LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zorgverzekeraar OHRA klantenvriendelijk....?????
Zorgverzekeraar OHRA klantenvriendelijk....?????
Ik kreeg tot mijn verbijstering van Flanderijn gerechtsdeurwaarder een incasso.
Omdat er u zoveel reclame en onnodige post van OHRA wordt bezorgd ,worden soms de brieven niet geopend,omdat dit meestal reclame voor een autoverzekering is of een andere verzekering ,deze worden dan terzijde gelegd.
Ik ben 67 en niet altijd oplettend ,maar bij deze brief kreeg ik een enorme schok,en hartkloppingen,niet goed voor mij.
De afspraak was dat de kosten automatisch zouden worden afboekt van mijn rekening.
Dus ik ging ervan uit dat alles in orde was.
Dat OHRA de rekeningen stuurt in het standaard model zonder enig opschrift dat het hier om een rekening gaat,bevreemd me in hoge mate.
Als een trouwe klant zonder problemen,betreft betalingen had OHRA zich wel wat klantvriendelijker en menselijker kunnen opstellen.
Omdat er geen betaling nog enige reactie volgde na het sturen van brieven met de rekeningen ,hadden zij rechtstreeks contact moeten opnemen (telefoon email)of een aangetekende brief moeten sturen, eventuele kosten waren geen bezwaar geweest .
Maar om een gerechtsdeurwaarder in te schakelen vind extreem grof en zeer klant onvriendelijk.
Er is altijd een kans dat de rekening niet wordt bezorgt of weg raakt .
Ook het telefonische contact daarna vond erg bot en onvriendelijk,ook het feit dat ze totaal afwijzend reageerde,op alle mijn redelijke argumenten .
Ohra kan schijnbaar klanten missen als kiespijn,zo kwam dit gesprek bij mij over.
Even melden mijn betalingen gaan in goede orde weg,via internet bankieren,dus heb ik niemand nodig om dit de toen.
Beledigende reacties worden gemeld bij RADAR.
Omdat er u zoveel reclame en onnodige post van OHRA wordt bezorgd ,worden soms de brieven niet geopend,omdat dit meestal reclame voor een autoverzekering is of een andere verzekering ,deze worden dan terzijde gelegd.
Ik ben 67 en niet altijd oplettend ,maar bij deze brief kreeg ik een enorme schok,en hartkloppingen,niet goed voor mij.
De afspraak was dat de kosten automatisch zouden worden afboekt van mijn rekening.
Dus ik ging ervan uit dat alles in orde was.
Dat OHRA de rekeningen stuurt in het standaard model zonder enig opschrift dat het hier om een rekening gaat,bevreemd me in hoge mate.
Als een trouwe klant zonder problemen,betreft betalingen had OHRA zich wel wat klantvriendelijker en menselijker kunnen opstellen.
Omdat er geen betaling nog enige reactie volgde na het sturen van brieven met de rekeningen ,hadden zij rechtstreeks contact moeten opnemen (telefoon email)of een aangetekende brief moeten sturen, eventuele kosten waren geen bezwaar geweest .
Maar om een gerechtsdeurwaarder in te schakelen vind extreem grof en zeer klant onvriendelijk.
Er is altijd een kans dat de rekening niet wordt bezorgt of weg raakt .
Ook het telefonische contact daarna vond erg bot en onvriendelijk,ook het feit dat ze totaal afwijzend reageerde,op alle mijn redelijke argumenten .
Ohra kan schijnbaar klanten missen als kiespijn,zo kwam dit gesprek bij mij over.
Even melden mijn betalingen gaan in goede orde weg,via internet bankieren,dus heb ik niemand nodig om dit de toen.
Beledigende reacties worden gemeld bij RADAR.
Laatst gewijzigd door jozura op 14 apr 2010 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Zorgverzekeraar OHRA klantenvriendelijk....?????
Nee, klanten kunnen en willen ze ongetwijfeld niet missen. Wanbetalers echter wel.
-
- Berichten: 1672
- Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01
Re: Zorgverzekeraar OHRA klantenvriendelijk....?????
