| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] wachttijd bij auto diefstal 30 dagen of een maand
wachttijd bij auto diefstal 30 dagen of een maand
Nadat mijn auto was gestolen ontving ik van de verzekering een brief met daarin de zin:
"Bij diefstal van het voertuig geldt in ieder geval een wachttijd van minimaal 30 dagen na aangifte bij de politie."
In hun polisvoorwaarden staat:
"Recht op schadevergoeding in geval van verlies door diefstal, joyriding......... enz., bestaat, indien het motorrijtuig niet binnen èèn maand na aangifte bij de politie kan worden terugverkregen."
Ik vraag me af of de term èèn maand in dit laatste geval flexibel is, soms 30, soms 31, soms 28, soms 29 dagen? Iemand enig idee? Ik vermoed zelf dat de verzekering zal kijken naar eigen belang (belang van de verzekering).
Ik geef hier bewust nog even niet aan wat ik persoonlijk denk (en zou willen dat waar is) om zo objectief mogelijk te kunnen laten antwoorden.
"Bij diefstal van het voertuig geldt in ieder geval een wachttijd van minimaal 30 dagen na aangifte bij de politie."
In hun polisvoorwaarden staat:
"Recht op schadevergoeding in geval van verlies door diefstal, joyriding......... enz., bestaat, indien het motorrijtuig niet binnen èèn maand na aangifte bij de politie kan worden terugverkregen."
Ik vraag me af of de term èèn maand in dit laatste geval flexibel is, soms 30, soms 31, soms 28, soms 29 dagen? Iemand enig idee? Ik vermoed zelf dat de verzekering zal kijken naar eigen belang (belang van de verzekering).
Ik geef hier bewust nog even niet aan wat ik persoonlijk denk (en zou willen dat waar is) om zo objectief mogelijk te kunnen laten antwoorden.
Laatst gewijzigd door Emmeke op 09 nov 2010 00:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: wachttijd bij auto diefstal 30 dagen of een maand
Lees hier:
De expert stuurt zijn rapport met stukken naar de verzekeraar. Deze zal pas 30 dagen na diefstal van het voertuig over kunnen gaan tot afwikkeling van de schade. Deze 30 dagen termijn is in de polis opgenomen omdat het voertuig nog kan worden teruggevonden. Gedurende deze periode heeft u overigens doorgaans wel recht op een dagvergoeding ...............
http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/1 ... at-nu.html
De expert stuurt zijn rapport met stukken naar de verzekeraar. Deze zal pas 30 dagen na diefstal van het voertuig over kunnen gaan tot afwikkeling van de schade. Deze 30 dagen termijn is in de polis opgenomen omdat het voertuig nog kan worden teruggevonden. Gedurende deze periode heeft u overigens doorgaans wel recht op een dagvergoeding ...............
http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/1 ... at-nu.html
begrijpelijk 
Maar de vraag was of de term "èèn maand" in de polisvoorwaarden gelezen kan worden als 28-29-30-31 dagen al naar gelang het de verzekering uitkomt, of dat dit altijd 30 dagen is.....
Maar de vraag was of de term "èèn maand" in de polisvoorwaarden gelezen kan worden als 28-29-30-31 dagen al naar gelang het de verzekering uitkomt, of dat dit altijd 30 dagen is.....
In de link staat er 30 dagen, dus ik ga er vanuit, dat de verzekering 1 maand = 30 dagen rekent.
Dit kan je toch navragen bij jou tussenpersoon, die moet het weten, of zich informatie halen bij de verzekering!
Dit kan je toch navragen bij jou tussenpersoon, die moet het weten, of zich informatie halen bij de verzekering!
Bij onduidelijkheid van een verzekeringsterm is een uitspraak --dus ik ga ervan uit dat... -- linke soep, de verzekering bedoelt dan altijd net wat jij niet denkt
Natuurlijk heb ik het al opgevraagd bij de maatschappij en die doen daar allerlei verschillende uitspraken over aan de telefoon.
Natuurlijk heb ik het al opgevraagd bij de maatschappij en die doen daar allerlei verschillende uitspraken over aan de telefoon.
Een maand is een maand. Het aantal dagen is dus afhankelijke van het moment van diefstal.
En hoeveel is het aantal dagen dan?testcase schreef:Een maand is een maand. Het aantal dagen is dus afhankelijke van het moment van diefstal.
het is vandaag 8 november, 1 maand vanaf nu is 8 december, is 30 dagen.
Op 8 februari is 1 maand 8 maart, dus kan 28 of 29 dagen zijn.
Bekijk ik het nu te simpel of jullie te moeilijk?
In de meeste voorwaarden staat de term: 30 dagen !berndv schreef:het is vandaag 8 november, 1 maand vanaf nu is 8 december, is 30 dagen.
btw: vandaag is het al 9 november!
sorry, loop wat achter in de tijd
Maar om deze onduidelijkheid te voorkomen staat er vaak ook 30 dagen. komt ook redelijk met een gemiddeld jaar overeen als je het als maanden rekent. komt er dan 5 á 6 tekort. Maar meestal als er staat maand kan je mijn voorbeeld aanhouden. Ook met opzegtermijnen e.d.
Maar om deze onduidelijkheid te voorkomen staat er vaak ook 30 dagen. komt ook redelijk met een gemiddeld jaar overeen als je het als maanden rekent. komt er dan 5 á 6 tekort. Maar meestal als er staat maand kan je mijn voorbeeld aanhouden. Ook met opzegtermijnen e.d.
Iedereen bedankt voor de reacties, het is grappig te zien dat de meesten gewoon reageren met wat ze zelf denken dat juist is, met goede logica overigens, niks mis mee. Maar bij een verzekeringsmaatschappij is niet alles logisch. De maatschappij heeft het de ene keer over 30 dagen en de andere keer over een maand. Ik ben er nu achter dat ze bij eigen voordeel vast proberen te houden aan een flexibel aantal maanddagen. Met veel moeite en bluf heb ik uiteindelijk toch te horen gekregen dat een maand in verzekeringstermen wel degelijk officieel altijd 30 dagen is, ongeacht of het voordeel hierdoor naar de verzekeringskant valt of naar de verzekerde client.
Ik ga uitkijken naar een andere verzekeringsmaatschappij. Ik heb weliswaar mijn gelijk gehaald bij de maatschappij waar ik nu zit, maar het vertrouwen is weg.
Nogmaals dank voor het meedenken.
Ik ga uitkijken naar een andere verzekeringsmaatschappij. Ik heb weliswaar mijn gelijk gehaald bij de maatschappij waar ik nu zit, maar het vertrouwen is weg.
Nogmaals dank voor het meedenken.