Mijn zoon heeft zijn nieuwe bril verloren tijdens het fietsen,hij keek naar beneden en de bril viel op de grond, hij is er toen met zijn achterwiel overheen gereden . De bril is net 1 week oud.
De bril is helemaal kapot alleen de glazen niet ,hij is echt niet meer te repareren.
Baal er echt van maar hij deed het niet expres.
Mijn vraag is :Valt dit onder de verzekering?
Alvast bedankt voor jullie antwoord
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zoon rijdt over eigen bril
-
gravedigger
Re: Zoon rijdt over eigen bril
Welke zou dat dan zijn??? In elk gebal niet de WAP als je dat denkt.
Verkeerde topic?Welke zou dat dan zijn??? In elk gebal niet de WAP als je dat denkt.
@kaduk: kortste klap is om even met je verzekeringsmaatschappij te bellen lijkt me.
-
gravedigger
Nee Remster. Ik vraag op welke verzekering dat dan moet worden verhaald.
Als je de bril hebt betaald met een creditcard heb je misschien een aankoopverzekering. Bij Postbank en ING zijn alle aankopen verzekerd.
Als je een inboedelverzekering hebt die alle van buiten komende onheilen, ook buitenshuis dekt, dan kan je daar misschien ook terecht. De meeste mensen hebben zo'n verzekering echter niet.
Het is in ieder geval niet gedekt op de aansprakelijkheidsverzekering, want die dekt alleen onderling binnen het gezin toegebracht letsel. Maar je zoon heeft schade aan zijn eigen bril toegebracht, dus niet aan zaken van anderen. Je zoon kan moeilijk zichzelf aansprakelijk stellen.
Als je een inboedelverzekering hebt die alle van buiten komende onheilen, ook buitenshuis dekt, dan kan je daar misschien ook terecht. De meeste mensen hebben zo'n verzekering echter niet.
Het is in ieder geval niet gedekt op de aansprakelijkheidsverzekering, want die dekt alleen onderling binnen het gezin toegebracht letsel. Maar je zoon heeft schade aan zijn eigen bril toegebracht, dus niet aan zaken van anderen. Je zoon kan moeilijk zichzelf aansprakelijk stellen.