Waarschijnlijk worden rekeningen direct uit handen gegeven aan een incassoburo. Ik denk dat je nog lang niet met de gerechtdeurwaarder te maken hebt.. (al willen ze dit graag doen voorkomen).
Dit is zeer gebruikelijk bij bedrijven, nogmaals je moet waarschijnlijk gewoon wat extra administratiekosten betalen. Omdat het interne incasoo buro opgedoekt is besteden ze dat uit, maar het blijven gewoon wat simpele afdelingen die niks te maken hebben met een gerechtdeurwaarder.
Dit is zeer gebruikelijk bij bedrijven, nogmaals je moet waarschijnlijk gewoon wat extra administratiekosten betalen. Omdat het interne incasoo buro opgedoekt is besteden ze dat uit, maar het blijven gewoon wat simpele afdelingen die niks te maken hebben met een gerechtdeurwaarder.
-
- Berichten: 32272
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Zorgverzekeraar OHRA klantenvriendelijk....?????
Dan kan het gebeuren dat je rekeningen niet onder ogen ziet. Of wilt zien. Immers, reclame bestaat uit folders, dat zit zelden in enveloppen. En wat in enveloppen zit, zijn meestal rekeningen. Dus als je een envelop niet openmaakt dan is dat meestal omdat je de rekening niet onder ogen wilt zien.Omdat er u zoveel reclame en onnodige post bezorgd word ,worden soms de brieven niet geopend,of terzijde gelegd.
Ja, en dan?Ik ben 67
Er zijn al meerdere brieven verstuurd, die je niet geopend hebt, en vervolgens wil je dat ze een e-mail sturen, die je toch niet leest, of een aangetekende brief, die je ook niet leest. ZIJ hadden moeten? Nee, jij had moeten betalen. Meteen bij ontvangst van de eerste rekening. Een beetje zinloze verwachting, of niet dan.Omdat er geen betaling nog enige reactie volgde na het sturen van brieven met de rekeningen ,hadden zij rechtstreeks contact moeten opnemen (telefoon email)of een aangetekende brief moeten sturen, eventuele kosten waren geen bezwaar geweest .
Die redelijke argumenten heb ik hier niet gevonden, integendeel. Ik vind je post eigenlijk alleen maar onredelijk.ook het feit dat ze totaal afwijzend reageerde,op alle mijn redelijke argumenten .
Wordt het niet eens tijd dat je je financiën door een buitenstaander laat beheren?
Re: Zorgverzekeraar OHRA klantenvriendelijk....?????
Ik vind uw antwoord zeer onvriendelijk en gevoelloos ,of werkt u soms bij OHRAwitte angora schreef:Dan kan het gebeuren dat je rekeningen niet onder ogen ziet. Of wilt zien. Immers, reclame bestaat uit folders, dat zit zelden in enveloppen. En wat in enveloppen zit, zijn meestal rekeningen. Dus als je een envelop niet openmaakt dan is dat meestal omdat je de rekening niet onder ogen wilt zien.Omdat er u zoveel reclame en onnodige post bezorgd word ,worden soms de brieven niet geopend,of terzijde gelegd.
Ja, en dan?Ik ben 67
Er zijn al meerdere brieven verstuurd, die je niet geopend hebt, en vervolgens wil je dat ze een e-mail sturen, die je toch niet leest, of een aangetekende brief, die je ook niet leest. ZIJ hadden moeten? Nee, jij had moeten betalen. Meteen bij ontvangst van de eerste rekening. Een beetje zinloze verwachting, of niet dan.Omdat er geen betaling nog enige reactie volgde na het sturen van brieven met de rekeningen ,hadden zij rechtstreeks contact moeten opnemen (telefoon email)of een aangetekende brief moeten sturen, eventuele kosten waren geen bezwaar geweest .
Die redelijke argumenten heb ik hier niet gevonden, integendeel. Ik vind je post eigenlijk alleen maar onredelijk.ook het feit dat ze totaal afwijzend reageerde,op alle mijn redelijke argumenten .
Wordt het niet eens tijd dat je je financiën door een buitenstaander laat beheren?
Of heeft u gewoon een rot dag achter de rug ?
