LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ziekenfonds

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
mariejose

ziekenfonds

Ongelezen bericht door mariejose »

Ik wilde eind 2003 overstappen van Unive naar een andere verzekering ,ik heb cz genomen .
Ik heb Unive gemaild om op te zeggen heb daarna niks meer gehoord tot eind 2004 ik in ene een rekening kreeg ik hun meteen gemaild en nu zeggen zei van niks te weten voor de zekerheid heb ik toch maar even een opzegbrief gebracht op hun kantoor voor 28-2-2005 maar nu zeggen ze dat ik pas per 2006 van hun af kan maar volgens mij kon je veranderen van verzekering voor 28 februari 2005 als de premie duurder werd.
Wat kan ik nu doen want ik heb geen zin om dubbel te betalen.

Gast

Re: ziekenfonds

Ongelezen bericht door Gast »

Ja dat klopt, het beste is om rechtsbijstand in te schakelen.
Unive heeft al niet zo'n goede naam, meer oplichterij en spannende reklames dan de realiteit. Een vlieg beter maken is goedkoper dan een mens, dat zegt al genoeg.

Gast

Re: ziekenfonds

Ongelezen bericht door Gast »

de regel is dat bij een premieverhoging je 60 dagen de tijd hebt om over te stappen naar een andere verzekeraar. het is wel zo dat als je per 1 januari opzegt je dit voor 1 november in het voorgaande jaar aan je verzekeraar kenbaar moet maken. doe je dit in januari met terugwerkende kracht per 1 januari dan moet je tot 1 februari betalen.en kun je het beste bij je nieuwe verzekeraar de verzekering op 1 februari in laten gaan. doe een opzegging altijd per aangetekend , anders hebben ze het zogenaamd weer niet ontvangen.

Gesloten