LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] woonbeschermer
woonbeschermer
hoi allemaal,
Hypotheekvisie biedt de zgn. woonbeschermer aan.
Als je voor meer dan 45% (hoe krijg met de huidige normen nog voor elkaar?) arbeidsongeschikt wordt, dan keert de verzekering max. 5 jaar lang elke maand 30% van je loon uit + na 5 jaar nog 's een forse som.
Vooraf alle premie betalen en na 10jr loopt de polis af.
Kosten €1302, maar ik vrees dat dit zo'n verzekering is die je áls 'm nodig mocht hebben, niet thuis geeft. Wij hebben beide een chronische ziekte en ao als gevolg daarvan is sowieso niet gedekt. Mochten we door een andere oorzaak niet meer kunnen werken dan vrezen we dat het alsnog door de verzekeraar aan de huidige ziekte (Crohn / diabetes) wordt toegeschreven. Bovendien groeit het verzekerde bedrag niet mee met je inkomen.
Zie ik het te negatief en zijn mensen die postieve ervaringen hebben met dit soort (extra) verzekeringen? Of zie ik het goed en zijn er mensen die ook voor Jan L$l zo'n geval hebben afgesloten.
Bedankt, Bas
Hypotheekvisie biedt de zgn. woonbeschermer aan.
Als je voor meer dan 45% (hoe krijg met de huidige normen nog voor elkaar?) arbeidsongeschikt wordt, dan keert de verzekering max. 5 jaar lang elke maand 30% van je loon uit + na 5 jaar nog 's een forse som.
Vooraf alle premie betalen en na 10jr loopt de polis af.
Kosten €1302, maar ik vrees dat dit zo'n verzekering is die je áls 'm nodig mocht hebben, niet thuis geeft. Wij hebben beide een chronische ziekte en ao als gevolg daarvan is sowieso niet gedekt. Mochten we door een andere oorzaak niet meer kunnen werken dan vrezen we dat het alsnog door de verzekeraar aan de huidige ziekte (Crohn / diabetes) wordt toegeschreven. Bovendien groeit het verzekerde bedrag niet mee met je inkomen.
Zie ik het te negatief en zijn mensen die postieve ervaringen hebben met dit soort (extra) verzekeringen? Of zie ik het goed en zijn er mensen die ook voor Jan L$l zo'n geval hebben afgesloten.
Bedankt, Bas
Re: woonbeschermer
Vooral niet doen. De kleine lettertjes van deze producten zijn zo gemeen opgesteld dat je vrijwel nooit in aanmerking komt voor een uitkering. Kijk maar eens bij het onderwerp Cardiff, dan weet je genoeg.
De enige die wijzer wordt van een dergelijke woonlastenbeschermverzekering is je hypotheek"adviseur". Die strijkt makkelijk 30% provisie op van de 1300 euro die je mag dokken. Daarom zal de "adviseur" je deze verzekering ook aanraden: het is voor hem makkelijk geld verdienen zo!
De enige die wijzer wordt van een dergelijke woonlastenbeschermverzekering is je hypotheek"adviseur". Die strijkt makkelijk 30% provisie op van de 1300 euro die je mag dokken. Daarom zal de "adviseur" je deze verzekering ook aanraden: het is voor hem makkelijk geld verdienen zo!
Re: woonbeschermer
dat zou best 's kunnen; de enige totnutoe die de verzekering aanraadt is de adviseur.
Mmm... € 1300 over, wat voor leuks zullen we daar 's van gaan doen?
Mmm... € 1300 over, wat voor leuks zullen we daar 's van gaan doen?
Re: woonbeschermer
Beste Gast,
Zonde van het geld zou ik niet zeggen, tenminste mijn man is arbeidsongeschikt met zijn rug en krijgt iedere maand een uitkering van de verzekeraar. Is wel duur, maar ik ben blij dat we het toen gedaan hebben.
Zonde van het geld zou ik niet zeggen, tenminste mijn man is arbeidsongeschikt met zijn rug en krijgt iedere maand een uitkering van de verzekeraar. Is wel duur, maar ik ben blij dat we het toen gedaan hebben.
