Voor diegene die verzekerd zijn bij Yarden opgelet!
Deze organisatie gaat letterlijk en figuurlijk echt over lijken. Mijn excuses voor deze harde benaming maar hierbij de volgende ervaring.
Mijn schoonmoeder overleed in mei en de buitendienst medewerker van yarden werd ontvangen door mijn schoonzuster om het draaiboek van de crematie door te spreken. Onze moeder was voldoende verzekerd en betrof de polis een pakketpolis van Yarden die men op onrechtmatige wijze eenzijdig had proberen te wijzigen in 2007.
(Zie onderwerp Tros Radar)
Tijdens het gesprek worden de wensen en de mogelijkheden doorgenomen en men lijkt direct misbruik te maken van het verdriet en de verwarring bij de nabestaanden. De geslepen keiharde verkoop medewerkers printen de gehele versie uit in de meegebrachte printer en men laat zonder enige compassie voor het gehele draaiboek tekenen.
Beste mensen doe dit nooit en geef aan dit eerst met de overige familieleden hier over te willen communiceren. Tevens is het onzin om weer een handtekening te plaatsen, de overledene is namelijk verzekerd en het is aan de verzekeraar om de crematie volgens afspraak te laten plaatsvinden.
U begrijpt het al, het laten tekenen onder de (nieuwe) afspraken zouden kunnen worden gebruikt door de verzekeraar om te doen suggereren dat de oude afspraken niet mer gelden en is een smerige juridische truc met mafia achtige trekjes.
Nog gekker wordt het dat zij op de dag na overlijden plotseling met nieuwe voorwaarden komen en die zijn niet mals. Het betreft in principe wurgvoorwaarden aangezien de voorwaarden erin is voorzien ongeacht de achteraf gecalculeerde kosten dit ten aller tijden te moeten betalen. Dit overigens zonder eerst de daadwerkelijke eindafrekening te hebben gezien.
Mijn schoonzuster was in aanwezigheid van mijn zwager en de desbetreffende man van Yarden en volgens Yarden zouden wij circa 300 a 400 Euro dienen bij te betalen. Overigens zeer vreemd aangezien in de pro - forma nota die op de dag na het overlijden tijdens het gesprek werd afgegeven al werd aangegeven even 1280 Euro te moeten bij te betalen. De keiharde niets ontziende medewerker van Yarden misleidde dan ook duidelijk de nabestaanden die al moeite genoeg hadden het leed even een plaatsje te geven.
Die factuur is dan ook binnen gekomen en er zullen harde noten gekraakt worden met een gesuggereerde verzekeraar die alle fatsoensnormen lijkt te overschrijden.
Maar het kan nog gekker!!
Mijn schoonzuster wenste het as van mijn schoonmoeder af te halen.
Zoals wel meer mensen doen wenste zij het thuis te bewaren. De kosten hiervan zou de polis dienen te dekken. Forget it! Of zij even 125 Euro wil betalen of anders geen as van haar eigen moeder. It looks like the Godfather 3. Het zijn echte boefjes daar bij Yarden en het laatste woord is hier nog niet over gesproken.
Graag komen wij in contact met meer mensen die deze slechte ervaringen hebben meegemaakt.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Yarden gaat over lijken
Re: Yarden gaat over lijken
Niet voor niets bestaat er al een heel groot topic over Yarden-uitvaartverzekeringen met meer dan 2500 reacties 1 van de grootste topic's van dit forum. Had jij het ook kunnen plaatsen natuurlijk.
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... start=2535
Jor
Jor
-
pinkeltje2000
Aardig van jouw die suggestie maar was mij al reeds opgevallen. Echter praktisch alle topics betreft 2007 en we leven nu in 2009.
Deelneming met het overlijden
De topics lopen nog steeds door tot op het heden, men is nog steeds niet klaar met dit bedrog.
Je topic had dus gewoon onder het yarden verhaal kunnen vallen, zodat alles over yarden bij elkaar blijft en sneller gelezen wordt.
Wat yarden voor een instelling is weten we meer dan duidelijk.
Jouw verhaal toont maar weer eens aan, dat ze in hun mentaliteit gesterkt worden door de niet duidelijke stelling name van de officiele instanties.
Er is een uitspraak van het kifid, maar yarden lapt dit aan de laars.
Eens te meer wordt aangetoond dat het belangrijk is weer gewoon de oude polis en voorwaarden/rechten te verkrijgen.
De topics lopen nog steeds door tot op het heden, men is nog steeds niet klaar met dit bedrog.
Je topic had dus gewoon onder het yarden verhaal kunnen vallen, zodat alles over yarden bij elkaar blijft en sneller gelezen wordt.
Wat yarden voor een instelling is weten we meer dan duidelijk.
Jouw verhaal toont maar weer eens aan, dat ze in hun mentaliteit gesterkt worden door de niet duidelijke stelling name van de officiele instanties.
Er is een uitspraak van het kifid, maar yarden lapt dit aan de laars.
Eens te meer wordt aangetoond dat het belangrijk is weer gewoon de oude polis en voorwaarden/rechten te verkrijgen.
Ik sta er niet van te kijken Pinkeltje2000. Bel of mail ook naar de redactie van de Tros en Uw regionale krant, die hebben vaak een ombudsman die kan helpen mocht U er niet uitkomen met Yarden. Bedankt voor Uw verhaal.
Heel veel sterkte gewenst.
Heel veel sterkte gewenst.
Pinkeltje200 schreef.
((Echter praktisch alle topics betreft 2007 en we leven in 2009.))
Tikje onzinnig natuurlijk, het topic loopt gewoon door tot juni 2009.
((Echter praktisch alle topics betreft 2007 en we leven in 2009.))
Tikje onzinnig natuurlijk, het topic loopt gewoon door tot juni 2009.
Maar goed, het zij zo.
Laatste reactie in dit topic,
Geplaatst op 08 Jun 2009 00:10 door Peter Greeny
Het lijkt mij goed als de redactie een vast subforum voor Yarden maakt in het verzekeringen forum. De klachten zullen waarschijnlijk alleen maar toenemen de komende jaren.
Laat je niet van de wijs brengen door vreemde reacties Pinkeltje2000.
Laat je niet van de wijs brengen door vreemde reacties Pinkeltje2000.