LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vraagje uitbetaling inboedleverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
rattaplan

vraagje uitbetaling inboedleverzekering

Ongelezen bericht door rattaplan »

goedendag,

ik heb een vraag over de inboedelverzekering en de uitkering hiervan.

Stel ik heb een televisie gekocht voor €500(nieuw), hier ook een bonnetje van en volledige garantie etc. Maar deze televisie is verder in geen enkele winkel te koop voor dit bedrag maar kost overal €1500(nieuw).

Voor welk bedrag is mijn televisie via de inboedel dan verzekerd bij evt schade etc.?

Verzekerd de inboedelverzekering het aankoopbedrag of de (vervangingswaarde)waarde van het apparaat?

Als iemand hier enige uitleg over zou kunen geven graag?

Gast

Re: vraagje uitbetaling inboedleverzekering

Ongelezen bericht door Gast »

€ 500,-- min afschrijving

rattaplan

Ongelezen bericht door rattaplan »

ook als op dat moment het gelijke product niet voor die prijs beschikbaar is.

Geldt er geen vervangingswaarde?

Als ik nu niet kan aantonen d.m.v. aankoopbewijs (verloren oid) hoeveel het apparraat gekost heeft, hoe werkt het dan? Of heb ik dan helemaal geen recht op vergoeding?

Lijkt me toch wel handig om dit zoort dingen te weten, aangezien veel mensen tegenwoordig aardig wat afdingen, dat een nadeel dan kan zijn dat je produkt verzekeringstechnisch minder waard is.

Ik snap wel dat er natuurlijk veel prijsverschil bij winkels e.d. is, maar hoe zit het dan bijv. met demo-modellen, licht-beschadigde artikelen en artikelen gekocht voor inkoopssprijs.

Is de waarde van het apparaat dus altijd hetgene wat je ervoor betaalt hebt?

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 19 Aug 2004 10:48 door rattaplan

--------------------------------------------------------------------------------

ook als op dat moment het gelijke product niet voor die prijs beschikbaar is.

Geldt er geen vervangingswaarde?

Als ik nu niet kan aantonen d.m.v. aankoopbewijs (verloren oid) hoeveel het apparraat gekost heeft, hoe werkt het dan? Of heb ik dan helemaal geen recht op vergoeding?

uitkeren doen ze altijd, alleen de verzekering maakt dan een schatting.
dus het is heel goed mogelijk dat je minder krijgt uitgekeerd dan wat het product daadwerkelijk gekost heeft.

Simon

Ongelezen bericht door Simon »

Rattaplan,
Je krijgt altijd de nieuwwaarde uitgekeerd. Het maakt niet uit dat je de TV voor € 500,-- hebt gekocht, al was hij gratis. Als die TV normaal € 1.500,-- kost, krijg je € 1.500,-- uitgekeerd. Als die TV nu € 400,-- kost, krijg je € 400,--.
Als die TV nu niet meer leverbaar is, gaan ze uit van een vergelijkbaar model.

Alleen als de dagwaarde minder is dan 40% van de nieuwwaarde, krijg je de dagwaarde uitgekeerd. Als je de TV hebt ontrokken aan het gebruik krijg je ook de dagwaarde.

Gesloten