hallo allemaal
Ik hoop dat jullie mij misschien een eindje op weg kunnen helpen. Ik zal het in ieder geval kort houden...
Ik heb anderhalf jaar gewerkt (eerst 3 mnd contract, toen een jaar, toen half jaar) totdat ik ziek werd ( oude klachten speelden weer op) dat was in mei, aangezien ik een half jaar contract had tot augustus is deze dan ook beeindigd. Nu 2 jaar later zit ik in de wia, ik wilde aanspraak maken op mijn hiaat verzekering maar nu blijkt dat mijn oud werkgever deze begin dit jaar heeft gestopt??? kan dit zomaar?
De verzekeringsmaatschappij kan niks doen want die zeggen er loopt hier geen verzekering (begrijpelijk van hun kant) maar zeiden wel dat ik eventueel nog recht zou hebben 'mocht de verzekering daar nog lopen' op een 'uitloop'
Ik heb nu contact gelegd met mijn werkgever, via de mail want terug bellen doen ze niet. omdat ik toch maar een zeurende oud werknemer ben.. zo komt het over..
Daarnaast heeft uwv ook een fout gemaakt omdat ik binnen 5 jaar weer ziek ben geworden met dezelfde klachten had ik al gelijk recht op een wia uitkering..
Kan iemand mij aub helpen, waar ligt nu de fout? En hep ik nog recht op de wia hiaat?
Alvast bedankt
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wia hiaat verzekering is ineens gestopt!!!!!
Wia hiaat verzekering is ineens gestopt!!!!!
Laatst gewijzigd door vlinder29 op 12 jun 2011 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Wia hiaat verzekering is ineens gestopt!!!!!
Door te gaan werken is U niet meer ziek en stopt de uitkering.
Dit is het risico van gaan werken na ziekte dat je als nieuw geval word gezien en niet als mislukte poging, tenzij je dit vooraf regelde via deze verzekeraar en ze op de hoogte waren.
En of de oude polis nog geldig is hangt af van of je hiervoor betaalde....
Dit is het risico van gaan werken na ziekte dat je als nieuw geval word gezien en niet als mislukte poging, tenzij je dit vooraf regelde via deze verzekeraar en ze op de hoogte waren.
En of de oude polis nog geldig is hangt af van of je hiervoor betaalde....
Bedankt voor je reactie maar ik denk dat ik wat onduidelijk ben geweest.
Ik ben gaan werken bij een bedrijf en ziek geworden en in de wia gekomen (zit nu nog in de wia ) Ondertussen is mijn contract beeindigd maar ik wil aanspraak maken op mijn wia hiaat verzekering... Ik was gewoon collectief verzekerd.
Ik vertelde alleen dat ik in 2007 ook een wia had om na te gaan of de fout misschien bij het uwv ligt aangezien ik gelijk in de wia terecht had moeten komen en toen nog in dienst was van het bedrijf. Uwv heeft zelf toegeven dat ik al gelijk recht had op een wia uitkering maar hebben het door laten lopen als een zw uitkering.
Hoop dat het een beetje duidelijk is
Ik ben gaan werken bij een bedrijf en ziek geworden en in de wia gekomen (zit nu nog in de wia ) Ondertussen is mijn contract beeindigd maar ik wil aanspraak maken op mijn wia hiaat verzekering... Ik was gewoon collectief verzekerd.
Ik vertelde alleen dat ik in 2007 ook een wia had om na te gaan of de fout misschien bij het uwv ligt aangezien ik gelijk in de wia terecht had moeten komen en toen nog in dienst was van het bedrijf. Uwv heeft zelf toegeven dat ik al gelijk recht had op een wia uitkering maar hebben het door laten lopen als een zw uitkering.
Hoop dat het een beetje duidelijk is
-
U had niet moeten gaan werken dan had uw oud werkgever nog lang kunnen betalen. Door te gaan werken hebt u dezehet recht gegeven diens bijdragen te staken en u kunt deze niet meer aanspreken.
Ik heb mijn beginpost even aangepast.
Lieve mensen ik werk nu niet in zit in de wia nu voor 80-100% alleen nu heeft mijn oud werkgever waar ik dus ziek ben geworden begin dit jaar de wia hiaat verzekering gestopt..!! Ik heb daar toch voor betaald toen ik nog in dienst was???
Ik hoop dat iemand begrijpt wat ik bedoel
Lieve mensen ik werk nu niet in zit in de wia nu voor 80-100% alleen nu heeft mijn oud werkgever waar ik dus ziek ben geworden begin dit jaar de wia hiaat verzekering gestopt..!! Ik heb daar toch voor betaald toen ik nog in dienst was???
Ik hoop dat iemand begrijpt wat ik bedoel
bedankt voor uw uitgebreide reactie..
ja het vreemde is dat ik vroeger ook 80-100% was afgekeurd en ook gewoon een aanvulling kreeg. Misschien heeft het er toch mee te maken waar de verzekering loopt ofzo.. Ik ga in ieder geval naar het juridisch loket want ik kom er niet meer uit!
De amersfoortse kan mij ook geen duidelijk antwoord geven
ja het vreemde is dat ik vroeger ook 80-100% was afgekeurd en ook gewoon een aanvulling kreeg. Misschien heeft het er toch mee te maken waar de verzekering loopt ofzo.. Ik ga in ieder geval naar het juridisch loket want ik kom er niet meer uit!
De amersfoortse kan mij ook geen duidelijk antwoord geven
-
Dit hangt er van af op welke gronden u bent afgekeurd. Wat mankeert u enz.
U hoeft hierop niet te antwoorden hoor maar ik haalde dit even aan als reden.
U hoeft hierop niet te antwoorden hoor maar ik haalde dit even aan als reden.