LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zeer korte ziekefonds
Zeer korte ziekefonds
Ik ben een student en ben gratis particulier meeverzekerd bij mijn ouders.
Onlangs heb ik stage gelopen en nu wil het bedrijf, omdat mijn studie nog niet is afgerond, mij vanaf 12 december tot 27 januari (wanneer mijn colleges weer normaal beginnen) aannemen via een uitzendbureau. Ik heb van te voren al aangegeven, dat ik vanaf 22 december met vakantie ben. Hierdoor zou ik dus voor 10 dagen helemaal speciaal een ziekefonds verzekering moeten afsluiten, omdat het uitzendbureau zegt dat dit verplicht is.
Het komt er dus eigenlijk op neer, dat ik een hoop kosten maak voor de verzekering, terwijl ik die volgens mijn ouders niet eens kan terugvragen, omdat zij anders mijn extra premie moeten betalen. Hoe gaat dit in zijn werk? Is er een manier om die 10 dagen over te slaan, omdat ik toch verzekerd ben?
Onlangs heb ik stage gelopen en nu wil het bedrijf, omdat mijn studie nog niet is afgerond, mij vanaf 12 december tot 27 januari (wanneer mijn colleges weer normaal beginnen) aannemen via een uitzendbureau. Ik heb van te voren al aangegeven, dat ik vanaf 22 december met vakantie ben. Hierdoor zou ik dus voor 10 dagen helemaal speciaal een ziekefonds verzekering moeten afsluiten, omdat het uitzendbureau zegt dat dit verplicht is.
Het komt er dus eigenlijk op neer, dat ik een hoop kosten maak voor de verzekering, terwijl ik die volgens mijn ouders niet eens kan terugvragen, omdat zij anders mijn extra premie moeten betalen. Hoe gaat dit in zijn werk? Is er een manier om die 10 dagen over te slaan, omdat ik toch verzekerd ben?
Re: Zeer korte ziekefonds
Kort maar krachtig.
Een verzekeraar heeft tijd nodig om mijn aanvraag te verwerken neem ik aan. Moet ik dan, voordat ik officieel in dienst treed, verzekerd zijn?