Re: woonbeschermer
Petra 12, mbt de verdienste denk ik dat we met de komst van de Wet Financiele Dienstverlening naar een doorlopende provisie struktuur gaan. Dit geldt dan voor hypotheken, levensverzekeringen en ik denk ook woonlastenverzekeringen. Wellicht dat dit kan bijdrage tot meer transparantie in de hypothekenbranch.
Re: woonbeschermer
"Een zinkend schip kun je niet verzekeren." Excuseer de zin, maar dit is een standaardzin in de verzekeringswereld.
Als u al ziek bent kunt u op grond van die ziekte nooit een uitkering verwachten. De premie van de verzekering valt mee maar eht advies zou wel eens slecht kunnen zijn omdat u ziek bent. Als de adviseur dat wist dan had hij dit advies niet mogen geven.
Als u al ziek bent kunt u op grond van die ziekte nooit een uitkering verwachten. De premie van de verzekering valt mee maar eht advies zou wel eens slecht kunnen zijn omdat u ziek bent. Als de adviseur dat wist dan had hij dit advies niet mogen geven.
Re: woonbeschermer
Even een reaktie op jullie reakties.
Allereerst is het risico (van uitbetalen) erg groot bij een AOV. Het is dan (als je een beetje nadenkt) vanzelfsprekend dat een verzekeraar nogal wat regels heeft opgenomen in de polisvoorwaarden. Ga eens op een maandagochtend bij de huisarts kijken......allen zijn ERG ziek...... dit om maar even aan te geven dat veel gevallen moeilijk of niet vast te stellen zijn. Ik heb ook mensen gekent die een zgn Burn Out hadden terwijl ze eigenlijk alleen maar een tijdje veel gewerkt hadden. Dit neemt niet weg dat er veel mensen zijn die echt een dergelijke burn out hebben maar dit dient dan volgens bepaalde normen vastgesteld te worden. Denk ook maar eens aan de vele bouwvakkers die zgn. afgekeurd zijn terwijl ze vaak een hele week zwart werken. Dit zijn echter voorbeelden zonder een hele beroepsgroep te bedoelen.
Om op de vraag maar te roepen "niet doen" vindt ik nogal kort door de bocht. Als die persoon straks wel arbeidsongeschikt raakt dan mag de persoon die dit geroepen heeft ook wel even opdraven obv dat advies!?
Daarnaast wordt er gezegd dat je maar moet kijken naar Cardif maar er zijn veel meer van dit soort produkten. Bijna alle verzekeraars kennen dit maar er is ook Gema (vaak onder een andere naam op de markt zoals bij de Rabo, ABN AMRO, SNS etc.) ik vindt het een beetje wrang dat Cardif bijna synoniem is aan slecht, dit is absoluut niet waar, het gaat erom dat het advies, al dan niet van een adviseur, goed moet zijn! Deze maken of breken een maatschappij.
Dat een tussenpersoon hier provisie van ontvangt vindt ik heel normaal. Als je een goede tussenpersoon hebt (langdurige relatie)krijg je hiervoor altijd SERVICE. Bij vragen/opmerkingen en of schades staat hij altijd klaar. Als die man daar 30% van € 1.300 voor krijgt vindt ik dit niet veel. Als je echter via een eenmalig kontakt met een adviseur ditzelfde bedrag moet afrekenen en je ziet die man/vrouw niet meer dan is het HEEL VEEL! Wat vaak vergeten wordt omdat eenieder al surfend een verzekering wil afsluiten is het service aspekt, voor mij kan dit niet via een telefonische helpdesk, ik ben graag bereid om wat meer te betalen (als dit al het geval is) maar hiervoor een stuk service te krijgen. Als je een adviseur hebt die zo goed als heel de familie kent (zoals het voorheen vaak was), ben je bijna verzekerd van een eerlijk advies. Doet hij dat niet dan kost het hem een hele familie als klant. Deze tijden zijn (helaas) grotendeels voorbij maar ik bijf hierbij!
