Onder instanties bedoel ik zorginstituut Nederland en de rijksoverheid, deze heb ik intussen gemaild omdat ik wil weten hoe het zit met de wet.Lowieze schreef: ↑23 aug 2019 22:07De operatie en opname op i.c. wordt natuurlijk wel door de zorgverzekeraar vergoed, maar dan minus het eigen risico.moederslink schreef: ↑23 aug 2019 21:37Waarom is dat logischer, Lowieze?
Je bént al opgenomen, je krijgt al een behandeling, alles wordt vergoed maar er ontstaan complicaties ....er moet opnieuw ingegrepen worden en waarom zou je dat laatste dan wél moeten betalen?
Als het zo eenvoudig was zou de zorgverzekeraar vd TS ook wel gelijk een pasklaar en uitgekauwd antwoord hebben , toch?
Jammer dat TS geen antwoord heeft gegeven op de vraag van Lady1234 of zij al een nota heeft gehad voor het eigen risico. Dat zou al duidelijk maken of haar zorgverzekeraar wel weet hoe het zit.
Het is mij niet helemaal duidelijk wat TS bedoelt met “instanties” die niet weten of dit onder het eigen risico valt.
Ik kan niet altijd gelijk antwoorden, mijn kids hebben ook gewoon aandacht nodig en ik zit niet de hele dag op mijn telefoon...

Ik heb wel een rekening gekregen van het eigen risico, maar na contact met zekur, weten ze toch niet helemaal hoe het nou zit.... als ik deze week nog niks weet, ga ik volgende week zaterdag naar de rechtswinkel. Ik heb wel iets gevonden bij zorginstituut Nederland waarin staat dat de complicaties die ontstaan zijn als gevolg van de zwangerschap niet onder "het eigen risico" vallen.
Ik krijg de screenshot alleen niet als bijlage toegevoegd hier, ik krijg een melding dat het bestand te groot is.