LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ZLM is OK

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
UitermateTevreden

ZLM is OK

Ongelezen bericht door UitermateTevreden »

Enkele jaren ben ik nu klant bij ZLM.

En ik kan niet anders concluderen dat het een BOVENSTE BESTE VERZEKERINGSMAATSCHAPPIJ is.

Ze zijn snel, zeer snel
Ze maken geen fouten
Ze zijn goedkoop en zeer terughoudend met prijsverhogingen, dus blijven goedkoop.

Laatste ervaringen:
Wijziging autoverzekering per fax -> polis in 2 dagen
Aanvraag reisverzekering per fax -> polis in 2 dagen

En dat presteren ze niet 1 maal maar iedere keer. Ondanks die snelheid is alles steeds tiptop in orde.

Dank, dank, dank

Helaas moet je wel in Zuid Nederland wonen om er van te kunnen genieten.

Gast

Re: ZLM is OK

Ongelezen bericht door Gast »

En werkt u er al lang? :lol:

Carolien

Ongelezen bericht door Carolien »

ZLM is gewoon een goede verzekeringsmaatschappij die alleen niet erg bekend is omdat de maatschappij alleen in Zeeland en Brabant werkt.

Mijn ouders hebben al zo'n 25 jaar een autoverzekering lopen via de ZLM en diverse malen met schade te maken gehad. Alles werd elke keer keurig netjes en vlot afgehandeld. Vorig jaar werd hun auto total-loss gereden door een vrachtwagen die er bovenop knalde. De chauffeur was een Bulgaar in Spaanse dienst. Wij maakte ons toen gelijk zorgen of het allemaal wel goed geregeld zou worden, maar ZLM stelde ons direct gerust en heeft alles tot in de puntjes geregeld. Niet anders dan lof dus.

Dit jaar ben ik ook overgestapt naar de ZLM. De premie is stukken goedkoper en qua dekking zelfs op sommige punten beter dan de gemiddelde verzekeraar. Mijn ouders zijn ruim 25 jaar zeer tevreden klanten van de ZLM. Datzelfde geldt ook voor een aantal vrienden en kennissen die via de ZLM zijn verzekerd.

En nee, ik werk niet voor de ZLM. Maar vind wel dat als een bedrijf het goed doet dat ook wel eens onder de aandacht gebracht mag worden !

UitermateTevreden

Nee ik werk er ook niet.

In de vakantie is mijn auto opengebroken en mijn navigatiesysteem eruit gesloopt.

Ik zal de afhandeling van de schade laten weten, maar het eerste contact met de schade afdeling is in ieder geval weer zeer positief verlopen.

UitermateTevreden

ZLM is en bijft OK

Zoals beloofd zou ik jullie op de hoogte houden van de afhandeling van de schade. Het ging als volgt:

Een week nadat ik het politierapport over de autoinbraak heb opgestuurd, heb ik een brief gekregen dat ik het maximale bedrag dat voor car-audio in de polis staat krijg uitbetaald.
De schade aan de auto wordt binnenkort door een schadebedrijf hersteld, met gesloten beurs.

Kortom: alles weer perfect en snel geregeld, ook bij uitbetaling van schade.

ZLM bravo!

En nu niet zeggen dat is niks bijzonders: in de reclame beweren alle verzekeringsmaatschappijen zo te werken, maar in praktijk is het vaak kommer en kwel. Duur, langzaam en vooral bij schade zo zuinig mogelijk en liefst niet uitbetalen.

EchteMeisje

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Nog even over dat ' zo zuinig mogelijk uitbetalen ' door andere verzekeraars, waar jij het over hebt:

In je bericht staat dat je de maximale uitkering van je car-audio uitgekeerd krijgt zoals vermeld in de polisvoorwaarden. Dat betekent dus dat je of een hoger bedrag aan de ZLM hebt opgegeven dan de waarde van je car-audio (laten we daar niet van uitgaan) of dat ZLM niet de gehele waarde van je car-audio uitkeerde.

Ik begrijp wel dat jij ZLM oke vind. Jij bent zowiezo de ideale klant van elke verzekeraar. Bijna elke andere klant had op zijn achterste benen gestaan omdat hij vond dat hij te weinig geld uitgekeerd kreeg.