Het aankopen van een dergelijke verzekering geeft geen garantie voor ALTIJD een uitkering ONGEACHT wat je mankeert!! Je neemt het produkt NA de polisvoorwaarden doorgenomen te hebben (evt. met je tussenpersoon) en zodra je weet wat je kunt verwachten. Ondanks alle verwijten hier op dit forum is het in Nederland nog steeds zo dat de voorwaarden ZWART op WIT staan en als je het probeert te lezen zul je merken dat de tekst anno 2005 redelijk begrijpelijk is.
Koop een dergelijk produkt als het bij je past en ga niet af op alle verschillende adviezen, ieder plaatje is anders.
Succes!
Allereerst is het risico (van uitbetalen) erg groot bij een AOV. Het is dan (als je een beetje nadenkt) vanzelfsprekend dat een verzekeraar nogal wat regels heeft opgenomen in de polisvoorwaarden. Ga eens op een maandagochtend bij de huisarts kijken......allen zijn ERG ziek...... dit om maar even aan te geven dat veel gevallen moeilijk of niet vast te stellen zijn. Ik heb ook mensen gekent die een zgn Burn Out hadden terwijl ze eigenlijk alleen maar een tijdje veel gewerkt hadden. Dit neemt niet weg dat er veel mensen zijn die echt een dergelijke burn out hebben maar dit dient dan volgens bepaalde normen vastgesteld te worden. Denk ook maar eens aan de vele bouwvakkers die zgn. afgekeurd zijn terwijl ze vaak een hele week zwart werken. Dit zijn echter voorbeelden zonder een hele beroepsgroep te bedoelen.
Om op de vraag maar te roepen "niet doen" vindt ik nogal kort door de bocht. Als die persoon straks wel arbeidsongeschikt raakt dan mag de persoon die dit geroepen heeft ook wel even opdraven obv dat advies!?
Daarnaast wordt er gezegd dat je maar moet kijken naar Cardif maar er zijn veel meer van dit soort produkten. Bijna alle verzekeraars kennen dit maar er is ook Gema (vaak onder een andere naam op de markt zoals bij de Rabo, ABN AMRO, SNS etc.) ik vindt het een beetje wrang dat Cardif bijna synoniem is aan slecht, dit is absoluut niet waar, het gaat erom dat het advies, al dan niet van een adviseur, goed moet zijn! Deze maken of breken een maatschappij.
Dat een tussenpersoon hier provisie van ontvangt vindt ik heel normaal. Als je een goede tussenpersoon hebt (langdurige relatie)krijg je hiervoor altijd SERVICE. Bij vragen/opmerkingen en of schades staat hij altijd klaar. Als die man daar 30% van € 1.300 voor krijgt vindt ik dit niet veel. Als je echter via een eenmalig kontakt met een adviseur ditzelfde bedrag moet afrekenen en je ziet die man/vrouw niet meer dan is het HEEL VEEL! Wat vaak vergeten wordt omdat eenieder al surfend een verzekering wil afsluiten is het service aspekt, voor mij kan dit niet via een telefonische helpdesk, ik ben graag bereid om wat meer te betalen (als dit al het geval is) maar hiervoor een stuk service te krijgen. Als je een adviseur hebt die zo goed als heel de familie kent (zoals het voorheen vaak was), ben je bijna verzekerd van een eerlijk advies. Doet hij dat niet dan kost het hem een hele familie als klant. Deze tijden zijn (helaas) grotendeels voorbij maar ik bijf hierbij!
Het aankopen van een dergelijke verzekering geeft geen garantie voor ALTIJD een uitkering ONGEACHT wat je mankeert!! Je neemt het produkt NA de polisvoorwaarden doorgenomen te hebben (evt. met je tussenpersoon) en zodra je weet wat je kunt verwachten. Ondanks alle verwijten hier op dit forum is het in Nederland nog steeds zo dat de voorwaarden ZWART op WIT staan en als je het probeert te lezen zul je merken dat de tekst anno 2005 redelijk begrijpelijk is.
Koop een dergelijk produkt als het bij je past en ga niet af op alle verschillende adviezen, ieder plaatje is anders.
Succes!