LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Voogd&Voogd schakelt incassobureau in voor overledene
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 18 mar 2018 17:31
Voogd&Voogd schakelt incassobureau in voor overledene
Ondanks dat ik gemeld heb dat mijn oma, de verzekeringnemer, in november van '17 is overleden krijg ik in maart '18 een incasso boete van haar verzekeringsmaatschappij Voogd&&Voogd omdat de premie van december '17 en januari '18 niet betaald is. Ondertussen hebben is ze wel geroyeerd (opzegging door verzekeringnemer) met ingang van april 2018. Sommige bedrijven zijn echt slecht. Je meldt een overlijden en dan zijn ze nog zo onvoorstelbaar onfatsoenlijk om een incasso bureau in te schakelen om een bedrag van €15,68 te innen. Alsof het overlijden van mijn oma nog niet erg genoeg is. Ik ben nog niet één bedrijf tegen gekomen dat moeilijk deed met het melden en verwerken van een overlijden tot deze verzekeringsmaatschappij. Alles is opgezegd zonder probleem en extra kosten. Ik zou absoluut nooit een verzekering bij dit bedrijf afsluiten. Als ze al zo respectloos met de doden omgaan, dan huiver ik al helemaal voor de levenden.
Laatst gewijzigd door Radar op 18 mar 2018 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast omwille van de leesbaarheid
Reden: Titel aangepast omwille van de leesbaarheid
Re: Voogd&Voogd schakelt incassobureau in voor overledene
Geen idee over welke verzekering het gaat, maar waarom is de verzekering pas per 1 april 2018 beëindigd als je oma al in november 2017 is overleden? Dan lijkt het me logisch dat er nog een paar maanden betaald moeten worden.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 18 mar 2018 17:31
Re: Voogd&Voogd schakelt incassobureau in voor overledene
Daar heeft u gelijk in als ik niets had laten weten, maar ik heb wel gemeld dat mijn oma was overleden. En het gaat mij niet om het feit dat er nog wat betaald moet worden, maar om het feit dat ik haar overlijden gemeld heb en zij een incasso bureau inschakelen voor een overleden persoon waarvan zij wisten dat ze overleden was.
Re: Voogd&Voogd schakelt incassobureau in voor overledene
Is die overlijdensmelding uberhaupt goed doorgekomen? Vervelende situatie!Gerda.zeekant schreef:Ondanks dat ik gemeld heb dat mijn oma, de verzekeringnemer, in november van '17 is overleden krijg ik in maart '18 een incasso boete van haar verzekeringsmaatschappij Voogd&&Voogd omdat de premie van december '17 en januari '18 niet betaald is. Ondertussen hebben is ze wel geroyeerd (opzegging door verzekeringnemer) met ingang van april 2018. Sommige bedrijven zijn echt slecht. Je meldt een overlijden en dan zijn ze nog zo onvoorstelbaar onfatsoenlijk om een incasso bureau in te schakelen om een bedrag van €15,68 te innen. Alsof het overlijden van mijn oma nog niet erg genoeg is. Ik ben nog niet één bedrijf tegen gekomen dat moeilijk deed met het melden en verwerken van een overlijden tot deze verzekeringsmaatschappij. Alles is opgezegd zonder probleem en extra kosten. Ik zou absoluut nooit een verzekering bij dit bedrijf afsluiten. Als ze al zo respectloos met de doden omgaan, dan huiver ik al helemaal voor de levenden.
-
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Voogd&Voogd schakelt incassobureau in voor overledene
Waar mensen werken worden wel eens foutjes gemaakt. De ene fout is pijnlijker dan de andere. Schijnbaar is het overlijden niet goed doorgekomen en dus ook niet verwerkt. Als er niet betaald blijft worden wordt er op een bepaald moment een incassobureau ingeschakeld. Op dat moment komt de aap uit de mouw en gaat het om een fout. Dat kunt u dan gewoon melden.
Maar heeft u wel een bevestiging gehad van het opzeggen van de verzekering? Dat had u ook vrij snel kunnen merken dat er iets fout gegaan is.
Maar heeft u wel een bevestiging gehad van het opzeggen van de verzekering? Dat had u ook vrij snel kunnen merken dat er iets fout gegaan is.
Re: Voogd&Voogd schakelt incassobureau in voor overledene
En op wat voor verzekering heeft dit betrekking?
Re: Voogd&Voogd schakelt incassobureau in voor overledene
Het is toch normaal zo als de verzekeringsnemer overlijdt da t de overeenkomst contract per da t moment stopt.
Re: Voogd&Voogd schakelt incassobureau in voor overledene
Dat is helemaal niet normaal. Wat denkt u van een opstal of inboedelverzekering? Zou fraai zijn als die per omgaande gestopt worden. Ze worden, meestal na verloop van tijd, op naam van erven gezet.mahadma schreef:Het is toch normaal zo als de verzekeringsnemer overlijdt da t de overeenkomst contract per da t moment stopt.
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 19 mar 2018 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Voogd&Voogd schakelt incassobureau in voor overledene
Inderdaad. Als je alleen het overlijden doorheeft, dan zullen veel verzekeringen nog gewoon blijven doorlopen. Gelukkig wel. Het zou niet mooi zijn als het huis zou afbranden en zou blijken dat de opstalverzekering gestopt was. Of als de auto gestolen wordt en je niets van de verzekering terug zou krijgen omdat de verzekering gestopt is.
Dus: heb je ook expliciet aangegeven dat de besmetting met stoppen of heb je alleen het overlijden doorgegeven? En om wat voor verzekering gaat het?
Dus: heb je ook expliciet aangegeven dat de besmetting met stoppen of heb je alleen het overlijden doorgegeven? En om wat voor verzekering gaat het?
-
- Berichten: 32272
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Voogd&Voogd schakelt incassobureau in voor overledene
Kan het zijn dat er nog een termijn open stond uit de tijd dat ze nog leefde? Dan zal dat gewoon betaald moeten worden, vanuit de erfenis.Gerda.zeekant schreef:Daar heeft u gelijk in als ik niets had laten weten, maar ik heb wel gemeld dat mijn oma was overleden. En het gaat mij niet om het feit dat er nog wat betaald moet worden, maar om het feit dat ik haar overlijden gemeld heb en zij een incasso bureau inschakelen voor een overleden persoon waarvan zij wisten dat ze overleden was.
Re: Voogd&Voogd schakelt incassobureau in voor overledene
Ik denk dat het een jaarlijkse verzekering was, die per maand betaald mag worden....
Dan moet je jaar vol maken en dan stopt het pas.
Bij jaarbetaling er dan niets aan de hand maar zij moest jaar volmaken.....
Vaak word de bank geblokkeerd dus kan ze niet eens betalen.
Stuur een Email met polis nummer en vraag aan V&V of ze hier hun kant van het verhaal willen zetten...
Vaak word het dan coulance kwijtgescholden!
Dan moet je jaar vol maken en dan stopt het pas.
Bij jaarbetaling er dan niets aan de hand maar zij moest jaar volmaken.....
Vaak word de bank geblokkeerd dus kan ze niet eens betalen.
Stuur een Email met polis nummer en vraag aan V&V of ze hier hun kant van het verhaal willen zetten...
Vaak word het dan coulance kwijtgescholden!