LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke ziektekostenverzekering moet ik nemen?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
hoveling

Welke ziektekostenverzekering moet ik nemen?

Ongelezen bericht door hoveling »

Hallo allemaal,

Ik ben nu verzekerd bij Azivo en wil graag overstappen naar een ander. Er is bij Azivo maar 1 mogelijkheid op een aanvullende verzekering en die is 18,50 per maand. Ik heb fibromyalgie en volgens mijn revalidatiearts doet Azivo moeilijk over vergoedingen voor bv een Sta-op stoel, Trippelstoel, Ergotherapie, Langdurig fysio, enz. Wie heeft er goede ervaringen met hun ziekenfonds op dit gebied en wat is daar van de aanvullende premie en welke aanvullende verzekering is dat dan? Moet ik een gezondheidsverklaring invullen of hoeft dat niet?
Ik moet voor 15 November hebben opgezegd en kan dan per 1 Januari overstappen dus graag spoedige reacties...

Alvast heel hartelijk bedankt!
Groetjes van mij.

elselien

Re: Welke ziektekostenverzekering moet ik nemen?

Ongelezen bericht door elselien »

Hallo,
bedenk dat een aanvullende ziekenfondsverzekering een particuliere verzekering is. Dat wil zeggen dat het een commercieel product is. De verzekering zal zeker gezondheidsvragen stellen, voordat je de extra verzekering kan afsluiten. Dit geldt vermoedelijk voor alle maatschappijen: zij zeggen: we "gaan geen brandend huis verzekeren" (daarmee bedoelen ze dat ze niet iemand in de verzekering accepteren die 100% kans heef tkosten te gaan maken).
Mijn advies: wacht de volksverzekering van 1-1-2006 af. Kijk in de loop van 2005 goed rond en bepaal dan je keuze.

Gesloten