Zoals jullie weten zijn de kosten voor het ziekenfonds weer gestegen vlak voor kerst kreeg ik bericht dat ook mijn premie omhoog was gegaan de kosten waren bij mij zo gestegen dat ik mij een andere maatschappij heb op gezocht .
Heb in januari deze verzekering per 1-01-2005 opgezegt (eerder was niet mogelijk inverband met de feest dagen) .
Heb hem aangetekend verstuurt maar is door de postkamer van de verzekeringsmaatschappij in januari in ontvangst genomen maar pas in februari op de juiste afdeling gekomen .
Nu wordt hij pas per 1-03-2005 stop gezet .
Bij mijn weten heb je na een premie verhoging toch 60 dagen de tijd om de verzekering op te zgeen zodat je een andere maatschappij kunt zoeken .
Wie kan mij daar antwoord opgeven .
Ik dank u voor uw medewerking
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] verzekering
Re: verzekering
In de polisvoorwaarden van iedere verzekering staat iets over het opzeggen in verband met premieverhoging. De ene verzekeraar hanteert een termijn van 30 dagen en de andere een termjin van 14 dagen. Ik adviseer je dus om de voorwaarden hier goed op na te lezen. Als je kunt aantonen dat jouw opzegging binnen de gestelde termijn door hun ontvangen is (want daar gaat het om, niet wanneer deze behandeld is/wordt) moeten zij de verzekering alsnog per de juiste datum beëindigen. Vaak gaat men wel akkoord met een kopie van de opzegging waarop de dagtekening van de brief zichtbaar is. Of beter nog; als je een bewijs van ontvangst hebt (deze krijg je vaak als je iets aangetekend verstuurd). Bel daarom de verzekeraar op en vraag of je de brief nogmaals kunt faxen. Vraag ook een naam van de medewerker, want dan kun je ter attentie van diegene faxen. Dit helpt vaak ook.
Succes!
Gr. C.
(Werkzaam bij een verzekeraar.)
Succes!
Gr. C.
(Werkzaam bij een verzekeraar.)