LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
lentewind

verzekering

Ongelezen bericht door lentewind »

Ik heb via een tussenpersoon in 2001 een AVP afgesloten bij Stad Rotterdam, deze zou dan 10 jaar lopen. Dit is erg lang maar kon volgens mijn tussenpersoon niet anders...
Nu heeft mijn tussenpersoon op eigen houtje in mei 2004 de polis bij Stad Rotterdam opgezegd en in EIGEN BEHEER een eigen polis opgemaakt. Dit is een polis niet bij Stad Rotterdam maar bij hun eigen kantoor met een nieuw polisnummer en wederom tot mei 2010 geldig. Hierbij zenden ze een brief dat: " ze als gevolmachtigde optreden en de polis in eigen beheer hebben opgemaakt, de polis is volgens hun ongewijzigd". Ik ben ervan uit gegaan dat ik dus gewoon nog bij Stad Rotterdam zou zitten, dit is dus schijnbaar niet meer het geval en ik heb ze hiervoor geen toestemming gegeven. Kan dit zomaar ?? Ik heb destijds al meteen gebeld maar dit moest zo volgens hun omdat ze dat zelf besloten hebben. Nu ben ik zelf er eigenlijk helemaal niet mee eens. Komt dit vaker voor? Kan dit dan zomaar?
Moeten ze dan geen toestemming van mij hebben?
Ik heb toch zelf gekozen voor Stad Rotterdam en niet voor een polis in eigen beheer??

Gast

Re: verzekering

Ongelezen bericht door Gast »

Dus de tussenpersoon speelt nu zelf als verzekeraar.
Dat kan dus niet, is zelfs verboden.

Zoals beschreven lijkt het geen zuivere koffie, en ben je mogelijk zelfs NIET verzekerd. Je moet dus aktie ondernemen om duidelijkheid te krijgen.

Simon

Ongelezen bericht door Simon »

Het bericht van gast maar even vergeten.

De tussenpersoon zal ongetwijfeld als gevolmachtigd agent optreden. Als gevolmachtigde heeft de tussenpersoon het recht polissen te accepteren, schades te behandelen e.d., op risico van een verzekeraar.

Stad Rotterdam is nog steeds verzekeraar. Onderaan uw polis zal dit bijna zeker vermeld staan, bijv: 'Neushoorn Assuradeuren, 100% gevolmachtigde van Stad Rotterdam Schadeverzekeringen N.V.'.

Over het algemeen kunnen gevolmachtigde agenten hun klanten beter van dienst zijn, doordat ze op de hoogte zijn van persoonlijke omstandigheden e.d.

Het is niet netjes van de tussenpersoon om de polis zomaar om te zetten, zonder vooraf overleg met u.

10 jarige contracten worden in de particuliere sfeer niet meer afgesloten. In 2001 ook niet. U kunt deze verzekering (zonder gevolgen) omzetten naar een 5-jarig contract en bijna zeker ook naar een 1-jarig contract (er kan een premieopslag in rekening worden gebracht).

gr,. Simon

lentewind

Ongelezen bericht door lentewind »

Nou mijn tussenpersoon heeft hierop geantwoord dat hij dat in overleg met zijn eigen directie besloten heeft om de avp om te zetten naar een eigen avp volmachtiging, ondanks dat ik dus niet getekend of accoord was. Na even duidelijk aan hun uitgelegd te hebben dat dit niet accoord was door ons, hebben ze het deze week weer terug gedaan naar een polis van Stad Rotterdam en met als looptijd tot mei 2010.
Ik geloof dat dit ook niet meer mag??? Hoe zit dat dan eigenlijk :?:

Hanneke1973

Ongelezen bericht door Hanneke1973 »

Vanaf begin 2000 is het aan verzekeraars "verboden" (dwingende adviezen van het Verbond van Verzekeraars) om aan particulieren contracten aan te bieden met een looptijd langer dan 5 jaar. En zelfs 5 jaar wordt eigenlijk al fronsend tegenaan gekeken.
U kunt uw verzekeraar het beste een briefje schrijven dat u het niet eens bent met de gestelde looptijd, dat dat dus sinds 2000 niet meer mag, en daarbij verwijzen naar de Ombudsman Schadeverzekeringen, de Raad van Toezicht op het Schadeverzekeringsbedrijf en het zogenaamde Klachteninstituut Verzekeringen (waar Ombudsman en RvT samen in zitten). Iedere verzekeraar hoort te weten dat dit niet meer mag.
Raakt men daar nog steeds niet van onder de indruk, dan ook inderdaad naar het Klachteninstituut toestappen. Zij hebben het dan héél snel voor u geregeld....

Gesloten