ,of hulp van jullie krijgen , Ben gepensioneerd dus de inkomsten zijn niet zo hoog dat ik dat zelf kan opknappen .
Graag advies van jullie , en bij voorbaat dank [Persoonsgegevens verwijder door Moderator]
Een schutting komt op ongeveer E 80,- per meter incl plaatsen.
Over wat voor immense schutting hebben we het hier bij een sociale huurwoning ?

Lowieze
Berichten: 6873
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Verzekering stormschade

Ongelezen bericht door Lowieze »

Eens met Brahms, voor 1713 euro kun je nogal een schutting neerzetten. Hoe komen ze op dit bedrag?
Wij hebben 4 jaar geleden 6 nieuwe schuttingdelen, samen met de buren, moeten zetten i.v.m. kapot gewaaide schutting. Gelijk foto's van de schade genomen en opgegeven aan de verzekering. We hadden inderdaad een eigen risico van 250 euro, maar omdat we nog nooit eerder schade gemeld hadden werd dit uit coulance niet gerekend.
Wat de oude schutting gekost had, deed niet ter zake. Na opsturen van de nota's werd netjes 50% uitgekeerd.
Wij hebben bij het zetten van de schutting via internet iemand gevonden die wilde helpen, dus geen bedrijf ingeschakeld.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Verzekering stormschade

Ongelezen bericht door crazyme »

Is op Google maps de schutting zichtbaar ?

NeoDutchio
Berichten: 12638
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Verzekering stormschade

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als u geen factuur heeft kunt u ook niet aantonen dat het uw schutting is. En geld vangen voor iets wat van een ander is gebeurd niet bij verzekeraars. Dus heel vervelend voor u.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Verzekering stormschade

Ongelezen bericht door chrisd1 »

NeoDutchio schreef:Als u geen factuur heeft kunt u ook niet aantonen dat het uw schutting is.
Een schutting op de erfscheiding is mandelig/gemeenschappelijk: wbv is voor de helft eigenaar/buur moet iig voor een gelijk bedrag meebetalen; op zo'n factuur kun je zien wat voor een soort schutting het was en ook hoe oud en waarmee je eventueel de resterende waarde kunt bepalen .
Laatst gewijzigd door chrisd1 op 04 feb 2018 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12638
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Verzekering stormschade

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

chrisd1 schreef:
NeoDutchio schreef:Als u geen factuur heeft kunt u ook niet aantonen dat het uw schutting is.
Een schutting op de erfscheiding is mandelig/gemeenschappelijk: TS is voor de helft eigenaar/buur moet iig voor een gelijk bedrag meebetalen; op zo'n factuur kun je zien wat voor een soort schutting het was en ook hoe oud en waarmee je eventueel de resterende waarde kunt bepalen .
Het gaat hier om een huurhuis en alles wat vast in de tuin staat wordt gezien als eigendom van de eigenaar. TS is huurder en zal dus moeten aantonen dat deze de schutting gekocht en geplaatst heeft.

Lowieze
Berichten: 6873
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Verzekering stormschade

Ongelezen bericht door Lowieze »

NeoDutchio schreef:
chrisd1 schreef:
NeoDutchio schreef:Als u geen factuur heeft kunt u ook niet aantonen dat het uw schutting is.
Een schutting op de erfscheiding is mandelig/gemeenschappelijk: TS is voor de helft eigenaar/buur moet iig voor een gelijk bedrag meebetalen; op zo'n factuur kun je zien wat voor een soort schutting het was en ook hoe oud en waarmee je eventueel de resterende waarde kunt bepalen .
Het gaat hier om een huurhuis en alles wat vast in de tuin staat wordt gezien als eigendom van de eigenaar. TS is huurder en zal dus moeten aantonen dat deze de schutting gekocht en geplaatst heeft.
Wat maakt dat voor de verzekering uit?

NeoDutchio
Berichten: 12638
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Verzekering stormschade

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Lowieze schreef:Wat maakt dat voor de verzekering uit?
Als TS geen eigenaar is kan die de schade niet melden. Deze zal dan door de woningeigenaar geclaimed moeten worden. Nu zou theoretisch zowel de huurder als de verhuurder de schade kunnen melden en beide geld ontvangen. Er zal dus aangetoond moeten worden wie de schutting betaald heeft en voor welk geld.

Lowieze
Berichten: 6873
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Verzekering stormschade

Ongelezen bericht door Lowieze »

NeoDutchio schreef:
Lowieze schreef:Wat maakt dat voor de verzekering uit?
Als TS geen eigenaar is kan die de schade niet melden. Deze zal dan door de woningeigenaar geclaimed moeten worden. Nu zou theoretisch zowel de huurder als de verhuurder de schade kunnen melden en beide geld ontvangen. Er zal dus aangetoond moeten worden wie de schutting betaald heeft en voor welk geld.
In principe hoeft de verzekering alleen de nota van de nieuwe schutting te hebben en daarnaar uit te keren. Wie er in het (verre) verleden een schutting betaald heeft, is voor hen helemaal niet van belang. Als zij twijfelen of TS wel de eigenaar is, kunnen ze zelf contact opnemen met de huiseigenaar.
Ik vind het een vreemd verhaal van de verzekering, maar ja, wij weten niet of dat verhaal ook klopt.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Verzekering stormschade

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Lowieze schreef:Ik vind het een vreemd verhaal van de verzekering, maar ja, wij weten niet of dat verhaal ook klopt.
Zou zelf zeggen: zoals verwoord in de OpeningsPost.
In NL hebben particulieren alleen een administratie-bewaarplicht van 5 jaar voor de Belastingen.
Mijn zorgverzekeraar vraagt mij facturen 2 jaar te bewaren.

Gesloten