Ik heb al de nodige tijd gegoogled, maar komt er niet echt uit. Misschien kan iemand mij helpen met het volgende:
Op 1 augustus 2008 heb ik een telefoonverzekering afgesloten. Betaling per kwartaal. Ik gebruik deze telefoon al lang niet meer, en kwam er laatst achter dat de verzekering nog steeds doorliep. Ik wilde zsm mijn verzekering opzeggen.
Op 31 dec 2012 gebeld met de klantenservice. Die mevrouw vertelde mij dat als ik diezelfde dag nog een mail zou sturen, het nog zou gelden als december, en eind januari mijn verzekering opgezegd kon worden. Dat heb ik gedaan.
Vandaag kreeg ik daarop een reactie. Mijn verzekering zou opgezegd worden per 30-04-2013. Weer gebeld met de klantenservice. De mevrouw die ik toen aan de lijn kreeg, vertelde mij dat ik te laat was met opzeggen. Dit had moeten gebeuren op 30 december 2012, dan had het eind januari opgezegd kunnen worden. Volgens haar had het te maken met de afsluitdatum, op 1 augustus 2008. Ik was dus 1 dag te laat. Het geld t/m 30 april 2013 hebben ze inmiddels ook al van mijn rekening afgeschreven.
Mijn vraag: klopt dit? Kunnen zij mijn verzekering door laten lopen tot 30-04-2013 als ik op 31 december 2012 mijn verzekering op heb gezegd?
Graag jullie advies! Dank!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verzekering telefoon opzegtermijn
-
Re: Verzekering telefoon opzegtermijn
Dat zou kunnen inderdaad, als dat kwartaal staat voor 3 maandelijkse termijnen na afsluiten. Immers, de afsluitmaand augustus valt ook midden in wat ik maar een normaal "kalender" kwartaal noem.justbecause85 schreef:Ik heb al de nodige tijd gegoogled, maar komt er niet echt uit. Misschien kan iemand mij helpen met het volgende:
Op 1 augustus 2008 heb ik een telefoonverzekering afgesloten. Betaling per kwartaal. Ik gebruik deze telefoon al lang niet meer, en kwam er laatst achter dat de verzekering nog steeds doorliep. Ik wilde zsm mijn verzekering opzeggen.
Op 31 dec 2012 gebeld met de klantenservice. Die mevrouw vertelde mij dat als ik diezelfde dag nog een mail zou sturen, het nog zou gelden als december, en eind januari mijn verzekering opgezegd kon worden. Dat heb ik gedaan.
Vandaag kreeg ik daarop een reactie. Mijn verzekering zou opgezegd worden per 30-04-2013. Weer gebeld met de klantenservice. De mevrouw die ik toen aan de lijn kreeg, vertelde mij dat ik te laat was met opzeggen. Dit had moeten gebeuren op 30 december 2012, dan had het eind januari opgezegd kunnen worden. Volgens haar had het te maken met de afsluitdatum, op 1 augustus 2008. Ik was dus 1 dag te laat. Het geld t/m 30 april 2013 hebben ze inmiddels ook al van mijn rekening afgeschreven.
Mijn vraag: klopt dit? Kunnen zij mijn verzekering door laten lopen tot 30-04-2013 als ik op 31 december 2012 mijn verzekering op heb gezegd?
Graag jullie advies! Dank!
Maar in plaats van google, zou je deze info in de polisvoorwaarden uit 2008 moeten zoeken denk ik.
wo 23 jan 2013, 15:32 Telegraaf:
'Valse aangifte diefstal mobieltjes populair'
ROTTERDAM -
„Als er bij wijze van spreken een nieuwe iPhone op de markt komt, zie je het aantal aangiftes van gestolen telefoons stijgen”, zei de Rotterdamse hoofdofficier van justitie Fred Westerbeke woensdag tijdens de presentatie van het jaarverslag. Vooral opvallend veel jongeren in de regio Rotterdam zouden zich daar de laatste tijd schuldig aan maken.
Westerbeke maakte duidelijk dat justitie erg scherp is op dergelijke aangiften: „Er moeten nog onderzoeken naar enkele zaken worden afgerond, maar de indicatie is dat een flink aantal vals is.” Hij waarschuwt jongeren dan ook dat als politie en justitie tijd hebben gestoken in dergelijke zaken, er een forse straf volgt als later blijkt dat het niet waar is. „Die straf ligt vele malen hoger dan het aankoopbedrag van een iPhone, kan ik ze verzekeren.”
'Valse aangifte diefstal mobieltjes populair'
ROTTERDAM -
„Als er bij wijze van spreken een nieuwe iPhone op de markt komt, zie je het aantal aangiftes van gestolen telefoons stijgen”, zei de Rotterdamse hoofdofficier van justitie Fred Westerbeke woensdag tijdens de presentatie van het jaarverslag. Vooral opvallend veel jongeren in de regio Rotterdam zouden zich daar de laatste tijd schuldig aan maken.
Westerbeke maakte duidelijk dat justitie erg scherp is op dergelijke aangiften: „Er moeten nog onderzoeken naar enkele zaken worden afgerond, maar de indicatie is dat een flink aantal vals is.” Hij waarschuwt jongeren dan ook dat als politie en justitie tijd hebben gestoken in dergelijke zaken, er een forse straf volgt als later blijkt dat het niet waar is. „Die straf ligt vele malen hoger dan het aankoopbedrag van een iPhone, kan ik ze verzekeren.”
Google is groot, Google is machtig...:
Het schijnt te mogen, de wet van dam geldt niet voor verzekeringen:
Ben dus bang dat die verzekeringen mogen. Het lijkt er bijna op dat dit soort verzekeringen een soort van vogelvrij zijn.
Het schijnt te mogen, de wet van dam geldt niet voor verzekeringen:
Bron: http://www.iusmentis.com/zakendoen/cons ... verlengen/De Wet Van Dam geldt voor alle contracten met consumenten, behalve voor het lidmaatschap van verenigingen en voor verzekeringen. Voor kranten en tijdschriften gelden iets soepeler regels.
Opzeggen huidige verzekering
Heeft u een schadeverzekering (met een contract van 12 maanden!) langer dan één jaar geleden afgesloten, dan kunt u de polis per direct opzeggen. Bij de meeste verzekeraars moet u wel rekening houden met een opzegtermijn van één maand. Voor meerjarige contracten geldt dat u eerst de volledige contracttermijn dient te voltooien. Heeft u een schadeverzekering korter dan één jaar geleden afgesloten, dan moet u de contracttermijn van 12 maanden volbrengen.
Bron:http://www.verzekeringssite.nl/actueel/ ... -opzeggen/Verzekeraars die niet zijn aangesloten bij het Verbond hebben geen verplichtingen. Zo vallen telefoonverzekeraars buiten de nieuwe regeling. Ook geldt de regeling niet voor een levensverzekering en zorgverzekering. Zorgverzekeraars informeren u nu al elk jaar vóór 19 november tegen welke voorwaarden u komend kalenderjaar verzekerd bent. U heeft dan tot en met 31 december om uw zorgverzekering op te zeggen. Vervolgens heeft u tot 1 februari de tijd om u aan te melden bij een nieuwe zorgverzekeraar.
Ben dus bang dat die verzekeringen mogen. Het lijkt er bijna op dat dit soort verzekeringen een soort van vogelvrij zijn.