Breedbekkikker schreef:Stel dat je in zo'n geval een verzekering afsluit, zijn ze dan verplicht om tot uitkering over te gaan ?
Zij willen je immers een verzekering opdringen.
Namens mijn vriendin, de weduwe, bedankt voor de sympathieke reacties.
Minder bedankt voor de minder sympathieke reacties, het is duidelijk dat sommige mensen deze ervaring niet hebben, wees dankbaar daarvoor maar ga niet aan anderen vertellen dat een reactie overdreven is. Dat is een trap na.
De reden dat ik dit gepost heb is dat ik vind dat mensen dit moeten weten: welke onpersoonlijke manieren dit bedrijf gebruikt om klanten te werven. Ja, het gaat alleen maar om geld. Dat snap ik. Mijn mening is dat als je ervoor kiest om een bedrijf als Yarden te hebben, dat je kiest voor een gevoelig onderwerp en dat je ook daarnaar moet handelen. Je kiest een zekere verantwoordelijkheid met die branche.
Een medewerker van Yarden stuurde me een persoonlijk bericht, dat ik beantwoord heb, en waarop ik nog geen reactie terug heb gekregen. Omdat dit alweer volledig de onpersoonlijkheid van het bedrijf omvat, hier hun tekst, en mijn reactie:
Geachte mevrouw,
Op het forum van Tros Radar kom ik uw bericht tegen.Ik kan me voorstellen dat de door ons verzonden brieven voor u als zeer confronterend worden ervaren. Ik bied u namens Yarden onze welgemeende excuses aan.
Graag komen wij met u in contact om de gemaakte fouten op een passende wijze te herstellen. Bent u bereid uw gegevens te sturen als antwoord op dit privébericht? Wij nemen hierna zo spoedig mogelijk contact met u op.
de tekst van uw bericht toont alweer hoe Yarden denkt over hun fouten: het interesseert ze totaal niet. Als u ook maar 1 zin had gelezen van mijn post, had uw bericht er anders uitgezien.
Lees en reageer DAN op dit bericht. Ik ga het u niet voorkauwen.
Voor wie het verhaal niet volledig gevolgd heeft: Het is duidelijk dat de medewerker geeneens de moeite heeft genomen om de inhoud van de post te lezen, en ervan uit ging dat dit verhaal om mij draait. In de eerste zin van deze post staat dat dit niet het geval is. Ik wind me behoorlijk op over Yarden's onprofessionele handelen, dat mag ook duidelijk zijn..
Bedankt iedereen voor het meelezen en voor het meehelpen aan het bekend maken hiervan.
Mja, ik vind uw reactie op de Yardenmedewerker erg fors.
Ja, hij heeft tijdens het schrijven van zijn berichtje een klein foutje gemaakt.
Maar hij neemt ten minste contact op en wil het ook nog op een persoonlijker manier dan hier en plein publiek op het forum oplossen.
Een béétje constructief meedenken zou dan ook niet raar zijn.
Zeker omdàt het niet om uzelf gaat, zou u er misschien iets minder emotioneel op kunnen reageren?
Pak de uitgestoken hand aan en probeer het op te lossen.
Daar doet u denk meer goed mee (voor uw kennis) dan met uw reactie.
Dat u mijn reactie als minder sympathie ervaart, begrijp ik vanuit uw belevingswereld. Het was echter bedoeld om u te helpen.
Uw emoties en van uw vriendin leiden namelijk tot helemaal niets, sterker uw negatieve emoties zullen alleen maar toe nemen op deze manier. Niet goed voor u en niet goed voor uw vriendin. U zou haar veel meer helpen om te zorgen dat ze er overheen stapt. Want wat Yarden ook doet ze zullen u nooit meer tevreden kunnen stellen. Probeer het te relativeren. Het is slordig van Yarden, zij hebben echter nooit de intentie gehad uw vriendin te kwetsen. En als u denkt dat u de wereld kunt veranderen, moet ik u uit de droom helpen. U kunt beter zorgen dat u “gewapend” bent tegen de wereld. Het is het echt niet waard om je hier druk over te maken.
GebruikersnaamNoor schreef: Minder bedankt voor de minder sympathieke reacties, het is duidelijk dat sommige mensen deze ervaring niet hebben, wees dankbaar daarvoor maar ga niet aan anderen vertellen dat een reactie overdreven is. Dat is een trap na.
Niets is minder is waar. ik heb alleen geleerd dat ik over mijn eigen emoties ga en niemand anders en zeker geen commercieel bedrijf. Ergens aanstoot aannemen is primair een eigen keuze.
Na twee minder positieve reacties op mijn laatste reactie krijg ik het gevoel dat ik iets moet verduidelijken. Het is inderdaad een lange weg van mijn beleving, met alle associaties en emoties die daar bij horen, via een droge tekst op een forum, naar jullie beleving en de bijbehorende associaties.
Je kunt mijn reactie naar Yarden toe zien als fors of emotioneel, okee. Als ik me verplaats in een willekeurig persoon die dit meeleest, kan ik me dat enigszins voorstellen. De keuze om te rationaliseren is een persoonlijke, en die respecteer ik. Dat moet iemand vooral doen als hij of zij zich daar beter bij voelt.
Ik denk zelf dat je alles wel kunt wegrationaliseren. En je emoties aan de kant kunt zetten. Maar voor mij werkt dat niet. Dat is mijn keuze, en ik zou het prettig vinden als dat ook wordt gerespecteerd.
Je kunt denken; "ach, het was een foutje van Yarden (en nog een), en nu willen ze het goedmaken via een privébericht. Wat netjes."
Wat ik zie, is dat dit bedrijf een standaard verhaaltje in mijn inbox heeft gedropt, gericht aan MIJ als weduwe, terwijl iedereen die heeft meegelezen weet dat ik dit namens mijn vriendin schrijf. Wat wil zeggen dat de enige die de moeite NIET heeft genomen om mee te lezen, is degene waar het om gaat. En dat vind ik helemaal niet netjes, nee, dat wil zeggen dat Yarden een standaard verhaaltje heeft opgesteld om dit soort schade op te dweilen. En dat vind ik heel, heel erg ongepast voor een bedrijf in deze branche.
En als iedereen dit maar wegrationaliseert, dan zal hier ook nooit wat aan veranderen.
Voor de duidelijkheid, want nogmaals, beleving > droge tekst > beleving: ik waardeer iedereen die heeft bijgedragen aan deze post, ook degenen wiens reactie ik als minder sympathiek ervaren heb. Het is goed om een discussie te hebben over de vrijheid die bedrijven zich veroorloven, en de meningen hierover zijn meer verdeeld dan ik dacht. Dit is goed voor mij om te beseffen, maar het zou nog veel beter zijn als een bedrijf als Yarden dit ook in gaat zien.