LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zorgtoeslag zorgt letterlijk voor vuurwerk

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
karr-2

Zorgtoeslag zorgt letterlijk voor vuurwerk

Ongelezen bericht door karr-2 »

De zorgtoeslag die deze maand bij een groot deel van de Nederlanders op de bankrekening wordt gestort, zorgt letterlijk voor vuurwerk. Uit een enquête van Q&A Research blijkt dat mensen het geld veelal gebruiken voor aanschaf van pijlen, strijkers, ratelbanden en kanonslagen.

Dat staat dinsdag in het Algemeen Dagblad. Het onderzoek werd gehouden onder 1200 consumenten in opdracht van de ochtendkrant.

Een kwart van de zeven miljoen huishoudens geeft deze week geld uit aan vuurwerk. De branche verwacht volgens de krant dat voor ongeveer 50 miljoen euro aan legaal en 20 miljoen aan illegaal vuurwerk wordt afgestoken.
En dan nog klagen dat we geld tekort komen voor de nieuwe verzekering?

Pientjelien

Re: Zorgtoeslag zorgt letterlijk voor vuurwerk

Ongelezen bericht door Pientjelien »

Mooi volk zijn we toch ! :wink:

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Het zijn net kleine kinderen. Zodra je je zakgeld hebt gekregen, meteen naar de snoepwinkel rennen.

En als ze straks in de schulden komen hierdoor, wie draait er dan voor op?

karr-2

Dan gaan ze weer klagen en alle schuld op de euro, de overheid en het nieuwe zorgstelsel schuiven.

Mensen kopen vuurwerk van de toeslag, doen er boodschappen mee of geven het op andere wijze uit, in ieder geval niet aan hetgeen waar het voor bedoeld is.

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

Zorgtoeslag als een extraatje wie had dat gedacht gesponsord door de belastingdienst. Zijn de meeste dan zo dom dat ze niet weten dat het een betaling is voor januari begrijp het niet. Met andere woorden buurman op oud en nieuw tegen de andere "wat heb jij met de toeslag gedaan, kijk daar gaat tie zegt die andere kijk daar gaat het hele pakket ik heb het maar gelijk voor het hele jaar gebruikt"
Stom dat het te vroeg uitbetaald is.

inxsnl

Ongelezen bericht door inxsnl »

Das nou ,typisch nederland.
Op de verkeerde momenten uitbetalen.

Tim

karr-2

Het moment is niet verkeerd, de manier waarop mensen het besteden is verkeerd. Je kunt het geld ook gewoon opzij zetten en bewaren.

zonnetje2

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Hoe kan men het bedenken!
Mensen op voorhand uitbetalen!
"Live now pay later"
Hoeveel mensen zijn momenteel dolgelukkig met dit extraatje...!
In januari zien we wel weer..!
Zorgverzekering betalen, nou komt tijd komt raad!

inxsnl

Maar eeeeh ,we hebben het over max 35 euro.
het wordt nl per maad uitbetaald.

Tim

ronald g

Dat is wel waar maar als nu de toeslag wordt opgemaakt moet het toch weer ingehaald worden. Anders loop je direct al een maand achter. Vooral omdat de maatschappijen je mogen weigeren voor de aanvullende verzekeringen niet voor de basis polis. Een goed systeem zou zijn zoals ook in veel gevallen met de huurtoeslag gebeurt zodra er een zorgverzekeraar gekozen is de optie geven de toeslag direct naar de verzekeraar overmaken en de toeslag in mindering brengen op de premie. Veel veiliger en minder romslomp

karr-2

de optie geven de toeslag direct naar de verzekeraar overmaken en de toeslag in mindering brengen op de premie
Zodat we vervolgens weer kunnen klagen dat de verzekeraar/overheid zich teveel met ons bemoeit en dat we te weinig keuze vrijheid hebben??

ronald g

We willen toch dat iedereen verzekerd is. En ik had er bij vermeld dat als er gekozen is de mogenijkheid er moet zijn. Geen achterstand en altijd verzekerd van zorg. Soms moet je mensen in bescherming nemen.