En dat je 8 dagen na opsturen van het proces-verbaal de reactie krijgt dat ze gaan uitkeren is echt niet bijzonder. Wacht nou maar eerst af wanneer je je geld gaat krijgen. Want tussen de tijd dat men zegt dat je je geld krijgt en de tijd waarop je het daadwerkelijk ontvangt kan gewoon een week of twee zitten.

Net als bij de meeste verzekeraars dus.

UitermateTevreden

Als er in de polisvoorwaarden staat dat het maximum voor audio € 750 is dan heeft het geen zin om je daarover druk te maken. Dat is een bekend, vaststaand gegeven.

Mijn navigatie systeem maakte deel uit van een pakket met heel veel andere extra's. De auto was hiermee maar € 250 duurder dan versie waarop hij was gebaseerd.

ZLM heeft de adviesprijs van het navigatiesysteem opgezocht. Die was € 1499. Vandaar dat er niet meer dan het maximum van € 750 wordt uitbetaald. Ik heb nu zelf de vrijheid wat ik met dat geld doe.

Ik was content met het apparaat en kan er nu een nieuw kopen voor € 699, oftewel ik houd nog geld over. Dat zie ik dan maar als compensatie voor de tijd die ik o.a. op het politiebureau heb verbruikt.

Ze hadden, behalve gezeur over "waar is je frontje" ook nog gewoon kunnen zeggen dat de waarde max € 250 was.
Wacht nou maar eerst af wanneer je je geld gaat krijgen. Want tussen de tijd dat men zegt dat je je geld krijgt en de tijd waarop je het daadwerkelijk ontvangt kan gewoon een week of twee zitten.
Ik denk het niet. Misschien wel gebruik bij de maatschappijen waar de premie 2x zo hoog is.

teun

Ongelezen bericht door teun »

Ik denk het niet. Misschien wel gebruik bij de maatschappijen waar de premie 2x zo hoog is.
Zoals bij de maatschappij waar Echt Meisje werkzaam is.

EchteMeisje

Quote:
Wacht nou maar eerst af wanneer je je geld gaat krijgen. Want tussen de tijd dat men zegt dat je je geld krijgt en de tijd waarop je het daadwerkelijk ontvangt kan gewoon een week of twee zitten.
Dus met andere woorden: u had de volgende dag al het geld op uw bankrekening staan? Ik durf te wedden dat je je geld nog niet hebt.

En voor wat betreft Teun: Omdat je bent weggestuurd van het prikbord van verzekeringen.pagina kom je nu hier weer aandacht zoeken?

beun

Ongelezen bericht door beun »

Dat is voor teun ook wat zeg.

UitermateTevreden

Ik durf te wedden dat je je geld nog niet hebt.
EchteMeisje: ik moet je teleurstellen. Er is € 750 (het maximale bedrag voor car-audio dus) op mijn rekening gestort door ZLM. Ik blijf nog steeds UitermateTevreden.....

Teun

Ongelezen bericht door Teun »

Game,set and match !!!!

En Echt Meisje, je hebt het ook nog eens mis wat mij betreft, want ik ben nog nergens weggestuurd hoor.
Hoeveel Teunen zullen er zijn in Nederland ??

EchteMeisje

Als je het geld echt binnen hebt op je rekening dan is dat netjes en volgens geldende normen. Niet meer, niet minder.

Maar ja, wie kan dat nou controleren? Je kan hier nog moeilijk toegeven dat je het geld niet binnen hebt natuurlijk.

Anyway, ik geloof je op je woord en idd, er zijn maatschappijen waar je veel langer op je geld moet wachten, wat overigens verschillende redenen kan hebben.

In ieder geval, jij bent schadeloos gesteld. Gefeliciteerd.

Enne Teun: ga maar weer op je wipkip zitten en hou je mond.

teun

Ongelezen bericht door teun »

Goede tijden, Slechte tijden is zeker afgelopen ??

UitermateTevreden

Ik heb elders op dit forum over allerlei zaken al kritische posts gedaan.
Als ik iets niet goed vind, dan wil ik anderen daar ook graag van op de hoogte brengen.

Maar ik neem aan dat dit forum niet alleen bedoeld is om te klagen, maar ook om positief te berichten als dat van toepassing is.

Geloofwaardigheid is bij zo'n forum altijd een heikel punt.

Dit geldt zowel voor complimenten als klachten. Alleen als er en-masse bijval plaatsvindt (zoals bijvoorbeeld Spaarbeleg, Dexia) weet je bijna zeker dat er waarheid gesproken wordt, maar ook dan is het allemaal subjectief taalgebruik wat je ziet (misschien wel overdreven dus).