Laatst gewijzigd door jozura op 14 apr 2010 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Zorgverzekeraar OHRA klantenvriendelijk....?????
Ben je soms familie van die witte angora kat.testcase schreef:dank voor je reactie witte angora.
Ik had de pu niet om te reageren op zoveel onnozelheid van jozura
Ik heb dit aan radar gemeld als een belediging .
-
- Berichten: 32272
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Zorgverzekeraar OHRA klantenvriendelijk....?????
Een rotdag had ik zeker niet, het was heerlijk weer buiten, heb een lekker ontspannen dagje gehad.Ik vind uw antwoord zeer onvriendelijk en gevoelloos ,of werkt u soms bij OHRA
Of heeft u gewoon een rot dag achter de rug ?
Dat mijn antwoord niet is wat je horen wilt is jammer, maar iets anders kan ik er niet van maken. Je geeft in je post voldoende duidelijk aan dat je je problemen voornamelijk aan jezelf te wijten hebt. Wie kaatst kan de bal verwachten, gezien je leeftijd moet je dat spreekwoord kennen. Dus reply's als de mijne had je kunnen verwachten. In tegenstelling tot buren en café-vrienden, kletst op een forum namelijk niet iedereen braaf met elkaar mee.
Bij Ohra werk ik niet, sterker nog, ik heb er geen hoge pet van.
Testcase en ik zijn zeker geen familie, wij zijn, behoudens berichten op dit forum, zelfs volslagen onbekenden voor elkaar.
-
- Berichten: 32272
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Zorgverzekeraar OHRA klantenvriendelijk....?????
Kijk kijk, heb je even gauw deze tekst aangepast door de woorden 'van Ohra', en de zin 'omdat dit meestal reclame voor een autoverzekering is of een andere verzekering ' toe te voegen. Zinloze actie.Omdat er u zoveel reclame en onnodige post van OHRA wordt bezorgd ,worden soms de brieven niet geopend,omdat dit meestal reclame voor een autoverzekering is of een andere verzekering ,deze worden dan terzijde gelegd.
Re: Zorgverzekeraar OHRA klantenvriendelijk....?????
Ohra stuurt bestaande klanten wel degelijk enkele keren per jaar een envelop met folders van allerlei Ohra producten, je kunt er op wachten kort daarna gebeld te worden door Ohra om hier telefonisch nog even op door te zeuren. (bestaande klanten mogen gebeld worden ondanks bel-me-niet) Dit is vaste prik bij Ohra.Immers, reclame bestaat uit folders, dat zit zelden in enveloppen. En wat in enveloppen zit, zijn meestal rekeningen. Dus als je een envelop niet openmaakt dan is dat meestal omdat je de rekening niet onder ogen wilt zien.
De laatste keer was ik hier op voorbereid en heb de dame vriendelijk gevraagd mij van deze colportage te vrijwaren aangezien een volgende colporteur van Ohra dan gelijk mijn opzegging zou mogen noteren.
Ben benieuwd.
Dus topic-starter heeft wel gelijk, maar het zou toch slimmer zijn gewoon elke post, van wie dan ook, even open te maken. Een paar seconden werk, je weet gelijk waar je aan toe bent, kost het geld of kan het direct bij het oud papier??
-
- Berichten: 32272
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Zorgverzekeraar OHRA klantenvriendelijk....?????
Klopt, dat doen zoveel bedrijven waar je al klant van bent. Echter, de openingstekst zoals TS het nu neergezet heeft, is niet de openingstekst zoals het er oorspronkelijk stond, en waar ik op gereageerd heb. In eerste instantie had TS het over reclame in het algemeen. Dus vandaar mijn reactie.Ohra stuurt bestaande klanten wel degelijk enkele keren per jaar een envelop met folders van allerlei Ohra producten,
Maar dan nog vind ik het een vaag verhaal, immers, als één keer een automatische incasso niet afgeschreven kan worden, dan heb je die maand meer geld te besteden dan anders... (ik heb het zelf een keer bij de hand gehad, precies hetzelfde, ook de zorgverzekering) Je kunt ook op je afschrift zien dat er een keer iets niet is afgeschreven. Als je dan nog een paar keer een envelopje krijgt van de zorgverzekeraar, dan weet je heus wel dat er iets is, en wat er is.
