kreeg brief van RVS dat mijn borg- en evapolis ondergebracht is bij NN.
(borgpolis betaal ik ong. 5 euro per maand en evapolis is al premievrij)
Nou heb ik daar een tijd terug mijn woekerpolissen afgekocht en heb geen zin
om nog maar een cent aan NN te betalen.
Maar als ik mijn RVS polis af wil kopen kan dat niet zonder afkoopkosten.
Mag dit zomaar?
Of kan ik mijn polis op een of andere manier daar beeindigen zonder dat men
daarover kosten berekend.
Ben er nu 60 en polis zou nog lopen tot 65 jaar
en betaal al vanaf mijn 16e jaar
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] wil niet van RVS naar NN
Re: wil niet van RVS naar NN
Uiteraard mag dit zomaar.
Even voor je info RVS = NN = ING
Is nooit anders geweest. Alleen nu de RVS is opgegaan in Zicht is alles NN geworden.
Doe niet zo moeilijk en betaal de laatste 5 jaar gewoon.
Je gaat toch niet afkopen 5 jaar voor einddatum.
Even voor je info RVS = NN = ING
Is nooit anders geweest. Alleen nu de RVS is opgegaan in Zicht is alles NN geworden.
Doe niet zo moeilijk en betaal de laatste 5 jaar gewoon.
Je gaat toch niet afkopen 5 jaar voor einddatum.
De polis veranderd niet, alleen het naamplaatje...jablo schreef:kreeg brief van RVS dat mijn borg- en evapolis ondergebracht is bij NN.
(borgpolis betaal ik ong. 5 euro per maand en evapolis is al premievrij)
Nou heb ik daar een tijd terug mijn woekerpolissen afgekocht en heb geen zin
om nog maar een cent aan NN te betalen.
Maar als ik mijn RVS polis af wil kopen kan dat niet zonder afkoopkosten.
Mag dit zomaar?
Of kan ik mijn polis op een of andere manier daar beeindigen zonder dat men
daarover kosten berekend.
Ben er nu 60 en polis zou nog lopen tot 65 jaar
en betaal al vanaf mijn 16e jaar
Namens mijn buurvrouw reageer ik even op dit bericht. Zij kreeg 11 december 2012 een brief dat haar polis van RVS naar Nationale Nederlanden is overgebracht.
Premie RVS EUR 19,91 per jaar = brandverzekering.
Premie NN EUR 87,57 per jaar = verzekering voor een heleboel andere dingen.
Ongelooflijk deze stijging. Zij heeft gebeld met NN en die vertelde haar dat ze niet alleen een brandverzekering kon hebben maar dus het totaal plaatje moet afnemen. (ZekerheidsPakketParticulieren).
Uiteraard kan ze weg bij NN en we gaan op zoek naar een verzekering waar wel alleen brand verzekerd kan worden. Maar het is toch absurd dat een verzekeringsmaatschappij zonder overleg en advies aan klant een verzekeringspakket kan opleggen?
Ongelooflijk deze stijging. Zij heeft gebeld met NN en die vertelde haar dat ze niet alleen een brandverzekering kon hebben maar dus het totaal plaatje moet afnemen. (ZekerheidsPakketParticulieren).
Uiteraard kan ze weg bij NN en we gaan op zoek naar een verzekering waar wel alleen brand verzekerd kan worden. Maar het is toch absurd dat een verzekeringsmaatschappij zonder overleg en advies aan klant een verzekeringspakket kan opleggen?
Het zou pas absurd zijn als ze haar dan niet laten overstappen. Zo'n overeenkomst tussen 2 partijen kan ook door beiden worden opgezegd natuurlijk.Mauro schreef:Namens mijn buurvrouw reageer ik even op dit bericht. Zij kreeg 11 december 2012 een brief dat haar polis van RVS naar Nationale Nederlanden is overgebracht.
@Mauro
U adviseert uw buurvrouw een ondeugdelijke verzekering te behouden!
Ik zou hier mee oppassen, gezien de hoogte van de premie kan mevrouw niet goed verzekerd zijn en heeft zij dus de mogelijkheid bij eventuele schade haar "adviseur" aansprakelijk te stellen.
