LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden is geen verzekeraar maar een bank

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Roek
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2018 09:25

Yarden is geen verzekeraar maar een bank

Ongelezen bericht door Roek »

Yarden zegt een verzekering te zijn maar is in werkelijkheid een bank die mensen [ongefundeerde bewering verwijderd]

Ik begrijp ook niet goed wat Yarden nu precies is. Volgens Yarden is Yarden een verzekering maar dat is niet zo. Stel je hebt een meest sobere crematie en die kost € 5000,00. Met een rouwkaart en twee plakjes cake. En je hebt je gespaard tot 2000,00 maar omdat je eerder overleed kom je €3000,00 tekort Dan past Yarden de restkoten niet bij dat moeten de nabestaande doen
Het is dus een bank maar ze houden zich ook aan de bank voorschriften? En hoe was dat in het verleden?

Waar ik ook bezwaar tegen heb is dat als de kinderen de polissen niet willen hebben en ik deze moet opzeggen ik slechts 50% van de waarde zou krijgen over het ingelegde geld en van de koopsompolis 65%, waarbij dus ook tussentijds geen rente is bijgeschreven maar wel geldontwaarding van 2% toepassing is . Mijn vraag is mag Yarden wurgpolissen verkopen aan ouders van kinderen die daarna er niet meer van af kunnen komen?
Er is wel. ledenvoordeel bij overlijden maar de uiteindelijke hoogte is afhankelijk van het ingelegde geld en daarbij is de voorwaarde dat de crematie wordt verzorgt door een Yarden medewerker en dat moet dus dan in Nederland gebeuren


Ik heb al deze punten ook aangekaart bij de medewerkers van Yarden in diverse telefoongesprekken.
In geen een gesprek zijn ze eerlijk. Een aantal voorbeelden. Zei zeggen dat ze poliskosten hebben gehad maar dat is niet zo erg want mijn kinderen staan op een polis wat ik ook een vreemde constructie vindt. Dus 4 mensen op een polis Ze zeiden ook dat ze risico hadden gelopen en de uitvaart hadden betaald als er iets gebeurd was, maar dat is ook niet waar want een paar jaar geleden waren mijn ouders overleden en toen moest ik bijbetalen dus je moet alles zelf betalen. Het enige was dat er iets door hun betaald werd omdat de crematie werd verzorgd door een Yarden medewerker en als je dat niet wilt heb je dat ook niet Overigens zijn ze erg geraffineerde sprekers. Soms ratelen ze in een keer door zodat je het niet meer begrijpt of kunt volgen

Wat ook niet gezegd wordt is dat tijdens het sparen de spelregels verandert kunnen worden.
Laatst gewijzigd door Radar op 26 jan 2018 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

NeoDutchio
Berichten: 12638
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Yarden is geen verzekeraar maar een bank

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als ik mijn huis verzeker tot 100.000 euro en mijn huis brand af krijg ik maar 100.000 vergoed. Als de schade 200.000 is, moet ik het gewoon uit eigen zak betalen.
Als u een inleg gedaan hebt voor €2.000, waarom zou Yarden de rest van de kosten voor hun rekening moeten nemen? Sparen is iets anders dan verzekeren. Als u verzekerd bent tot een bepaald bedrag betaald u premie. Als u spaart stopt u geld in een spaarpotje.

stofzuigertje

Re: Yarden is geen verzekeraar maar een bank

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ze hebben meerdere producten.

U spaarde en dan krijg je dit probleem.
Als je een natura verzekering neemt sluit je dit uit.

Dan betaal je voor pakket, ongeacht de kosten of prijsstijgingen.
U is niet goedkoper uit maar wel gelijk voor alle kosten verzekerd.

Eerst goed informeren en polis lezen voor je iets afsluit.
De huidige kunnen ze in de natura opnemen voor lager maandbedrag, maar je betaal dan zolang je leeft.

Mensen die kort leven hebben voordeel, de langste nadeel en dat is ook redelijk.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Yarden is geen verzekeraar maar een bank

Ongelezen bericht door arvandongen »

Premie betalen voor een verzekering is heel iets anders dan inleggen op een spaarrekening bij een bank.

Jij betaalt premie voor een 'verzekeringsservice'. Dat geld is niet meer van jou na de betaling.
De verzekeraar verplicht zich tot het doen van een uitkering op het moment dat het verzekerde voorval gebeurd. In dit geval: overlijden. Wat er dan precies uitgekeerd wordt, staat op de polis.

Het risico voor de verzekeraar is dat je eerder doodgaat dan de gemiddelde persoon. Dan moeten ze het hele bedrag uitkeren, terwijl ze minder premies ontvangen hebben. Het risico voor jou is dat je later doodgaat dan gemiddeld. Dan blijf je langer premie betalen en betaal je in totaal meer premies dan de verzekering terugbetaalt in geld of in natura.

Daarnaast maakt de verzekering ook kosten (salarissen, kantoorkosten, winstmarge). Hierdoor krijg je minder uitgekeerd dan dat je aan premies betaald hebt, als je overlijdt rond de datum van de gemiddelde levensverwachting.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Yarden is geen verzekeraar maar een bank

Ongelezen bericht door yan »

Heel simpel op te lossen.

Eerst goed alles nalezen en dan pas wat afsluiten.
Volgens mij wordt het nu andersom gedaan..

Gesloten