Tijdens de wintersportmaanden was het weer veel op tv te zien en te horen: mensen die zonder wintersportdekking de piste op gingen en onaangenaam verrast waren door de niet gedekte (medische) kosten bij een ongeval op de piste. Een "redding" van de piste met een helikopter kan zomaar een paar duizend euro kosten.
Ik vroeg mij ineens af wanneer een wintersportdekking nu verplicht / noodzakelijk is. Als je gaat skien / snowboarden dan begrijp ik dat het noodzakelijk is. Maar wat nu als je tijdens de wintermaanden gewoon op vakantie gaat naar een wintersportland, zonder te gaan skien? Als je dan op het parkeerterrein van de supermakrt uitglijdt in de sneeuw, is een wintersportdekking dan ook noodzakelijk? Of als je in de sneeuw gaat wandelen (wat we vorig jaar in eigen land ook 5 weken hebben kunnen doen)?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wanneer is een wintersportdekking vereist?
Re: Wanneer is een wintersportdekking vereist?
nee dan niet, het gaat echt om de "gevaarlijke"sporten.
Langlaufen en wandelen worden 99 van de 100 keer gewoon in de standaard dekking meegenomen.
Voor die ene procent uitzonderingen moet je echt je polisvoorwaarden raadplegen of je maatschappij bellen!
Langlaufen en wandelen worden 99 van de 100 keer gewoon in de standaard dekking meegenomen.
Voor die ene procent uitzonderingen moet je echt je polisvoorwaarden raadplegen of je maatschappij bellen!