Wat mijn ervaring betreft over ZLM: ik ben in alles altijd veeleisend en kritisch. Maar op de werkwijze van ZLM kan ik geen kritiek uiten. Ik ben er nu een paar jaar bij en ze hebben nog geen enkel steekje laten vallen.
En als je dan echt tevreden bent dan moet dat op dit forum ook gezegd worden opdat de lezers daar hun voordeel mee kunnen doen.

En of iemand het wel of niet gelooft bepaalt ie zelf.

JAMBO

Ongelezen bericht door JAMBO »

Inderdaad een goede maatschappij. En iedereen kan vertellen wat ze willen of zomaar wat zeggen maar kan je bevestigen dat ook ik al 8 jaar klant ben bij ZLM met al mijn verzekeringen en op een aantal zaken na niets te klagen heb gehad. Uitkeringen gaan inderdaad super snel. Meestal binnen 2 weken. Echter wat er toch fout is gegaan bij mij:

1. 4 jaren geleden bij een inbraak is er ook een radardetector uit mijn auto gestolen t.w.v. €900. Deze werd niet vergoed want dat waren de voorwaarden van ZLM. Echter stond dit niet in het clausule/ algemene voorwaardenblad van 2000. In het jaar 2001 WEL!!!!

2. Onlangs een nieuwe verzekering afgesloten voor een cabriolet en er werd gevraagd wat de waarde is van audioapparatuur zodat deze ook meeverzekerd kan worden. Echter in de voorwaarden staat dat diefstal van audio niet verzekerd is indien de auto is voorzien van een soft-top. Waarom laten ze mij er dan wel voor betalen?

3. Recent een ongeluk gehad met de cabrio waarbij ook de kap beschadigd raakte (gescheurd en door de rolbeugels achterruit ontwricht). Aangezien de kap niet meer nieuw was werd deze niet vergoed. En ja je mag er wel premie voor betalen. Ik vraag me dan ook af wat de volgende stap is als je een koplamp kapot rijd bij een ongeluk. Zal door ook afschrijving op toegepast gaan worden? Ook van de afschrijving van een soft-top staat niets in de voorwaarden. Denk in 2005 wel. Zeuren helpt niet dan moet je maar opdonderen naar een ander.

Kennelijk weet ZLM dat de voorwaarden van anderen inderdaad niet zo goed zijn als bij ZLM zelf. Want bij welke verzekering kun je in de zomer en winter wisselen van dekking (WA/ diefstal/ All-Risk)? Overal van die vervelende jaarcontracten.

Al met al een goede verzekeringsmaatschappij maar niet de beste wat betreft hanteren van regels en opstellen van voorwaarden.

Gast

Tevreden ondanks de genoemde punten? Ik zou er niet echt blij mee zijn.
Maar misschien heb je elders nog slechtere ervaringen?

Gast

Alleen jammer dat je er alleen maar verzekerd kunt worden als je in zeeland og Brabant woont, mijn vriendin (woonde in Tilburg) was er ook verzekerd, wij zijn samen gaan wonen in de Buurt van Nijmegen en dat is dus gelderland, kregen een leuk briefje dat de verzekering beeindigd zou worden, alleen brabant en zeeland en anders niets!

Mootje

Ongelezen bericht door Mootje »

Als jaren hebben wij een autoverzekering bij de ZLM. Met schades zijn
snel met uitbetalen en regelen van reperatie.

Maar als het op Letselschade aankomt, kunnen ze voor mij heel hoog de boom in. Ze zijn voor ons de tegenpartij, heb zichtbare schade en nog beweren ze dat dit door heel iets anders komt...... hmmmm, het auto-ongeluk is nu 4 jaar geleden. Mijn letseladvocaat laat het nu voor
het gerecht komen.

Groeten,
Monique

Wesso

Ongelezen bericht door Wesso »

Hier is lang niet gereageerd maar het gaat om ZLM.

Ik ben van plan om naar Zuid-Holland te verhuizen, woon nu in Brabant. Ik profiteer dus nog van de voordelige premies van ZLM autoverz. Straks kan dit niet meer... :(

Iemand ervaring met post gewoon op 't oude adres laten aankomen? Mn hospita zal dat niet zo'n probleem vinden. Ik vraag me af hoe ze controleren of je verhuisd ben...
Gaat dat via de RDW of zo?

Gesloten