LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ziekefonds verzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
henny52

ziekefonds verzekering

Ongelezen bericht door henny52 »

als gescheiden moeder met een inwonende zoon kom je niet in aanmerking voor een goedkope verzekering
overal word mij gezegd dat ik voor mijn zoon een andere verzekering moet afsluiten namelijk een particuliere
mijn zoon is pas 15
belachelijk vind ik dat kan dus nooit een goedkopere verzekering vinden
iemand een suggestie?????? :wink: :evil:

Gast

Re: ziekefonds verzekering

Ongelezen bericht door Gast »

nonsens wat je zegt. Beneden de 18 wordt je zoon mee verzekerd.

gaste

Ongelezen bericht door gaste »

kinderen onder de 18 worden verzekerd op de polis van de vader. Is de vader particulier dan moet het kind dat dus ook. Gescheiden of niet maakt hierin geen moer uit.
Dus als in dit geval de vader particulier is MOET de zoon dat ook. Zitten beide in ziekenfonds dan is de zoon ook ziekenfonds. Ongeboren kinderen zijn verzekerd via de polis van de moeder.

Gast

Ongeboren kinderen zijn verzekerd via de polis van de moeder.
En het vee ook zeker :lol:

GW58

Ongelezen bericht door GW58 »

Heeft iemand ervaring met verzekeringsmaatschappij Ander zorg voor wat betreft een ziekenfondsverzekering?

HB

Ongelezen bericht door HB »

Anderzorg is een top-verzekeraar; maakt deel uit van de menzis groep; daaronder vallen ook : Amicon, Geove en NVS. Zij kopen gezamenlijk de zorg in en de tarieven zijn zeer scherp, Anderzorg zelfs het goedkopopste ziekenfonds van Nederland!

GW58

Bedankt voor je antwoord.

Zijn ze ook goed qua dekking, uitbetaling, bereikbaarhied etc.

Gast

Geen enkel probleem.

Gast

wij hadden ander zorg maar zijn bij cz veel goedkoper uit .

Steg

Ongelezen bericht door Steg »

Het kan zijn, dat een ouder ziekenfondsverzekerd is en dat een kind particulier verzekerd dient te worden.

Dit heeft niets te maken met het inkomen van de vader maar met het inkomen, dat de moeder heeft, waarbij het kind inwoont na een scheiding.

Als het inkomen waarover een procentuele premie wordt ingehouden kleiner is dan het inkomen waarover geen procentuele premie wordt ingehouden ( bijv. alimentatie ), dan moet het kind particulier verzekerd worden.

Gast

Anderzorg zelfs het goedkopopste ziekenfonds van Nederland!

Dat klopt, maar ik ben eens wat gaan pluizen. Voornamelijk vwb de aanvullende tandarts verzekering.
Ik hoorde mijn tandarts afgelopen keer iets mompelen over.. eerst nog maar vullen, anders toch maar een kroon..

dus ik eens kijken of anderszorg die ook vergoed: Nee dus.

En ik weet het niet precies maar een kroon kost toch al snel 400 euro.

Dus kijk heel goed wat je wilt verzekeren en of anders zorg dat dekt.

Maar verder is het wel een hele goedkope.

GW58

Ik heb de voorwaarden van FBTO en Anderzorg met elkaar vergeleken en kan niet zoveel verschikken ontdekken. Wat ik nog wel informeren wil is de vergoeding omtrent fysiotherapie wat een beetje onduidelijk is.
Als iemand nog wat info heeft hoor ik het graag

Gast

U krijgt 9 vergoedingen voor de fysio. Alleen als het chronisch is, krijgt u een volledige vergoeding.

Eva1

Ongelezen bericht door Eva1 »

Wie moet ik nu geloven als het gaat om de goedkoopste. Dat schreeuwen ze namelijk allemaal.

Gast

En het vee ook zeker
wat is dit voor flauwe opmerking. Vee vergelijken met de ongeboren vrucht?

Gesloten