LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verzekering woonhuis ABNAMRO

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Mirjam123456
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2018 11:57

Verzekering woonhuis ABNAMRO

Ongelezen bericht door Mirjam123456 »

Bij deze wil ik melden dat een grote hoekbank van ons door een ongelukje vervuild is geraakt, de schade was blijvende stank en een niet uitwisbare grote vlek. De schade expert heeft opdracht gegeven om de stof te vervangen en de binnenstel te vervangen. De bank (losse element) is opgehaald
En bij terugkomst bleek het binnenstel door een schadebedrijf CED uit Capellenaan de IJssel niet vervangen te zijn en de stof rook naar een parfum en bevatte de vlek nog steeds.
Het schade bedrijf ontkende dat de stof vervangen moest worden en gaf aan dat het binnenstel wel vervangen was. de ABN AMRO gebeld, deze gaf aan dat we er samen uit moesten komen, ondanks dat ik van mening ben dat ik in principe alleen met de bank te maken heb en zij dus eindverantwoordelijk zijn. Het schade bedrijf gaf vervolgens per mail toe dat inderdaad zowel de stof als het binnenstel niet vervangen was, wat ik graag wilde.
Natuurlijk de stof vervangen en binnenstel. De factuur van de bank en stofnaam van het bedrijf Montel hadden we nog in bezit ( de bank was 5 jaar oud). Helaas was de stof volgend hetvschadebedrijf niet meer verkrijgbaar. Ze boden me een bedrag van ca 200-300 euro aan of opnieuw reinigen (waarom zou het nu wel lukken de vlek te verwijderen?).
Hierop kreeg ik 14 werkdagen bedenktijd. De gehele hoekbank opnieuw met een gelijkende stof bekleden was geen optie, wel voor een losse element maar niet voor de overige 6 elementen. Dat was te duur. Dat kwam voor eigen rekening.
De klacht leg ik terug bij de ABNAMRO. De 100 euro eigen bijdrage voor het parfumeren van het losse element heb ik betaald aan CED.
Ik vind dit geen realistische afhandeling van schade van een bank, met een paar honderd euro heb ik geen schone bank, ik kan niets met dit geld.
Wat hoort de bank mij te vergoeden als aanbieder van de woonhuis?

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verzekering woonhuis ABNAMRO

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Heeft u de opdracht van die schade expert zwart op wit?

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Verzekering woonhuis ABNAMRO

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo Mirjam, u kunt een klachtenprocedure starten bij ABN AMRO https://www.abnamro.nl/nl/prive/abnamro ... index.html
Verder zou ik een brief sturen waarin u aangeeft dat u de rekening voor het 'parfumeren' van uw bank onder protest betaald hebt https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/aankoop.
Dat was namelijk niet de opdracht van de schade-expert.
Succes!

Beertje1975
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2018 11:59

Re: Verzekering woonhuis ABNAMRO

Ongelezen bericht door Beertje1975 »

Zorg ervoor dat de uitslag van de schade-expert altijd zwart wit op papier staat. Dan sta je sterker en kan je aantonen wat er wel of niet vergoed wordt.

Gesloten