twee weken geleden is er bij ons in huis ingebroken. We hebben een inboedel verzekering bij woongarant dus die hebben we ingecshakeld. Natuurlijk aangifte gedaan en verder alles volgens het boekje. Naast andere zaken is onder andere mijn Iphone gestolen. Dat is nu ook het punt.
De verzekringsexpert is langsgeweest en heeft aangegeven dat ik voor mijn half jaar oude Iphone nog maar 400 euro krijg: ik heb nog 16 maanden abonnement te gaan a 20 euro per maand wat mijn abonnement betreft. Daarbij heb ik 80 euro zelf bij betaald dus in totaal 400 euro. Zijn idee is dat ik nu dus een nieuw abonnenment ga afsluiten en daarbij opnieuw een Iphone neem. Probleem opgelost wat hem betreft!
Ik vind dit persoonlijk belachelijk. De aanschaf waarde is 980 euro op dit moment voor het toestel. Ik heb het toestel bij een verlenging gekregen en als ik nu een nieuw abonnement af wil sluiten en een Iphone krijgen kost me dat tenminste 30 euro per maand. Daarnaast zit ik uberhaupt niet op een nieuw abonnement te wachten, deze huidige bevalt prima, ik wil gewoon een nieuwe Iphone terug that's it! Waarom zou ik er twee abonnementen op na gaan houden terwijl ik al zeer weinig bel? Ik maak die 20 euro al niet eens op..
Ik snap hun beredenatie niet: als ik bijv een tv krijg bij aanschaf van een nieuwe auto, dan hoef ik toch ook geen nieuwe auto te kopen om die tv terug te krijgen? Ik heb een waardevol iets, dat is gestolen, de vervangingswaarde is duidelijk, ik ben verzekerd en val binnen alle voorwaarden...wat is dan het probleem? Het mag toch niets uitmaken hoe je aan een artikel bent gekomen? Als ik een cadeau krijg voor mijn verjaardag zeggen ze toch ook niet: we vergoeden de periode tot je verjaardag en dan kan je een nieuwe vragen?
Hoe krijg ik dit weer recht? Heb ik een poot om op te staan als ik hiertegen in beroep ga? Iemand tips?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] woongarant mbt iphone probleem...
Re: woongarant mbt iphone probleem...
Wie heeft jou dat wijsgemaakt die zijn vele malen goedkoper te krijgen bij legale winkels.De aanschaf waarde is 980 euro op dit moment voor het toestel
Je telefoon is wel verzekerd maar je abbo is niet afhankelijk van je telefoon en kan je dus ook gewoonweg gebruiken.
Die kosten krijg jij dus niet vergoed daar je met een nieuwe simkaart gewoon weer kan bellen.
En 400 euro is een hele nette prijs daar koop je gewoonweg een nieuwe voor zonder abbo