LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ziektekosten

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
astmatisch

ziektekosten

Ongelezen bericht door astmatisch »

Geachte redactie,
onlangs zag ik uw programma over ziektekostenverzekeringen. Prima dat jullie mensen aanraden kritisch te vergelijken. Wat ik echter heel erg heb gemist is dat je voor het afsluiten van een verzekering bij de meeste maatschappijen in zeer goede gezondheid moet verkeren. Anders krijg je wel een leuke offerte maar blijkt die na invullen van de vragenlijst toch niet te gelden.Ikzelf ben astmatisch(licht, dus zelden ziek maar wel een kleine dosering onderhoudsmedicatie) Mijn twee kinderen zijn 7 en 8 jaar oud en ook licht astmatisch. Gevolg nadat ik als kostwinner verplicht particulier verzekeren moest was dit bijna onmogelijk. Verschillende maatschappijen wilden ons alleen verzekeren voor een hoog bedrag met minimale vergoeding. (basispakket heet dat geloof ik dan) Uiteindelijk hebben we met veel moeite en na veel overleg een gezinspolis bij National Academic kunnen afsluiten omdat mijn man daar al verzekerd was. Vergelijken heeft in onze (en veel andren met ons denk ik) niet veel nut, geaccepteerd worden voor een betaalbaar bedrag is veel belangrijker! Ik vraag me af hoe mensen met een een zwaardere chronische ziekte dit doen?

LisetteM

Re: ziektekosten

Ongelezen bericht door LisetteM »

Hier exact hetzelfde probleem, dacht over te kunnen stappen naar een goedkopere particuliere verzekering. Het feest ging dus niet door omdat mijn zoontje van 1 scheel kijkt en binnenkort geopereerd moet worden. Hij was daardoor een te groot risico. Ik kreeg wel te horen dat we het nog een keer konden proberen als de operatie achter de rug was...mijn broek zakte af moet ik zeggen.

Vriendelijke groet,

LisetteM

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Tja, een brandend huis kun je niet verzekeren. Maar als het na de brand weer is opgeknapt, dan kun je wel weer van verzekeraar wisselen.

Logisch natuurlijk dat als er een operatie staat aan te komen dat een verzekeraar je niet wil accepteren - denk je dat ze gek zijn?

cien

Ongelezen bericht door cien »

I.v.m de ziektekostenverzekering is het inderdaad godsonmogelijk om verzekerd te geraken in Nl tegen een betaalbare prijs als beiden chronisch ziek zijn. Mijn man is kostwinner en zit net boven de loongrens. Doordat wij tesamen met de twee kinderen vorig jaar ruim 500 euro per maand moesten betalen, zijn we naar Belgie verhuisd. Zodoende hoefden we nog maar enkel voor mijn man een particuliere ziektekostenverzekering (standaard pakket) te betalen.
Helaas is het allemaal gemakkelijker gezegd dan gedaan; ondanks geldende verdragen tussen Belgie en Nederland.
AXA doet hier dermate moeilijk dat we nu; 13 maanden later eigenlijk nog steeds niet weten waar we aan toe zijn, en dat we nu zelfs niet meer verzekerd zouden zijn volgens onze tussenpersoon. De andere verzekeringsmaatschappijen hebben geen acceptatieplicht als je in Belgie woont. Gevolg : mijn man loopt momenteel onverzekerd rond.
Mooi geregeld he ?!
En dan hebben we het nog niet eens over de problemen voor het afsluiten van een arbeidsongeschiktheidsverzekering, een levensverzekering, een hypotheek enz...... NIETS is nog mogelijk !
Schandalig !

Gesloten