LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ziekenfonds vgz
ziekenfonds vgz
ik kreeg op 01-09-2004 bericht van het vgz dat mijn zoon m.i.v. 01-04-2004 niet meer verzekerd is hij is dus 5 maanden niet verzekerd geweest terwijl wij wel al die tijd premie betaald hebben Kan dit zomaar
-
Re: ziekenfonds vgz
Een vraagje:
Klopt het dat u particulier verzekerd bent en uw zoon werkt sinds 1 april bij de Konmar?
Als dat zo is dan had uw zoon zich vanaf die datum voor een ziekenfondsverzekering moeten aanmelden (bijvoorbeeld bij VGZ). Zodra die verzekering een feit is had VGZ uw zoon van uw particuliere verzekering verwijderd en eventueel teveel betaalde premie aan u gerestitueerd.
Wat u moet doen is het volgende:
Meld uw zoon alsnog - en zo snel mogelijk - aan voor een ziekenfondsverzekering (bij VGZ of een andere zorgverzekeraar).
Over de afmelding bij VGZ en premierestitutie hoeft u zich geen zorgen te maken. De afmelding heeft VGZ inmiddels zelf al geregeld (anders had u die brief niet gekregen) en dus volgt de teveel betaalde premie ook op uw bankrekening.
Als u nog vragen hebt dan hoor ik dat wel.
Klopt het dat u particulier verzekerd bent en uw zoon werkt sinds 1 april bij de Konmar?
Als dat zo is dan had uw zoon zich vanaf die datum voor een ziekenfondsverzekering moeten aanmelden (bijvoorbeeld bij VGZ). Zodra die verzekering een feit is had VGZ uw zoon van uw particuliere verzekering verwijderd en eventueel teveel betaalde premie aan u gerestitueerd.
Wat u moet doen is het volgende:
Meld uw zoon alsnog - en zo snel mogelijk - aan voor een ziekenfondsverzekering (bij VGZ of een andere zorgverzekeraar).
Over de afmelding bij VGZ en premierestitutie hoeft u zich geen zorgen te maken. De afmelding heeft VGZ inmiddels zelf al geregeld (anders had u die brief niet gekregen) en dus volgt de teveel betaalde premie ook op uw bankrekening.
Als u nog vragen hebt dan hoor ik dat wel.
wij zein van haaglandenawbz over ge gaan naar deltaloyd ohrahierbij eenberichtje over waarom de zorg sector zo duur is ik ben zelf gehandicapt mij vrouw heeft een hartinfarc gehaddus moest ik naar een logeer adresdaar heb ik9 weken gezeten dan stuurd de ohra eerst een rekenig naar het logeer adres daarna een naar mijn zoon toen een naar mijn oude adres waar ik al3 jaar niet meer woon en eindelijk naar mijneigen adres ze hebben mij toen voor het hoogste eigen bijdragen aan geslagen terwijl ze niet eens de moeitehebben genomen om bij de belasting een jaar opgave van 2002 op te vragenen mij hebbeen aangeslagen in het hpoogste tarief of ik maar even 1700euro wil storten ik heb toen maar een maatschappelijkwerker in moeten schakelen ik kon hier niet meer uitkomen maar alsouderen ko m je er h elemaal niet meer uit.a van dijk[/b]
Mijn dochter studeert, alleen Groningen heeft dat nog steeds niet doorgevoerd. Jan. t/m mrt. -04 ontving zij toch studiefinanciering ondanks dat ze zogenaamd niet zou studeren?? Ze had een studentenpolis hoewel ze achteraf gezien bij mij verzekerd had kunnen worden. VGZ heeft haar die informatie niet gegeven en zegt dat we hiervoor zelf verantwoordelijk waren. Echter wij hebben ons persoonlijk aangemeld bij de balie, er is niet gerept over de mogelijkheid tot meeverzekeren bij de ouders. Ondertussen wist VGZ al dat ze per 15 maart bij mij verzekerd was. In mei zou een brief gestuurd zijn dat ze omdat ze niet studeerde over moest stappen op een particuliere verzekering, deze brief hebben wij niet ontvangen. Plotseling werd onlangs over deze maanden 519 euro van de rekening geboekt omdat ze onterecht een studentenpolis gehad zou hebben. Ondanks uitleg blijft men bij dit standpunt.(Er is opnieuw een bezwaar mail gestuurd) Is er iemand die ooit naar een verzekeringsmaatschappij is gestapt voor een verzekering met de betreffende wet in de hand om alles wat aangeboden wordt te controleren? Deze wetten staan niet op de site van VGZ. Mag je bovendien niet een correct advies verwachten van een dergelijke instelling? Zijn er meer mensen die deze ervaringen hebben?