LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waterschade

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
JanNiesen

Waterschade

Ongelezen bericht door JanNiesen »

Beste forumlezers,

We hebben waterschade opgelopen aan onze vloer wegens een scheur in de dakgoot. Deze is drie - vier jaar oud. Dit is inmiddels gerepareerd. Nu is onze vloer gaan opzetten en het stuckwerk laat los. Hierop is gebeld met interpolis welke nogal wat informatie vraagt, namelijk:
Wat is de exacte oorzaak van de waterschade?
Voor het herstel van de vloer.
- Wat is het materiaal van de vloer, bijvb. laminaat, parket, vloerdelen?
- Is het een verlijmde, vastgenagelde vloer of een zwevende vloer?
- Wanneer is de vloer ongeveer gelegd en wat is er toen voor betaald?
- Welke werkzaamheden zijn nodig voor herstel van de schade?
- Hoeveel uur werk denkt het herstelbedrijf kwijt te zijn aan het herstel?
- Welke materialen heeft u nodig voor herstel van de schade?
- Wat kosten deze materialen?
- Wat zijn de afmetingen van de beschadigde delen?
En voor het herstel van de muur spraken we het volgende af Wat zijn de totale materiaalkosten die nodig zijn voor het herstel van de muur?
Hoe lang denkt u er zelf mee bezig te zijn, in uren aangegeven?
Foto’s:
Maakt foto’s van de schade, dan kunt u deze bewaren voor de eventuele na controle. U hoeft geen foto’s naar ons in te sturen.

Dit vergt nogal behoorlijk wat werk. Is hier geen andere manier voor? Kan ik bijvoorbeeld een onnafhankelijk schade-expert inschakelen? Is dit normaal?

Alvast hartelijk dank.

Groet,

Jan Niesen

Fiesiekus

Re: Waterschade

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Denk dat het opzoeken en doorgeven van die gegevens minder werk is dan het hier inkloppen van je hele verhaal.

Wil niet veel zeggen, maar wees blij dat Interpolis (evt.?) vergoedt. Als die schade het gevolg is van achterstallig onderhoud of ouderdom van de goot, heb je weinig recht op vergoeding. Wees dus maar blij..enfin....

Emcede

Ongelezen bericht door Emcede »

Dit zijn normale vragen om de hoogte van de schade vast te stellen. Uit de vragen blijkt niet dat er getwijfeld wordt aan uw claim, er worden alleen vragen gesteld om te kunnen bepalen hoe groot de schade is.

Inschakelen van een expert zal u niets opleveren; deze zal u dezelfde vragen stellen!

Hoezo kost dit veel werk? Half uurtje Praxis en een kwartiertje voor het opstellen van een email... U kunt natuurlijk ook een offerte vragen aan een herstelbedrijf.

Nomis Naj

Ongelezen bericht door Nomis Naj »

Was de goot nog maar 3 a 4 jaar oud?
Dan is het niet normaal dat die al een scheur o.i.d. heeft.
Is het bedrijf, dat de goot heeft geplaatst, aangesloten bij een branche-organisatie? Die geven meestal min. 10 jaar garantie.
Hoe het met de gevolgschade zit, weet ik niet. Misschien dat Emcede daar meer over weet. Moet TS zelf alles regelen, of is dit voor rekening van het bedrijf die de goot heeft geplaatst?

Of heeft TS misschien zelf de goot geplaatst? Dan hoop ik dat TS goed verzekerd is.

JanNiesen

Ongelezen bericht door JanNiesen »

Beste forumgenoten,

Ik dank jullie allen hartelijk voor de reactie. Ik ben niet bekend met verzekeringen in deze zin behalve dan dat ik ze heb en premie betaal. Claimen en dergelijke was nooit zo mijn ding.

Ik zal eens kijken wat we allemaal op kunnen duikelen aan info.

Met vriendelijke groet,

JN

Gesloten