JH

Ongelezen bericht door JH »

Hoe simpel van geest zijn diegenen die geld verspillen aan vuurwerk. Het is te hopen dat zij niet met afgerukte klauwtjes of aangetaste zintuigen in het ziekenhuis belanden, om uiteindelijk de rekening gepresenteerd te krijgen voor het niet verzekerd zijn omdat zij de maandelijkse premie niet konden betalen door hun vuurwerkaankopen.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Welja, zou de overheid ons als kleine kinderen moeten behandelen die ons zakgeld beheert? Geef mij gewoon mijn geld, ik ben volwassen en beslis zelf dan wel wat ik met dat geld doe.

inxsnl

Hoi .

Vena onderbouw die 97 euro is.

Tim

ronald g

Als iedereen er zo over denkt. Maar dan ook de verantwoording neemt okè maar dat gebeurt niet. op is op en de rest komt volgende maand wel.

kritisch consument

Ongelezen bericht door kritisch consument »

Leuk is dit. Nu schijnt het zo te zijn dat je loon omhoog gaat omdat je baas geen ziekenfonds premie meer hoeft af te dragen. Echter, bij ons loon van december was dit nog niet gebeurd natuurlijk. Nu wordt wel in de eerste week van januari de volle mep van 187 euro afgeschreven ipv onze ziekenfondspremie van 66 euro. Die 31 euro zorgtoeslag was natuurlijk een druppel op een gloeiende plaat.

Ik ben wel benieuwd naar onze loonstrook aan het eind van deze maand. Dan word je waarschijnlijk wel wat gecompenseerd maar op dit moment is het voor veel huishoudens toch een bittere pil.... (hoe toepasselijk !)

Son of god

Ongelezen bericht door Son of god »

Nu schijnt het zo te zijn dat je loon omhoog gaat omdat je baas geen ziekenfonds premie meer hoeft af te dragen. Echter, bij ons loon van december was dit nog niet gebeurd natuurlijk.
Dat lijkt me ook vrij logisch bij een maatregel die pas per 1 januari ingaat :roll:

Wat betreft die zorgtoeslag, als mensen zo dom zijn om dit uit te geven en vervolgens niet verzekerd zijn wens ik hier ook niet voor op te dragen d.m.v. een of ander kneuzen opvangfonds.

Zou de belastingdienst de zorgtoeslag trouwens terugvorderen als blijkt dat de ontvanger zich niet verzekerd heeft? Lijkt me logisch, dan is het tenslotte een onterecht verkregen uitkering.

kritisch consument

Ongelezen bericht door kritisch consument »

Het was voor ons in december nog mogelijk om de eindjes aan elkaar te knopen, son of god, nu moeten we deze maand nog zuiniger aan gaan doen ! Onze zorgtoeslag ging trouwens niet op aan vuurwerk hoor ! Het feit dat er in veel huishoudens rekeningen mee betaald gaan worden lijkt me meer voor de hand liggend. Dan spreek ik niet over de rekening van Agis, maar meer over bijv. de energienota.

Feit is wel dat door deze nieuwe zorgverzekerden degenen die eerst een dure particuliere ziektenkostenverzekering hadden nu een lagere maandnota krijgen. Dat waren juist degenen met de hogere inkomens !

De mensen die een ziekenfondsverzekering hadden (omdat ze lagere inkomens hadden) gaan nu ruim 3x zoveel betalen. Er is nooit gevraagd of je dat geld wel tot je beschikking had.

De enige die blij is met deze nieuwe zorgverzekeraar is duidelijk Hans Hogervorst. De nederlandse burgers hebben het nakijken.

Son of god

Ongelezen bericht door Son of god »

Goed dat je het geld niet aan vuurwerk hebt uitgegeven.

Feit blijft wel dat de zorgtoeslag bedoelt is als tegemoetkoming voor de ziektekostenverzekering en niet om bijv de de energienota van te betalen.
Als dat tot gevolg heeft dat je niet verzekert bent ondanks een verzekeringsplicht wens ik er niet voor op te draaien als er kosten gemaakt worden en blijft het een onterecht ontvangen uitkering die mijn insziens teruggevorderd dient te worden.

Overigens hoeft dat nieuwe zorgstelsel voor mij ook niet maar dat is een geheel andere discussie.

Gesloten