LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wel of niet rechtsbijstand verzekerd

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Neenad

Wel of niet rechtsbijstand verzekerd

Ongelezen bericht door Neenad »

Hallo,

Misschien weten jullie wat ik het best kan doen betreft het volgende;

In verband met het werk van mijn man zijn wij meerdere malen naar het buitenland verhuist.
De eerste keer was in oktober 2005, daarvoor hebben we altijd een inboedel, aansprakelijkheid, rechtsbijstand en doorlopende verzekering gehad. Nou kwam ik er pas geleden achter dat we alleen nog maar een inboedel en een aansprakelijkheid verzekering hebben en deze is ingegaan in maart 2009. Terwijl ik nog het idee had dat we voor alles verzekerd waren. Ik heb in dat volledige jaar wel gewoon de premie betaald. Toen ik belde met de verzekeringsmaatschappij kon zij in de 1ste instantie niets terugvinden over die gehele periode alleen vanaf maart 2009 dus volgens haar systeem waren we in die periode en daarvoor helemaal niet verzekerd. Na uitgebreid zoeken en nadat ik het polisblad had gemaild kon ze alleen terugvinden dat we wel een polis hadden maar wanneer en waarom deze toen is beëindigt wist ze niet. Ze vond het heel vreemd allemaal en ze gaf aan dat het waarschijnlijk kwam omdat we naar het buitenland zijn gegaan, de verzekeringen zouden dan niet meer geldig zijn. Dus we waren niet verzekerd, terwijl we nog wel een koopwoning had in Nederland hadden?? Oh nee dan niet zei ze....

De tussenpersoon, onze bank, geeft aan dat de verzekering destijds is beëindigt omdat we naar het buitenland zijn verhuist (ondanks dat we die laatste drie maanden van 2005 wel hebben betaald). Hij heeft mij een kopie van de brief gemaild die zij destijds naar ons adres in Cyprus hebben gestuurd. Daarin staat onder andere dat als we niet op de brief zouden reageren, dit een bevestiging van beëindiging was.
Wij hebben de desbetreffende brief helemaal niet gehad.. het vervelende is dat we nu misschien gebruik moeten maken van rechtsbijstand, maar we volgens hen niet verzekerd zijn.

Ik ben van mening dat dit onterecht is en ik vind het niet erg om de premie met terugwerkende kracht te betalen.

Heeft iemand misschien advies voor ons...

Dank je wel!

Groetjes Naneed

Byob

Re: Wel of niet rechtsbijstand verzekerd

Ongelezen bericht door Byob »

Het hele verhaal is een beetje onduidelijk, maar de strekking van uw vraag kan ik eruit halen.

Ik begrijpt dat u bij terugkomst in Nederland weer een inboedel-, en aansprakelijkheidsverzekering hebt met ingang van maart 2009.

U heeft premie betaald naar de omvang van uw dekking. U kunt niet stellen dat u premie hebt betaald dus ga ik er maar vanuit dat ik rechtsbijstand verzekerd heb.

Ook is er neem ik aan een aanvraagformulier door u ondertekend, en zijn er vervolgens polissen naar u verzonden?

Hierop had u dan kunnen zien wat u wel en niet verzekerd hebt.

Hebt u voor vertrek, en bij terugkomst in Nederland dezelfde tussenpersoon gehouden? Deze zou dan toch uitleg moeten kunnen geven, en stukken kunnen laten zien hoe een en ander gelopen heeft??

Gesloten