LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] WA: kind - huisdier - schade
WA: kind - huisdier - schade
...
Laatst gewijzigd door Zaphod op 28 apr 2013 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: WA: kind - huisdier - schade
lijkt me wel.
jouw kat heeft die lamp stuk gemaakt, niet haar kind.
isabel
jouw kat heeft die lamp stuk gemaakt, niet haar kind.
isabel
Voor de zekerheid.Vriendin met peuter op bezoek. Peuter jaagt mijn kat op. Kat remt dure lamp omver. Kapot.
Vriendin stelt voor dit via haar WA te regelen.
Gaat haar verzekering moeilijk doen?
Eerst je partner je laptop, nu je kat die tegen de lamp loopt. Je bent een goede klant voor de verzekeraars.
Gelukkig remde die nog.Kat remt dure lamp omver
...
Laatst gewijzigd door Zaphod op 28 apr 2013 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat zal je die verzekering moeten vragen.Zaphod schreef:Vriendin met peuter op bezoek. Peuter jaagt mijn kat op. Kat remt dure lamp omver. Kapot.
Vriendin stelt voor dit via haar WA te regelen.
Gaat haar verzekering moeilijk doen?
Daar kan maar 1 partij een uitspraak over doen en dat is de verzekering zelf. Gewoon opgeven aan uw eigen verzekering, en die regelen de eventuele aansprakelijkheid met de verzekering van uw vriendin. Anders is het mogelijk ook nog te vergoeden vanuit uw inboedelverzekering.Zaphod schreef: Gaat haar verzekering moeilijk doen?
@zaphod:
zoals jij het neerzet (of eigenlijk quote) zou ts het inderdaad moeten krijgen, maar ik vermoed (puur op gevoel trouwens) dat die verzekering dat niet gaat doen. want dat is een beetje: mijn hond was gestresst door de auto van de buren en heeft toen de televisie van 2500 euro verwoest (ik heb geen hond en ook geen dure televisie, maar je snapt me) en nu zijn de buren het schuld.
want:
Het schadeveroorzakend gedrag is dan niet te herleiden tot gedrag dat in de eigen energie van het dier besloten ligt.
wanneeris dat dan het geval, toon maar eens aan wanneer een dier opgehitst is en wanneer niet. (nogmals ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar ik denk dat een verzekering dit niet gaat doen)
isabel
zoals jij het neerzet (of eigenlijk quote) zou ts het inderdaad moeten krijgen, maar ik vermoed (puur op gevoel trouwens) dat die verzekering dat niet gaat doen. want dat is een beetje: mijn hond was gestresst door de auto van de buren en heeft toen de televisie van 2500 euro verwoest (ik heb geen hond en ook geen dure televisie, maar je snapt me) en nu zijn de buren het schuld.
want:
Het schadeveroorzakend gedrag is dan niet te herleiden tot gedrag dat in de eigen energie van het dier besloten ligt.
wanneeris dat dan het geval, toon maar eens aan wanneer een dier opgehitst is en wanneer niet. (nogmals ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar ik denk dat een verzekering dit niet gaat doen)
isabel