Mijn ervaring met verzekeraars is dat ik uiteindelijk zelf voor schade opdraai, ze weten precies de dingen uit te sluiten die bij mij gebeuren.Waarom ben ik eigenlijk verzekerd? En waarom mogen ze dingen uitsluiten omdat ze zo vaak voorkomen, dat vind ik eigenlijk nog de meest vreemde...
voorbeeld: mijn auto wordt s nachts door dronken droppies bekrasd op alle 4 de deuren, het is een nieuwe auto dus als gevolg dure schade a 2200 euro. Nee mevrouw wij verzekeren dit soort dingen wel in de allrisk maar dat kost u wel noclaim en oh ja u begint net dus staat nu op tree 4, dat wordt terug naar tree 1 met als bijkomend gevolg dat u de eerstkomende 3 jaar 1500 extra betaald aan verzekering...goh dan betaal ik een groot deel van de schade toch zelf?
Ander voorbeeld: een paar jaar geleden zette ik mijn scooter niet buiten, nee dan wordt ie gepikt, ik plaats m in de kelderbox.
Kelderbox opengebroken, scooter en andere dingen weg, tja mevrouw dat is inboedel dat maar tot 500 gulden is verzekerd, staat in de polisvoorwaarden. Als de scooter nu buiten gestolen was dan kreeg u meer terug.....
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Waarom ben je eigenlijk voor niets verzekerd?
Re: Waarom ben je eigenlijk voor niets verzekerd?
Waarom ben ik eigenlijk verzekerd?
Omdat je er zelf voor gekozen hebt? Omdat je zelf een polis hebt afgesloten?
Dat mag niet. Zaken zijn verzekerd of uitgesloten op grond van de polisvoorwaarden, niet op grond "dat het vaak voorkomt".En waarom mogen ze dingen uitsluiten omdat ze zo vaak voorkomen,
anjax, zo te lezen woont u in een niet al te beste buurt met dronken droppies die ´s-nachts autoos bekrassen.
Als dit het geval is dan dient men aangifte te doen bij de politie om vervolgens met de aangifte de verzekering de schade te melden.
Het zal zeker niet alleen uw auto zijn die bekrast is, tenzij u het zelf gedaan heeft.
En wat de stalling in de berging betreft, misschien volstaat het om de polisvoorwaarden van de scooterverzekering c.q. de verkeersverzekering voor motorvoertuigen eens na te lezen. Een auto plaatst men normaliter niet in een berging maar in een garage en een garage maakt deel uit van de woning net als de berging. De voorwaarden voor een inboedelverzekering zijn hierin helder.
Overigens is het heel plezierig dat er verzekeringen bestaan om je in te dekken tegen risico´s van buitenaf. Je zou toch maar alle schade zelf moeten betalen.
Als dit het geval is dan dient men aangifte te doen bij de politie om vervolgens met de aangifte de verzekering de schade te melden.
Het zal zeker niet alleen uw auto zijn die bekrast is, tenzij u het zelf gedaan heeft.
En wat de stalling in de berging betreft, misschien volstaat het om de polisvoorwaarden van de scooterverzekering c.q. de verkeersverzekering voor motorvoertuigen eens na te lezen. Een auto plaatst men normaliter niet in een berging maar in een garage en een garage maakt deel uit van de woning net als de berging. De voorwaarden voor een inboedelverzekering zijn hierin helder.
Overigens is het heel plezierig dat er verzekeringen bestaan om je in te dekken tegen risico´s van buitenaf. Je zou toch maar alle schade zelf moeten betalen.
Anjax, uitkeren van schades wordt normaliter gewoon gedaan mits;
1- je all-risk verzekerd bent
2- je een goede maatschappij hebt gecontracteerd.
3- de tegenpartij bewezen schuldig is.
4- conform de polisvoorwaarden.
En zoals al geschreven is heeft dat niets te maken met "het gebeurt zo vaak".
Vaak zie je dit soort praktijken met de "goedkopere maatschappijen".
Je kunt dan beter maar iets meer betalen en geen gezeur hebben.
Indien je trouwens problemen hebt kun je te allen tijde een klacht indienenhttp://www.klachteninstituut.nl.
1- je all-risk verzekerd bent
2- je een goede maatschappij hebt gecontracteerd.
3- de tegenpartij bewezen schuldig is.
4- conform de polisvoorwaarden.
En zoals al geschreven is heeft dat niets te maken met "het gebeurt zo vaak".
Vaak zie je dit soort praktijken met de "goedkopere maatschappijen".
Je kunt dan beter maar iets meer betalen en geen gezeur hebben.
Indien je trouwens problemen hebt kun je te allen tijde een klacht indienenhttp://www.klachteninstituut.nl.
Soms ook omdat je moet: basisverzekering en WAM-verzekering.Omdat je er zelf voor gekozen hebt? Omdat je zelf een polis hebt afgesloten?
Ik ben verzekerd bij centraal beheer achmea, deze betalen bij inbraak in een berging onder een appartementencomplex uit tot een bepaald bedrag, jammer voor je scooter.
Wat vandalisme betreft betaalt centraal beheer wel uit maar het kost no-claim (overigens bij de meeste verzekeraars zo) en dat vind ik dus belachelijk aangezien je er niets aan kunt doen dat er te weinig politie rondloopt om je eigendommen te beschermen en je het ook niet voor de lol zelf gaat staan doen.
Centraal beheer zegt gewoon echt: het kost je noclaim omdat vandalisme zo vaak voorkomt en wij het niet kunnen verhalen....
Wat vandalisme betreft betaalt centraal beheer wel uit maar het kost no-claim (overigens bij de meeste verzekeraars zo) en dat vind ik dus belachelijk aangezien je er niets aan kunt doen dat er te weinig politie rondloopt om je eigendommen te beschermen en je het ook niet voor de lol zelf gaat staan doen.
Centraal beheer zegt gewoon echt: het kost je noclaim omdat vandalisme zo vaak voorkomt en wij het niet kunnen verhalen....
En gelijk hebben ze ook, want ook Centraal Beheer is niet verantwoordelijk voor het feit dat er te weinig politie is, jij je deur open laat staan of wat dan ook. Als ze dat allemaal wel zouden uitbetalen zijn ze in no time failliet, dus logisch dat ze dat niet doen.
ben ik wel met je eens maar als ze allerlei dingen via polis uitsluiten of zo uitkeren dat je het uiteindelijk toch zelf betaald vanuit de verhoogde premie (noclaim) dan schiet het verzekeren niet op...