Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, daar ik vrees een manco in 'het systeem' te pakken te hebben. Ik heb begin november een rechtsbijstandverzekering bij Centraal Beheer afgesloten met dekking op alle drie de modules (Verkeer, Consument & Wonen en Inkomen). Voor het afsluiten werd mij keurig vermeld dat er voor de laatste twee modules een wachttijd van 3, respectievelijk 6 maanden zou zijn. Vanuit het oogpunt van adverse selection begrijp ik dit volkomen.
Mijn verbazing was echter groot toen het polisblad bij mij bezorgd werd. Hierin staat doodleuk dat de volledige premie in rekening gebracht wordt over de twaaf maanden van begin november 2009 tot en met begin november 2010. Mijns inziens zou voor de module Inkomen maar de helft gerekend mogen worden in het eerste jaar, en voor Consument & Wonen driekwart. Ik kan immers gedurende de wachttijd geen gebruik maken van de verzekering, terwijl ik er wel voor betaal.
Volgens mij zou het óf geen wachttijd, óf een lagere premie in het eerste jaar moeten zijn.
Uiteraard direct gebeld met Centraal Beheer, maar daar kon de medewerker mij ook niet verder helpen dan te zeggen dat hij mijn redenering snapt, het logisch vindt, maar dat dit er nu eenmaal ingeslopen is en dat alle andere verzekeraars dit ook zo doen.
Ik heb eigenlijk geen zin om het hierbij te laten zitten (en nu niet zeggen: aanmelden als zaak bij je rechtsbijstandverzekeraar
Groet,
Ralph