LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waar kan ik polis uit 1965 verzilveren?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Sabine1971
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2014 22:34

Waar kan ik polis uit 1965 verzilveren?

Ongelezen bericht door Sabine1971 »

Mijn vader heeft in 1965 een polis afgesloten bij De Cooperatieve Geldersche Vereeniging voor Uitvaartverzorging U.A. , hij heeft altijd betaald (polis was in 1995 premievrij).

Helaas is mijn vader overleden en wil mijn moeder de polis verzilveren. Helaas bestaat deze maatschappij niet meer en kan ik er nergens wat over vinden. Ik heb inmiddels al gebeld met Yarden en deze verwezen me door naar het Nationaal Spaarfonds maar zonder resultaat. Kan iemand mij vertellen wat ik nog kan doen of waar ik moet zoeken?

Met vriendelijke groet, Sabine

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Waar kan ik polis uit 1965 verzilveren?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Normaal weet deuitvaartverzorger wel de wegente bewandelen.
Bij mijn schoonvader toen ook oude polissen uitvaart uitgezocht..

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Waar kan ik polis uit 1965 verzilveren?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

In 1971 werd deze coöperatie al uit het KvK Arnhem Handelsregister uitgeschreven:

http://www.geldersarchief.nl/zoeken/?mi ... miview=ldt

Je kan het hier nog proberen:
http://www.uitvaart.nl/infotheek/kosten ... e-polissen

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Waar kan ik polis uit 1965 verzilveren?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Sabine1971 schreef:Mijn vader heeft in 1965 een polis afgesloten bij De Cooperatieve Geldersche Vereeniging voor Uitvaartverzorging U.A. , hij heeft altijd betaald (polis was in 1995 premievrij).

Helaas is mijn vader overleden en wil mijn moeder de polis verzilveren. Helaas bestaat deze maatschappij niet meer en kan ik er nergens wat over vinden. Ik heb inmiddels al gebeld met Yarden en deze verwezen me door naar het Nationaal Spaarfonds maar zonder resultaat. Kan iemand mij vertellen wat ik nog kan doen of waar ik moet zoeken?

Met vriendelijke groet, Sabine
Volgens mij houdt de nederlandsche bank dit bij. Zij weten welke maatschappij de uiteindelijke rechtsopvolger is, zo die er is. Als er een rechtsopvolger is, dan moeten zij uw polis verzilveren onder de voorwaarden van de polis van destijds. Zij mogen daarvoor geen extra kosten of zo rekenen.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Waar kan ik polis uit 1965 verzilveren?

Ongelezen bericht door sjohie »

Je kan ook hier eens kijken?

henk51
Berichten: 1680
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Waar kan ik polis uit 1965 verzilveren?

Ongelezen bericht door henk51 »

TS vroeg;
Kan iemand mij vertellen wat ik nog kan doen of waar ik moet zoeken?
Ter aanvulling op Olaf79

Een fotokopie van de polis sturen naar De Nederlandse Bank, Westeinde 1, 1017 ZN Amsterdam, met het verzoek om u te informeren over de rechtsopvolger van deze verzekeraar.

gr Henk

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Waar kan ik polis uit 1965 verzilveren?

Ongelezen bericht door Dirkie »

IK zou hetzelfde doen als wat Rozemarijntje schreef. De begrafenis ondernemer kan dit voor je regelen. Na het overlijden van mijn vader had deze heel snel een lijst met alle ons bekende en onbekende polissen. Hij heeft ook de uitbetaling daarvan geregeld.

Webcare Yarden
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 feb 2012 10:36

Re: Waar kan ik polis uit 1965 verzilveren?

Ongelezen bericht door Webcare Yarden »

@sabine1971, Beste Sabine. Wij hebben nog even verder gekeken. Is de verzekeringsmaatschappij op de betreffende polis de Twentsch Geldersche Verzekerings Bank (Arnhem, 1920), dan is deze overgenomen door RVS Levensverzekering N.V., Postbus 225, 6710 DA EDE. U kunt ook eens kijken op http://oudeverzekeringen.nl/overnames. Succes. Komt u er nog niet uit neem dan gerust contact met ons op dan proberen wij u verder te helpen. Met vriendelijke groet, Yarden Webcare ^IA

Gesloten