Ik weet, het is vergezocht maar je zult niet de eerste zijn die het overkomt.
Overigens is de redenering van NN natuurlijk weer de ander kant maar zij hebben zich hiermee wel ingedekt tegen bovengenoemde.
U adviseert uw buurvrouw een ondeugdelijke verzekering te behouden!
Ik zou hier mee oppassen, gezien de hoogte van de premie kan mevrouw niet goed verzekerd zijn en heeft zij dus de mogelijkheid bij eventuele schade haar "adviseur" aansprakelijk te stellen.
Ik weet, het is vergezocht maar je zult niet de eerste zijn die het overkomt.
Overigens is de redenering van NN natuurlijk weer de ander kant maar zij hebben zich hiermee wel ingedekt tegen bovengenoemde.
Het is volgens mij een zeer onwaarschijnlijk verhaal.
Als u bedoelt met de brandverzekering de verzekering voor haar inboedel, dan kan er zelfs in de goedkoopste regio's maar iets van € 12.500,00 verzekerd zijn aan waarde.
Gebruik makend van dat verzekerdbedrag zou een losse inboedelverzekering ongeveer gaan kosten wat NN nu ook meedeeld. Zou je dat verzekerdbedrag met een factor 5 verhogen wordt de premie overigens niet 5 keer zo hoog.. De maatschappij zal wel met een minimale premie werken, en dat kan ik mij ook wel voorstellen, want als ze nu € 20,00 betaald, en daarvoor ook nog een acceptgiro moet krijgen, maar in iedergaval jaarlijks post m.b.t. de polis, kan ik mij voorstellen dat dat niet uitkan. Laat staan als er dan ook nog eens een keer schade is...
Daarnaast kan ik mij niet voorstellen dat NN maarzo gaat bedenken dat er polissen bij moeten zonder te weten wat er ergens anders ook al loopt, tenminste ik mag hopen dat ze een aansprakelijkheidsverzekering heeft? Bij mijn weten kan het betreffende pakket wel degelijk bestaan uit 1 polis/rubriek.
Wat overigens wel een verschil kan maken is de dekking die ze had, en die ze zou kunnen krijgen bij NN.
Nog een vraag, u heeft het over een heleboel andere dingen, wat mogen die dan zijn? Want als het een heleboel is in de zin van glas, aansprakelijheid, rechtsbijstand, reis, ongevallen, is het iig niet duur te noemen.
Als u bedoelt met de brandverzekering de verzekering voor haar inboedel, dan kan er zelfs in de goedkoopste regio's maar iets van € 12.500,00 verzekerd zijn aan waarde.
Gebruik makend van dat verzekerdbedrag zou een losse inboedelverzekering ongeveer gaan kosten wat NN nu ook meedeeld. Zou je dat verzekerdbedrag met een factor 5 verhogen wordt de premie overigens niet 5 keer zo hoog.. De maatschappij zal wel met een minimale premie werken, en dat kan ik mij ook wel voorstellen, want als ze nu € 20,00 betaald, en daarvoor ook nog een acceptgiro moet krijgen, maar in iedergaval jaarlijks post m.b.t. de polis, kan ik mij voorstellen dat dat niet uitkan. Laat staan als er dan ook nog eens een keer schade is...
Daarnaast kan ik mij niet voorstellen dat NN maarzo gaat bedenken dat er polissen bij moeten zonder te weten wat er ergens anders ook al loopt, tenminste ik mag hopen dat ze een aansprakelijkheidsverzekering heeft? Bij mijn weten kan het betreffende pakket wel degelijk bestaan uit 1 polis/rubriek.
Wat overigens wel een verschil kan maken is de dekking die ze had, en die ze zou kunnen krijgen bij NN.
Nog een vraag, u heeft het over een heleboel andere dingen, wat mogen die dan zijn? Want als het een heleboel is in de zin van glas, aansprakelijheid, rechtsbijstand, reis, ongevallen, is het iig niet duur te noemen.