Om dan de zorgverzekeraar er de schuld van te geven dat er uiteindelijk een incassoburo wordt ingeschakeld, en dan ook nog hier gaan lopen klagen, vind ik gewoon erg flauw.
En het is beslist geen antireclame voor de Ohra.
Re: Zorgverzekeraar OHRA klantenvriendelijk....?????
Helaas in deze moet ik de schuld toch echt bij de topicstarter neerleggen.
U bent in dit geval verplicht om zorg te dragen voor een correcte betaling. U weet immers dat u elke maand de zorgverzekering dient te voldoen. Ohra stuurt u een rekening welke u zoals u aangeeft niet open heeft gemaakt of terzijde heeft gelegd daar u veel reclame binnenkrijgt. Dit is geen enkel argument, u bent zelf verantwoordelijk voor het openmaken van de post, het weggooiden van de post, terzijde leggen van de post. Waarschijnlijk heeft de Ohra meerdere brieven gezonden die u niet heeft gelezen of heeft opengemaakt. Als een betaling dan niet wordt verricht dan is het logisch dat Ohra een deurwaarder inschakelt welke u een schrijven stuurt met een verhoging.
U kunt dan aangeven dat u liever heeft dat Ohra u een e-mail stuurt of u telefonisch benaderd, maar dit is helemaal niet aan de orde. U bent zelf verantwoordelijk voor uw eigen administratie. Dat u deze op dit moment niet goed heeft gehanteerd, is toch aan u zelf te verwijten, niet aan de Ohra.
Lijkt mij niet meer dan logisch om de rekening en eventuele deurwaarderskosten te voldoen.
Mijn inziens staat u in deze zelf niet sterk genoeg om hierover in verweer te gaan.
Extra advies in deze om toch uw post zorgvuldiger na te kijken, en eventueel uw brievenbus te voorzien van een sticker waarin u geen reclame wenst. Dit houdt dan toch een gedeelte tegen.
Alleen reclame voorzien van uw naam wordt wel afgeleverd.
U bent in dit geval verplicht om zorg te dragen voor een correcte betaling. U weet immers dat u elke maand de zorgverzekering dient te voldoen. Ohra stuurt u een rekening welke u zoals u aangeeft niet open heeft gemaakt of terzijde heeft gelegd daar u veel reclame binnenkrijgt. Dit is geen enkel argument, u bent zelf verantwoordelijk voor het openmaken van de post, het weggooiden van de post, terzijde leggen van de post. Waarschijnlijk heeft de Ohra meerdere brieven gezonden die u niet heeft gelezen of heeft opengemaakt. Als een betaling dan niet wordt verricht dan is het logisch dat Ohra een deurwaarder inschakelt welke u een schrijven stuurt met een verhoging.
U kunt dan aangeven dat u liever heeft dat Ohra u een e-mail stuurt of u telefonisch benaderd, maar dit is helemaal niet aan de orde. U bent zelf verantwoordelijk voor uw eigen administratie. Dat u deze op dit moment niet goed heeft gehanteerd, is toch aan u zelf te verwijten, niet aan de Ohra.
Lijkt mij niet meer dan logisch om de rekening en eventuele deurwaarderskosten te voldoen.
Mijn inziens staat u in deze zelf niet sterk genoeg om hierover in verweer te gaan.
Extra advies in deze om toch uw post zorgvuldiger na te kijken, en eventueel uw brievenbus te voorzien van een sticker waarin u geen reclame wenst. Dit houdt dan toch een gedeelte tegen.
Alleen reclame voorzien van uw naam wordt wel afgeleverd.
Re: Zorgverzekeraar OHRA klantenvriendelijk....?????
Misschien heeft niet iedereen een goede ervaring met OHRA. Ik heb echter nooit problemen ondervonden en ben juist erg positief over de klantenservice. Ik was bijvoorbeeld een keer niet zeker van iets en belde daarom op: ik kreeg een lange en duidelijke uitleg en alles was duidelijk. Maar misschien zal ik dan geluk hebben gehad telkens?